Dacia Duster, δύο εκατομμύρια πωλήσεις
Από το λανσάρισμα του Dacia Duster το 2010, δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα του ρουμανικού SUV έχουν πουληθεί στις εξήντα αγορές. Με την Ελλάδα να έχει ξεπεράσει τα 8.000 αυτοκίνητα.
Η ρουμανική εταιρεία, μέλος του Groupe Renault ανακοινώνει ότι ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια πωλήσεις Dacia Duster παγκοσμίως από το λανσάρισμα του SUV της, το οποίο χρονολογείται από το 2010. Να θυμίσουμε ότι το ομώνυμο μοντέλο από τη δεκαετία του ’80 δεν ήταν άλλο από ένα ανανεωμένο ARO 10 για ορισμένες αγορές.
Το Dacia Duster διατίθεται σε σχεδόν 60 χώρες, υπό τα σήματα της Renault σε ορισμένες από αυτές, με τον low cost SUV να κατασκευάζεται στα εργοστάσια του γαλλικού ομίλου στο Mioveni (Ρουμανία) και στην Curitiba (Βραζιλία).
Το γενέθλιο 2.000.000ό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στο ιστορικό κέντρο παραγωγής της Dacia. Η παράδοσή του έγινε πολύ πρόσφατα, αν και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε φύγει από τις γραμμές συναρμολόγησης στις 13 Μαΐου 2021. Η πανδημία και η έλλειψη ηλεκτρονικών μάικροτσιπ ίσως να έχουν σχέση με αυτήν την καθυστέρηση.
Ύστερα από την αναγέννησή της υπό την αιγίδα της Renault με το Logan το 2004 και ύστερα από το Sandero το 2007, η Dacia ανέλαβε να αντιμετωπίσει την ακμάζουσα αγορά των SUV με μια πρόταση σύννομη με τη φιλοσοφία της. Επομένως, το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι εξοπλισμένο με τα απολύτως χρειώδη, αλλά όχι περισσότερα για να είναι προσιτό, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να μπορεί να ανταποκρίνεται χωρίς μεγάλη δυσκολία εκτός ασφάλτου. Η ρουμανική εταιρεία παρουσίασε το πρότζεκτ της με το πρωτότυπο Dacia Duster στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2009 που μετουσιώθηκε σε μοντέλο παραγωγής, οπότε και λανσαρίστηκε, την επόμενη χρονιά.
Παρόλο που το Dacia Duster δεν θα λέγαμε ότι είναι ένας σκληροπυρηνικός off-roader, η διεθνής παρουσία, η οικονομική φύση και οι δυνατότητες σε κακοτράχαλα τερέν μπήκαν εξαρχής στο επίκεντρο της σχεδίασής του.
Εκτός από την τετρακίνηση που προσφέρεται σε ορισμένες εκδόσεις, εξαρχής φόρεσε κιβώτιο με πολύ κοντή 1η (5,79 km/h στις 1.000 rpm), διευκολύνοντας την κίνησή του σε δύσκολα εδάφη. Η επιτυχία ήταν άμεση και το εκατομμυριοστό Dacia Duster βγήκε από το εργοστάσιο βραζιλιάνικο εργοστάσιο το 2014.
Το Dacia Duster δεύτερης γενιάς λανσαρίστηκε στην αγορά στο τέλος του 2017 και ανανεώθηκε το 2021. Διατήρησε παρόμοιο στιλ με αυτό του προκατόχου του αλλά και πιο μυώδες, κυρίως χάρη στα πιο ορατά προστατευτικά, τα γλυπτά φτερά και τα ένθετα μαύρα πλαστικά εμπρός από τις εμπρός πόρτες.
Ενθέσεις που χρησιμεύουν για τη διασφάλιση μιας «ανανέωσης» του αμαξώματος που ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με άλλο τρόπο δεδομένου του κόστους παραγωγής που έπρεπε να κρατηθεί χαμηλά. Από την άλλη ήταν ένας έξυπνος τρόπος να παραπέμπουν οπτικά στις ανυψωμένες εισαγωγές αέρα τύπου «σνόρκελ», σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Το Dacia Duster II παραμένει πολύ δημοφιλές τόσο ως ΙΧ όσο και για επαγγελματική χρήση, περιλαμβανομένων των παραλλαγών που το έχουν μετατρέψει σε στρατιωτικό όχημα, pick-up, ερπυστριοφόρο, μέχρι και Popemobile.
Κατά μέσο όρο περίπου 1.000 Dacia Duster αφήνουν καθημερινά πίσω τους τα εργοστάσια κατασκευής, ιδιαίτερα εκείνο της Ρουμανίας. Η Γαλλία παραμένει η χώρα όπου το Dacia Duster έχει τις καλύτερες εμπορικές επιδόσεις με 454.707 πωλήσεις μέχρι σήμερα, πολύ εμπρός από την Ιταλία, τη Γερμανία, την Τουρκία και την Ισπανία. Στην Ελλάδα, από το 2010 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2021, έχουν πουληθεί συνολικά 8.011 αυτοκίνητα, με καλύτερη χρονιά την περυσινή με 1.464 πωλήσεις.
Μέσα στο 2022, αναμένουμε ένα ακόμα φρεσκάρισμα του Dacia Duster που θα υιοθετήσει και τον νέο λογότυπο της φίρμας.