2ος Αγώνας Ταχύτητας 2018: Βροχή και θέαμα

2ος Αγώνας Ταχύτητας 2018: Βροχή και θέαμα

Δύσκολες καιρικές συνθήκες αλλά και έντονος συναγωνισμός σε κάθε κατηγορία, στον αγώνα ταχύτητας του περασμένου ΣΚ στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.

Στις 17 και 18 Νοεμβρίου διοργανώθηκε στα Μέγαρα ο 2ος αγώνας του φετινού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, ο οποίος ήταν και ο 1ος για τον θεσμό της «Super Season» που έχει θεσπίσει η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής, ενώνοντας τους φετινούς αγώνες με εκείνους του 2019. Παράλληλα, στον ίδιο χώρο έγινε και ο 1ος αγώνας Ατομικής Χρονομέτρησης του Hellenic Time Trial Challenge.

Την Κυριακή, όπως άλλωστε είχε συμβεί και στα δοκιμαστικά του Σαββάτου, η μέρα ξεκίνησε με τη δυνατή βροχή να δημιουργεί λίμνες στην πίστα, δυσκολεύοντας τις συνθήκες για τα πρώτα αυτοκίνητα του HTTC και για τους αγώνες των Ομάδων Ν και Α, που έγιναν το πρωί. Στην πορεία η βροχή σταμάτησε, οπότε η άσφαλτος στέγνωνε γύρο με το γύρο στον αγώνα των Ιστορικών αλλά και στον τελευταίο αγώνα της ημέρας, που περιλάμβανε την Ομάδα E και τη Formula Saloon.

Οι ιδιαίτερες συνθήκες έκαναν δύσκολη την επιλογή των ελαστικών και πιο ευαίσθητη τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων. Αρκετοί οδηγοί είχαν γλιστρήματα που τους κόστισαν θέσεις, και μετά πίεζαν για να τις ξανακερδίσουν, προσφέροντας πλούσιο θέαμα στους θεατές που δεν πτοήθηκαν από τον καιρό και βρέθηκαν στην πίστα. Ήταν ένα πολύ απολαυστικό Σαββατοκύριακο, για όλους. Στο τέλος του άρθρου επισυνάπτονται τα τελικά αποτελέσματα κάθε κατηγορίας, ας δούμε όμως και πώς εξελίχθηκε ο κάθε αγώνας, πιο αναλυτικά.

Ομάδα Ν

Ομάδα Ν

Στην πλήρως βρεγμένη πίστα, με λιμνάζοντα νερά σε αρκετά σημεία, τα βλέμματα συγκέντρωσε κυρίως η κόντρα των δύο Honda Civic Type R Ν/3 που εκκινούσαν από τις πρώτες θέσεις. Ο Κ. Καραθανάσης έστριψε πρώτος την 1η στροφή, με τον Δ. Γιαννούλη να ακολουθεί από κοντά και να προσπαθεί επανειλημμένα να περάσει. Η μεταξύ τους διαφορά ελάχιστα άνοιξε, μέχρι τη στιγμή που χρειάστηκε να ντουμπλάρουν δύο πιο αργά αυτοκίνητα. Εκεί, ο Καραθανάσης πέρασε αμέσως ενώ ο Γιαννούλης καθυστέρησε πίσω τους. Στη συνέχεια, ο Γιαννούλης πίεσε παραπάνω για να καλύψει τη διαφορά, με αποτέλεσμα να έχει μια έξοδο στην Κ3. Συνέχισε με μικρή καθυστέρηση, δεν ήταν όμως εφικτό να ξαναπλησιάσει τον 1ο.

Τα αυτοκίνητα της Ν/2 κινήθηκαν σε πολύ κοντινό ρυθμό. Οι δύο πρώτοι του αρχικού κονβόι κράτησαν τις θέσεις τους μέχρι τον τερματισμό, με τον Η. Ασημακόπουλο (Peugeot 106 S16) μπροστά από τον Α. Μπαρκονίκο (Citroen Saxo VTS). Πίσω τους όμως βρέθηκαν οι Μ. Αναστασόπουλος και Σ. Κοντός, αμφότεροι με 106, έχοντας ξεκινήσει από την 8η και 9η θέση της εκκίνησης, αντίστοιχα.

