2.000+ υβριδικά για την ουκρανική Αστυνομία!

2.000+ υβριδικά για την ουκρανική Αστυνομία!

Περισσότερα από 650 επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 1.500 υβριδικά. Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει εισέλθει στην ενεργειακή μετάβαση και αποτελεί παράδειγμα για χώρες που συνεχίζουν να αγοράζουν μόνο θερμικά αυτοκίνητα.

Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει παραλάβει σε αρκετές παρτίδες περίπου 1.500 υβριδικά οχήματα Toyota Prius III. Η εμπειρία της ανανεώθηκε το 2017 με την αγορά 651 επαναφορτιζόμενων υβριδικών Mitsubishi Outlander PHEV. Αυτή η μετάβαση αποτελεί μέρος της ανανέωσης της ουκρανικής Αστυνομίας μετά τη ρηξικέλευθη επιλογή της το 2014. Η νέα ουκρανική Αστυνομία φιλοδοξεί με αυτό τον τρόπο να γίνει πιο επαγγελματική, πιο οικολογική και πιο ανθρώπινη.

Τα Prius και Outlander αντικατέστησαν διάφορους τύπους αυτοκινήτων που έχουν ξεπερασθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τα Lada 2105 και 110 και μπόλικα Daewoo Nexus έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από το στόλο των Ουκρανών. Τα Prius χρησιμοποιούνται κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Κίεβο, Χάρκοβο, Ντνίπρο, Λβοφ...) ως περιπολικά και τα νέα Mitsubishi, όντα πιο πολυχρηστικά, χρησιμοποιούνται σε όλη την ουκρανική επικράτεια.

ukrainian police car

Οι ουκρανικές αρχές εκτιμούν ότι η αγορά των Outlander PHEV θα εξοικονομήσει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από περιβαλλοντική άποψη, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται σε περίπου 600 τόνους ετησίως. Το αντίστοιχο με αυτό που θα κατανάλωναν 87 Airbus A380 για να φτάσουν σε έναν προορισμό στη μέγιστη απόσταση που είναι ικανά, στα 15.200 km. Προφανώς και οι Ουκρανοί αστυνομικοί δεν θα πετυχαίνουν τη θεωρητική κατανάλωση των 1,8 lt/100 km του Mitsubishi Outlander PHEV. Σε σύγκριση όμως με τους προηγούμενους τύπους οχημάτων που χρησιμοποιούσαν, δεν υπάρχει αμφιβολία για το περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος.

ukrainian police car

Η χρηματοδότηση του υβριδικού στόλου της Αστυνομία στην Ουκρανία πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος μείωσης των εκπομπών CO2 των Ηνωμένων Εθνών. Πράγματι, σε σύγκριση με το 1990, η Ουκρανία έχει μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κάτι που της επέτρεψε να διεκδικήσει αυτό το είδος χρηματοδότησης.

Δεν βλέπουμε γιατί δεν θα ήταν συναφές για το ελληνικό κράτος να προκηρύξει διαγωνισμούς για την ενσωμάτωση υβριδικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενων ή μη) για την ΕΛ.ΑΣ. Εκτός και αν θεωρούμε ότι οι αποστολές της Αστυνομίας δεν είναι πλήρως συμβατές με τις δυνατότητες των υβριδικών μοντέλων και τα επιχειρησιακά κατάλληλα περιπολικά είναι αρχαίες Citroen Xsara και νεότερα Skoda Octavia. Και ακόμη δεν γνωρίζουμε αν η ελληνική πολιτεία γνωρίζει από τη μεριά της το είδος αυτής της χρηματοδότησης του OHE και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτή.

ukrainian police car

Το παράδειγμα της Ουκρανίας δείχνει ότι ακόμη και εμπρός σε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπως αυτή που βιώνουμε στην Ελλάδα, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που διατηρούν τη βούληση να βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των πολιτών και που σκέφτονται να ανασυντάξουν τη χώρα τους με βιώσιμο τρόπο. Εάν η Ουκρανία είναι σε θέση να προμηθεύεται μαζικά οχήματα χαμηλών εκπομπών, άλλες, πιο σταθερές χώρες, με δεδομένη τη ευρωπαϊκή προοπτική και ταυτότητά τους, που δεν αντιμετωπίζουν ακραία εθνικά και άλλα προβλήματα θα πρέπει επίσης να λάβουν μέτρα φιλικά προς το περιβάλλον για όλους. Κι ενώ σε πολλές χώρες, η όποια δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων έχει επιτευχθεί χάρη στους ιδιώτες, στην Ουκρανία, είναι η πολιτεία εκείνη που δίνει το παράδειγμα και επιτρέπει στους πολίτες της να ανακαλύψουν αυτό το είδος συστήματος κίνησης.

[Πηγές mvs.gov.ua/ua, mvs.gov.ua/ru]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube