Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, πώς εξηγείται το roaller coster των τιμών
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων και ετοιμάζουν εκπτώσεις στα EV στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων.
H τάση που ακολουθούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, να μειώνουν τις τιμές των EV και να αυξάνουν των θερμικών σαφώς και θα μειώσει την κερδοφορία τους, αλλά ουσιαστικά θα τους απαλλάξει από τα βαριά πρόστιμα, ενόψει Euro 7.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένα από τα πέντε αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά για να πιαστούν οι στόχοι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) το 20% όλων των πωλήσεων θα πρέπει να είναι EV για να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα. Μέχρι στιγμής φέτος μόνο το 13% από το σύνολο των πωλήσεων είναι ηλεκτρικά.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξομοιώνουν τις τιμές των αυτοκινήτων τους με φόντο το Euro 7
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και την επέλαση των Κινέζων στην ΕΕ και τις χαμηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το αμέσως επόμενο διάστημα τα δεδομένα θα αλλάξουν λόγω των δασμών και κανείς δεν γνωρίζει πως θα αντιδράσει το Πεκίνο, το οποίοι όχι μόνο θέλει να μείνει αλλά και να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήδη μάλιστα θα δημιουργήσουν μονάδες παραγωγής στην Γηραιά Ήπειρο, ξεπερνώντας με αυτό τον τρόπο τα όποια προβλήματα με τους δασμούς.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστεί να πουλήσουν στο μέλλον περισσότερα EV, τα οποία κοστίζουν περισσότερο από τα θερμικά αυτοκίνητα, σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σταματούν ή εξετάζουν την διακοπή ή περικοπή των επιδοτήσεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Kia EV3 στην Πορτογαλία, game changer;
Οι κυβερνώντες της Ευρώπης προτρέπουν τις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν τους στόχους. Όμως μέχρι στιγμή οι αποφάσεις δεν αλλάζουν. Αυτό αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δουλεύουν πάνω στο κομμάτι μείωσης των εκπομπών των ρύπων, στοχεύοντας να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ με βάση τις τρέχουσες πωλήσεις, όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, Όμιλοι όπως ο Stellantis, το VW Group αλλά και η Renault αναθεώρησαν την τιμολογιακή τους πολιτική σε μια προσπάθεια να στρέψουν προς τα ηλεκτρικά τους πελάτες προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων.
Αυτή την τακτική ίσως να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες, στην προσπάθειά τους να πετύχουν τις εκπομπές ρύπων. Ο επικεφαλής προβλέψεων κινητήρων της GlobalData, Alastair Bedwell προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα αυξηθούν κατά 41%, φθάνοντας σε 3,1 εκατομμύρια μονάδες το 2025. Παράλληλα θα δούμε και εταιρείες να συγχωνεύονται όχι αποκλειστικά για να πετύχουν τις εκπομπές ρύπων, αλλά για να μειώσουν και το κόστος παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το νέο Škoda Elroq, το μέλλον της Škoda
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επικείμενη συγχώνευση της Nissan με την Honda, αλλά και η συνεργασία της Suzuki με την Volvo που ανήκει στην Geely. Η τελευταία συμφωνία θα εξαλείψει σχεδόν πλήρως κάθε απειλή προστίμων για τη Suzuki. Έτσι, όλοι περιμένουν να δουν πως θα αντιδράσουν οι Βρυξέλες και ποιες αποφάσεις θα πάρουν. Αν δηλαδή χαλαρώσουν έστω και για λίγο τα όρια που έχουν θέσει για τις εκπομπές ή θα επιμείνουν στην απόφασή τους.