Ομάδα Α

Ομάδα Α (Φωτογραφία από τα Χρονομετρημένα δοκιμαστικά)

Η βροχή εξακολουθούσε να πέφτει όταν μπήκαν στην πίστα τα αυτοκίνητα της Ομάδας Α. Ο Π. Κύρκος ξεκίνησε από την 1η θέση, και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος, προσθέτοντας άλλη μια νίκη στο παλμαρέ του. Πίσω από το Lancer Evo VIII Α/8 βρέθηκε εξαρχής ο Μ. Ευθυμίου με το Ford Escort RS Cosworth Α/8, ο οποίος πίεσε τον Κύρκο για αρκετούς γύρους, πριν σταθεροποιηθεί η μεταξύ τους απόσταση. Πολλές εναλλαγές είχαμε όμως στις πιο πίσω θέσεις.

Ξεκινώντας, ο Α. Τζαβάρας (Opel Astra F GSi A/7) κράτησε την 3η θέση από την K1 ως την Κ9, εμπρός από τα pits, όπου είχε ένα τετακέ με αποτέλεσμα να τον περάσει όλο το κονβόι των αυτοκινήτων που ακολουθούσαν. Τρίτος ήταν πλέον ο Β. Στάγιας (Citroen Saxo VTS A/7), ο οποίος ενώ μετά την εκκίνηση είχε μείνει πίσω από το Peugeot 106 S16 A/6 του Λ. Λεοντόπουλου, σύντομα κατάφερε να το ξαναπεράσει. Η χαρά του Στάγια δεν κράτησε πολύ, αφού στον 3ο γύρο είχε έξοδο στην Κ1 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Στην 3η θέση βρισκόταν πλέον ο Λεοντόπουλος και γύρο με το γύρο βελτίωνε τα περάσματά του, παρότι ο Τ. Κουλουρίδης, με το άλλο 106, ήταν σε απόσταση ασφαλείας πίσω του. Ο Τζαβάρας όμως, είχε ξαναβρεί ρυθμό και τους πλησίαζε. Στο 2ο μισό του αγώνα έφτασε κοντά στον Κουλουρίδη, και τη στιγμή που οι δυο τους ντουμπλάρονταν από Κύρκο και Ευθυμίου, πέρασε μπροστά. Λίγο αργότερα έφτασε και τον Λεοντόπουλο, κερδίζοντας τελικά και πάλι την 3η θέση που είχε χάσει στον 1ο γύρο.

Ιστορικά

Ιστορικά

Άλλος ένας αγώνας με πολλές εναλλαγές θέσεων ήταν αυτός των Ιστορικών. Και με μεταβαλλόμενες συνθήκες, αφού πλέον η βροχή είχε σταματήσει, είχε βγει ήλιος και η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε γύρο με το γύρο. Αρχικά, ο Γ. Γαβριηλίδης (Ford Escort MkI RS1600 2/C3) από την pole position έφυγε μπροστά και έδειχνε ότι δεν θα απειληθεί από κανέναν, ενώ στη 2η θέση, ο Β. Παπαφιλίππου (Opel Kadett C GTE 3/D3) δεχόταν συχνές επιθέσεις από τον Α. Παπανδρέου (Opel Manta 2.0E 3/D3).

