Ελληνική αγορά: Οι πρωταθλητές των πωλήσεων για το 2018

Ελληνική αγορά: Οι πρωταθλητές των πωλήσεων για το 2018

Ποια αυτοκίνητα προτίμησαν οι Ελληνες ανά κατηγορία και μάρκα τη χρονιά που έφυγε.

Το 2018 ήταν μια καλή χρονιά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ή τουλάχιστον η καλύτερη από τότε που ξέσπασε η κρίση.
Είναι η πρώτη φορά που η αγορά ξεπέρασε το φράγμα των 100.000 ταξινομήσεων με το «κοντέρ» να γράφει 103.431 καινούργια αυτοκίνητα. Παράλληλα μικρή αλλά σημαντική άνοδο κατέγραψαν και οι πωλήσεις λιανικής, με τις εταιρικές να εξακολουθούν να κρατούν τη μερίδα του λέοντος.
Όλα αυτά βέβαια δεν δίνουν το δικαίωμα για πανηγυρισμούς, αλλά τουλάχιστον ένα χαμόγελο αισιοδοξίας μπορεί να δικαιολογηθεί.
Χαρακτηριστικό της αγοράς με βάση τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων, είναι ο εξορθολογισμός των προτιμήσεων των καταναλωτών. Πλέον, ανάμεσα σε μια πληθώρα προτάσεων, ο καταναλωτής φαίνεται να αγοράζει το αυτοκίνητο που μπορεί να υποστηρίξει οικονομικά και όχι αυτό που απλά θα αναβαθμίσει το κοινωνικό του status.

Σε ό,τι έχει να κάνει λοιπόν με τις προτιμήσεις των Ελλήνων, η Toyota για μια ακόμη χρονιά αναδείχθηκε συνολικά πρωταθλήτρια στις πωλήσεις για το 2018, με το Yaris να είναι το αυτοκίνητο εκείνο που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια συνολικά από όλα τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Συνολικά η Toyota πούλησε 11.756 αυτοκίνητα έναντι 9.023 της VW και 8.371 της Peugeot που συμπληρώνει το άτυπο βάθρο των τριών πρώτων.
Τη δεκάδα με σειρά κατάταξης συμπληρώνουν οι Nissan, Fiat, Opel, Suzuki, Hyundai, Citroen, και Renault.

Σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα η κατηγορία των supermini ήταν αυτή που κρατά τα ηνία με το Yaris όπως προείπαμε να είναι πρωταθλητής με 6.543 αυτοκίνητα, ακολουθούμενο από το VW Polo (3.815 αυτοκίνητα) και Fiat Panda (3.796 αυτοκίνητα). Τη δεκάδα των πιο καλοπουλημένων μοντέλων συμπληρώνουν τα Peugeot 208 (3.638 μονάδες),  Opel Corsa (3.524 μονάδες), Nissan Micra (2.959 μονάδες),  Renault Clio (2.951 μονάδες),  Citroen C3 (2.897 μονάδες),  Nissan Qashqai (2.882 μονάδες) και Hyundai i20 (2.247 μονάδες). Παρατηρούμε εδώ πώς όλα τα μοντέλα ανήκουν στην κατηγορία των supermini με εξαίρεση το Qashqai που ανήκει στην συνεχώς ανερχόμενη κατηγορία των SUV και Crossover.

Σε αυτή λοιπόν την κατηγορία που εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα μοντέλα, το Qashqai είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής με το βάθρο να συμπληρώνεται από το Toyota C-HR (1.571 μονάδες) και την BMW X1 (1.403 μονάδες). Τη δεκάδα εδώ συμπληρώνουν τα VW Tiguan, Suzuki Vitara, Suzuki Ignis, Mercedes GLA, VW T-Roc, Peugeot 2008 και Peugeot 3008.

Τέλος, κάτι που αξίζει να σημειώσουμε και το οποίο εμπεριέχει και αυτό ένα στοιχείο εξορθολογισμού, είναι η ποσόστωση ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και αυτά με κινητήρες ντίζελ. Μετά την «έκρηξη» πωλήσεων των αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ που ήρθε σαν φυσικό επακόλουθο της απελευθέρωσης του συγκεκριμένου καυσίμου στη χώρα μας, φαίνεται ότι τώρα πλέον τα πράγματα μπαίνουν σε μια λογική βάση και έτσι η βενζίνη καταλαμβάνει το 60% περίπου των πωλήσεων, έναντι 37,5% του ντίζελ με το υπόλοιπο ποσοστό να πηγαίνει στα υβριδικά, ηλεκτρικά και εναλλακτικά καύσιμα.

Η αίσθηση πλέον που υπάρχει στην αγορά σε ό,τι αφορά στους κινητήρες ντίζελ είναι πως αυτοί επιλέγονται όταν πρόκειται για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ή όταν ο ιδιοκτήτης όντως βγαίνει κερδισμένος διανύοντας πολλά (συνήθως πάνω από 20.000) χιλιόμετρα το χρόνο.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, οι προβλέψεις για το 2019 είναι αισιόδοξες με τους γνώστες των κανόνων της αγοράς να επισημαίνουν πως σε κάθε περίπτωση η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων στη χώρα μας, η ηλικία του οποίου είναι η μεγαλύτερη της Ευρώπης, δεν θα καλυφθεί μέσα στο 2019.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube