SUZUKI S-CROSS: Η ολοκλήρωση στα ιαπωνικά
Όταν ένα οικογενειακό μοντέλο προσφέρει κορυφαία συστήματα ασφαλείας, γνήσια τετρακίνηση και υβριδική τεχνολογία σε τιμή... εκτός συναγωνισμού, τότε δικαιωματικά, ο τίτλος του πιο ολοκληρωμένου μοντέλου στην κλάση του ανήκει.
Με τη νέα γενιά S-CROSS, η Suzuki, μπορεί να υπερηφανεύεται ότι το καλύτερο οικογενειακό C-SUV φέρει τη σφραγίδα της. Το νέο S-CROSS, δε συνδυάζει απλώς με άριστο τρόπο τις αρετές ενός οικογενειακού μοντέλου με εκείνες ενός γνήσιου SUV αλλά προσθέτει επιπλέον στην επιτυχημένη συνταγή, την απαραίτητη δόση υψηλής τεχνολογίας, την κίνηση σε παντός είδους εδάφη και επιπλέον την οικονομία στη χρήση!
Κι αν λίγο έως πολύ αυτά είναι γνωστά σε όλους και εμφανή κατά κάποιο τρόπο δια γυμνού οφθαλμού, αυτό που δεν φαίνεται και αξίζει ιδιαίτερης μνείας είναι το αξιοζήλευτο πακέτο τεχνολογιών για την ασφάλεια των επιβατών και την υποστήριξη του οδηγού. Ένα πλήρες πακέτο, που οδηγεί το SUV της ιαπωνικής εταιρίας στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της κατηγορίας του, διαθέτοντας στοιχεία που συναντά κανείς σε πιο ακριβά αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ο λόγος γίνεται φυσικά για το Suzuki Safety Support. Μία «ομπρέλα» από σύγχρονα συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν κάμερες και αισθητήρες ώστε να προσφέρουν στον οδηγό μία πλήρη εικόνα για την κατάσταση του αυτοκινήτου και τα τεκταινόμενα στο δρόμο, ώστε να είναι προετοιμασμένος ανά πάσα ώρα και στιγμή, σε πραγματικό χρόνο, να τις αντιμετωπίσει.
Από αυτό το πλήρες «πακέτο» συστημάτων ξεχωρίζουν τα ακόλουθα:
Dual Sensor Brake Support (DSBS): Μία κάμερα και ένας αισθητήρας λέιζερ στο εμπρός μέρος εξετάζουν και κρίνουν αν επίκειται το ενδεχόμενο σύγκρουσης με όχημα ή πεζό. Σε περίπτωση που ανιχτευτεί κάποια δυνητική κατάσταση σύγκρουσης, το σύστημα DSBS εκπέμπει αρχικά μια ηχητική προειδοποίηση και κατόπιν, εάν δεν υπάρξει έγκυρη αντίδραση από τον οδηγό, ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης.
Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go: Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και βοηθά ώστε να διατηρείται μια ασφαλής απόσταση από το προπορεύμενο αυτοκίνητο. Σε περιπτώσεις έντονου κυκλοφοριακού φόρτου, η λειτουργία Stop&Go αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και στη συνέχεια αν μετακινηθεί το όχημα μπορεί να το κινήσει ξανά μέσα σε διάστημα 2’’.
Πανοραμική κάμερα: Προβάλλει εικόνες από το εξωτερικό περιβάλλον του οχήματος, περιμετρικά κατά 360 μοίρες! Ο οδηγός βλέπει και αναγνωρίζει σε διάφορες όψεις του αυτοκινήτου (κάτοψη, 3D κ.ά) ποιους πιθανούς κινδύνους έχει να αντιμετωπίσει, κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά σε δύσβατα μονοπάτια και εκτός δρόμου περιηγήσει. Όλες οι εξωτερικές πληροφορίες, προβάλλονται στην οθόνη του συστήματος infotainment των 9’’ στο κέντρο του ταμπλό.
Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας: Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 60 km/h, η κάμερα διαβάζει την διαγράμμιση στην άσφαλτο και ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό σήμα ότι παρεκκλίνει της πορείας του ούτως ώστε να επιστρέψει άμεσα στην λωρίδα του.
Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας: Με ταχύτητες τώρα 65 km/h και άνω, το σύστημα επαναφέρει αυτόματα το όχημα στην επιθυμητή πορεία, σε περίπτωση κατά την οποία έχει παρεκκλίνει από αυτήν, ελέγχοντας το τιμόνι και προειδοποιώντας και με το χαρακτηριστικό ήχο τον οδηγό.
Προειδοποίηση εκτροπής: Σε ταχύτητες 60 km/h και άνω, η λειτουργία προειδοποίησης εκτροπής υπολογίζει την πορεία της κίνησης του οχήματος και ενημερώνει τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις σε περίπτωση παρέκκλισης του οχήματος που οφείλεται σε υπνηλία ή σε άλλες αιτίες.
Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας: Το σύστημα εκμεταλλεύεται την κάμερα και μπορεί να αναγνωρίσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, όπως τα όρια ταχύτητας και πολλά ακόμα. Η ένδειξη εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη με το σχετικό εικονίδιο.
Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου: Αισθητήρες σαρώνουν τα τυφλά σημεία από κάθε πλευρά του οχήματός και σε περίπτωση που ανιχνεύσουν ένα όχημα που δεν μπορείτε να δείτε, τότε ένα πορτοκαλί φως εμφανίζεται στον αντίστοιχο πλευρικό καθρέφτη και φωτίζει για να σας προειδοποιήσει ακολουθούμενο και από τη χαρακτηριστική ηχητική ειδοποίηση.
Σύστημα Hill Hold: Όταν βρίσκεστε σε δρόμο με κλίση, αφού αφήσετε το φρένο, το Hill Hold ενεργοποιείται και ακινητοποιεί το όχημά για μερικά δευτερόλεπτα, προσφέροντάς σας περισσότερο χρόνο για να μετακινήσετε το πόδι σας στο γκάζι. Με αυτό τον τρόπο, είναι πιο εύκολο για τον οδηγό να «συγκρατήσει» το όχημά του, χωρίς το άγχος μήπως κυλίσει προς τα πίσω, προκαλώντας κάποιο ενδεχόμενο ατύχημα. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα και δεν απαιτείται από τον οδηγό να χρησιμοποιήσει το χειρόφρενο κατά την εκκίνηση.
Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας: Σύστημα που βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τυχόν σύγκρουση όταν κάνει όπισθεν για να βγει από μια θέση στάθμευσης. Οι αισθητήρες αντιλαμβάνονται αν έρχεται αυτοκίνητο από τυφλό σημείο και ειδοποιούν τον οδηγό με ειδική ένδειξη και ηχητικό σήμα.
Αισθητήρες στάθμευσής εμπρός και πίσω: Ειδικοί αισθητήρες στους προφυλακτήρες ανιχνεύουν τυχόν εμπόδια και ειδοποιούν τον οδηγό ώστε να σταματήσει πριν τα ακουμπήσει και προκαλέσει φθορά στο όχημα.
Η entry level έκδοση του SUZUKI S-CROSS (1.4 GL HYBRID 48V 129 PS), κάθε άλλο παρά «βασική» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, αφού διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση οδικών πινακίδων, adaptive cruise control, air condition, οθόνη 7’’, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17’’. Και το σημαντικότερο; Στην τιμή των €22.330...