Γρήγορα όμως ο Παπαφιλίππου βρήκε ρυθμό και άρχισε να πλησιάζει τον 1ο. Η διαφορά μεταξύ τους μειώθηκε πολύ όταν έφτασαν να ντουμπλάρουν ένα πιο αργό αυτοκίνητο, και ο Γαβριηλίδης καθυστέρησε πίσω του. Η μάχη που ακολούθησε είχε μεγάλο ενδιαφέρον, με το δυνατότερο Escort να απομακρύνεται στις ευθείες και το Kadett να μαζεύει κάποια διαφορά στα φρένα. Μετά από αρκετούς γύρους, στο τέλος της μεγάλης ευθείας, στα φρένα της Κ6, ο Παπαφιλίππου πέρασε μπροστά, για να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος αυτού του απολαυστικού αγώνα.

Ο Ι. Κάτσικας (Ford Escort MkII RS2000 3/D3), που ξεκίνησε από την τελευταία θέση του grid, είχε καταφέρει να πλασαριστεί στην 4η από τον 1ο γύρο. Πιέζοντας κατάφερε να περάσει το Manta του Παπανδρέου, λίγο αργότερα όμως εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη. Πιο πίσω, ο Ι. Καλαϊτζιάν (FIAT Ritmo Abarth 125TC 4/E6) με τον Π. Παπαβασιλείου (Ford Escort MkI RS2000 2/C3) είχαν τη δική τους κόντρα, η οποία έληξε τελικά υπέρ του δεύτερου.

Ομάδα Ε & Formula Saloon

Formula Saloon

Στον τελευταίο αγώνα της ημέρας έτρεξαν μαζί τα αυτοκίνητα της Ομάδας Ε και της Formula Saloon. Οι δύο κατηγορίες μετρούσαν αρκετές απώλειες την Κυριακή, αφού τέσσερις οδηγοί οι οποίοι είχαν πάρει κατάταξη στα Χρονομετρημένα, δεν θα κατάφερναν να συμμετάσχουν στον αγώνα. Με τη βροχή να μην έχει ξανακάνει την επανεμφάνισή της, η πίστα δεν είχε πια λιμνάζοντα νερά. Ήταν όμως ακόμα νωπή, κάνοντας πραγματική σπαζοκεφαλιά την επιλογή ελαστικών.

Από την 1η θέση του μικτού grid λοιπόν, ο Π. Σολδάτος (Ford Fiesta 2.0 Turbo FST) εκτοξεύτηκε ως την πρώτη στροφή, σημείωσε νωρίς-νωρίς τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (1:06.312) και δεν τον πλησίασε κανείς ως το τέλος. Ο Π. Ευθυμίου (BMW M3 E30 Ε/12), δεν μπορούσε να ακολουθήσει αυτό το ρυθμό, ούτε όμως και απειλούνταν από κανέναν, κρατώντας αυτή τη θέση μέχρι τον 15o γύρο, οπότε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Στον 1ο γύρο, ο Π. Κωστογιάννης (Citroen AX Sport 1.6 E/11) πιέστηκε από τον Ν. Καραθανάση (Opel Astra F GSi E/11) για την 3η θέση. Στον 2ο το Astra έμεινε αρκετά πιο πίσω, στη συνέχεια όμως πίεσε και κάλυψε τη διαφορά, περνώντας τελικά μπροστά από το ΑΧ και σημειώνοντας τον μοναδικό άλλο γύρο του αγώνα -πέρα από τους γύρους του Σολδάτου- κάτω από το «10» (1:09.755). Ο Ι. Λούκος (Citroen Saxo VTS Ε/10) που βρισκόταν στην 5η θέση μετά την εκκίνηση, δεν ξεκίνησε ανταγωνιστικά αλλά σταδιακά ανέβασε ρυθμό, πλησιάζοντας τους προπορευόμενους. Κατάφερε να φτάσει το ΑΧ στον τελευταίο γύρο, να βουτήξει στην εσωτερική στην Κ4 και να το περάσει -με τα δύο αυτοκίνητα να έρχονται σε επαφή.

Ομάδα Ε

Στο κονβόι που είχε δημιουργηθεί πιο πίσω μετά τον 1ο γύρο, η σειρά των αυτοκινήτων άλλαξε αρκετά μέσα σε ελάχιστα μέτρα. Ο Γ. Παπαμάρκος (BMW 320i E21 Ε/11) άνοιξε την τροχιά του στην έξοδο της Κ9 και τον πέρασε ο Γ. Σεβνταλής (Opel Kadett C GTE Ε/11), για να χάσει κι αυτός τη θέση του από τον Σαρταμπάκο (Skoda Fabia 1.2 TSI FST2) σχεδόν αμέσως, στην Κ1. Λίγο αργότερα, πίσω από τον Σαρταμπάκο έφτασε και το Fabia του «Le Man». Τα δύο αυτοκίνητα κινούνταν για πολλούς γύρους στο ίδιο δέκατο και ο «Le Man» έκανε προσπάθειες να περάσει, μεταφέροντας λίγο από τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του Ενιαίου και σε αυτό τον αγώνα -στον οποίο συμμετείχαν συνολικά τρία Fabia, μαζί με εκείνο του Χαλιβελάκη.

Ατομική Χρονομέτρηση HTTC

HTTC Stock

Την Κυριακή το πρωί, με τη βροχή να πέφτει ασταμάτητα, πραγματοποιήθηκε το 2ο σκέλος του αγώνα των κατηγοριών Stock και Sport του HTTC -το 1ο είχε ολοκληρωθεί το Σάββατο. Στην Stock, η μικρή απόσταση που χώριζε τους δύο πρώτους στο 1ο σκέλος, έδειχνε ότι η κατάταξη θα μπορούσε εύκολα να ανατραπεί, όπως και συνέβη.

Ο οδηγός «Ο+» με την όμορφη Lotus Elise 111S κινήθηκε λίγο πιο αργά από τον χτεσινό του ρυθμό, ολοκληρώνοντας πέντε γύρους σε 7:00.982. Χρόνος που τον έφερε πίσω από τον Δ. Δημολά με Audi TT S, ο οποίος βελτίωσε την χτεσινή του επίδοση, με 6:58.943. Για την 3η θέση, ο Ν. Κοκκιάς με Honda Civic Type R έχτισε αρκετή διαφορά από τον Α. Θαλάσση με Peugeot 106 Rallye, με χρόνους 7:36.482 και 7:50.856, αντίστοιχα. Πιο πίσω, ο Δ. Καψαλάκης με το Ford Fiesta ST, συμπλήρωσε την 5άδα των γύρων του σε 8:02.329.

Ο μοναδικός αγωνιζόμενος της κατηγορίας Sport, ο Σ. Σταύρου, πίεσε αρκετά το Peugeot 106 του, όμως οι συνθήκες της πίστας ήταν σαφώς χειρότερες από εκείνες που είχε πετύχει το Σάββατο, οπότε ο ταχύτερος γύρος του ήταν 1:31.606 και ο συνολικός χρόνος 7:41.534.

HTTC Extreme

Χειρότερες ήταν οι συνθήκες και για την κορυφαία κατηγορία Extreme, σε σχέση με το Σάββατο, με το χρόνο γύρου του κάθε αγωνιζόμενου να αυξάνεται κατά τουλάχιστον 8". Την 1η θέση κατέκτησε και πάλι ο Δ. Γαζέτας (Subaru Impreza WRX STi), με συνολικό χρόνο 6:48.733 και ταχύτερο γύρο 1:19.261. Πιο πίσω, τρεις οδηγοί πάλεψαν για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου. Ο Χ. Ατζέμης οδήγησε τελικά το Peugeot 106 Rallye του γρηγορότερα από τα Renault Clio RS των Χ. Βαλερά και Κ. Λεκάκη. Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι οι ταχύτεροι γύροι των τριών είχαν διαφορά περίπου 0,4".
______________

Δηλώσεις πρωταγωνιστών

Κώστας Καραθανάσης 1ος Ομάδας Ν
Ήταν ένας πολύ ωραίος αγώνας. Έβρεχε αρκετά, το νερό ήταν αρκετό στην πίστα, ήταν δύσκολες οι συνθήκες γενικά, αλλά είχαμε τα κατάλληλα λάστιχα, ήμασταν κατάλληλα προετοιμασμένοι και μπορέσαμε να κερδίσουμε. Είχαμε μια πολύ ωραία κόντρα με τον Δ. Γιαννούλη στους πρώτους 2-3 γύρους. Το ευχαριστήθηκα, ήταν ένας πολύ ωραίος αγώνας.

Π. Κύρκος και Μ. Ευθυμίου, 1ος & 2ος Ομάδας Α
Ευθυμίου:  Δεν βοήθησε πολύ ο καιρός για να έχουμε κόσμο, αλλά παρόλα αυτά βλέπαμε την κερκίδα να είναι γεμάτη. Σκεφτείτε αν είχε καλό καιρό τι θα γινόταν. Η οργάνωση είχε κάνει πολλή διαφήμιση, είχε βάλει αφίσες στο κέντρο της Αθήνας, είχε κάνει καλή δουλειά και φαίνεται το αποτέλεσμα. Ο αγώνας για μένα ήταν πάρα πολύ καλός. Είμαστε ίδια ομάδα με τον Παναγιώτη (σ.σ. Κύρκο), άρα όποιος και να κέρδιζε ήταν το ίδιο. Τώρα, στη βροχή φαίνεται ο καλύτερος οδηγός, άρα ο Παναγιώτης είναι καλύτερος!
Κύρκος: Στη βροχή φαίνεται η καλύτερη επιλογή ελαστικών. Εγώ είχα την οικογένειά μου, που ευτυχώς έχει πολλή πείρα, και με βοήθησε. Οπότε είχα ένα ατού παραπάνω από τον κ. Ευθυμίου. Ελπίζουμε στον επόμενο αγώνα να έχουμε ακόμα περισσότερες συμμετοχές, για περισσότερο θέαμα.

Β. Παπαφιλίππου, 1ος στα Ιστορικά
Ήταν ένας ωραίος αγώνας, περίπλοκος. Οι συνθήκες ήταν πολύ περίεργες, καταφέραμε όμως και στήσαμε ωραία το αυτοκίνητο. Δουλέψαμε σωστά, οδηγήσαμε ωραία κι έτσι καταφέραμε και κερδίσαμε τον αγώνα.

Π. Σολδάτος, 1ος Formula Saloon
Ο καιρός ήταν λιγάκι δύσκολος σήμερα, και δεν μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερο χρόνο. Θα ήθελα να έχω λίγο περισσότερο ανταγωνισμό, πολλοί δεν ήρθαν, ελπίζω να έρθουν την επόμενη φορά.
______________

Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής ευχαριστεί όλα τα στελέχη που εργάστηκαν υπό δύσκολες συνθήκες για να πραγματοποιηθεί αυτός ο αγώνας, τους οδηγούς που τον τίμησαν με τη συμμετοχή τους, τους θεατές που αψήφησαν τη βροχή και ανταμείφθηκαν με πλούσιο θέαμα, και βέβαια τις εταιρίες που υποστηρίζουν τον αγώνα:

Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ
Αξοτεχνική
Aglopoulos Racing
Exhaust Flow Δανελάτος
Fais Group of Companies
Καμπέλος Service
LK Garage Κοντός Λάμπρος
Max Print Ψηφιακές Εκτυπώσεις
Ρεκτιφιέ Original
Ενοικιάσεις Χαλιβελάκης

Το επόμενο ραντεβού στην πίστα των Μεγάρων έχει οριστεί για τις 15-16 Δεκεμβρίου, όπου θα πραγματοποιηθεί ο 3ος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2018, -και 2ος για την Super Season 2018-2019 που έχει ήδη ξεκινήσει- παράλληλα με τον 2ο αγώνα Ατομικής Χρονομέτρησης HTTC.

Ομάδα Ε - Ευθυμίου

[Πηγή: ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube