16,4% έπεσαν οι πωλήσεις EV στη Γερμανία, στο -42% η Tesla
Χωρίς επιδοτήσεις, τα ηλεκτρικά πουλούν λιγότερο. Αλλά αυτό δεν ερμηνεύει γιατί τα Tesla έχουν τόσο μεγάλη πτώση στις πωλήσεις. Μήπως αρκετοί περιμένουν το facelift του Model Y;
Οι επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σταματήσει στη Γερμανία κι αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις. Αλλά περισσότερο από άλλους κατασκευαστές, την «πληρώνει» η Tesla.
Έτσι, για το πρώτο 6μηνο του 2024, σε μία αγορά που παρουσιάζει αύξηση των ταξινομήσεων κατά 5,4%, τα ηλεκτρικά σημειώνουν πτώση 16,4% κι η Tesla 41,6%. Την ίδια στιγμή, η BYD έχει αύξηση 427%, αλλά προφανώς αυτό είναι πλασματικό.
Χωρίς το δεκανίκι των επιδοτήσεων, οι ηλεκτρικές πωλήσεις σημειώνουν πτώση
Οι γερμανικές πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν στις 21.249 από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, μια πτώση 41,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Εξετάζοντας μόνο τα στοιχεία του Ιουνίου, αποκαλύπτεται ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 42,2% στις 4.648 μονάδες, τοποθετώντας την αμερικανική εταιρεία πίσω από την MG, η οποία ταξινόμησε 5.158 αυτοκίνητα, αν και δεν ήταν όλα ηλεκτρικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Tesla Model Y κατρακυλά στη 18η θέση των πωλήσεων
Στο σύνολό της, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2023. Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,4% σε 1,47 εκατομμύρια κι ανέβηκαν κατά 25,8% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι, με 297.329 πωλήσεις.
Η BMW (αύξηση 2,7% με 114.690 ταξινομήσεις), η VW (11% με 289.218) κι η Porsche (19,2% με 21.885) τα πήγαν περίφημα το πρώτο 6μηνο, αλλά τα νέα δεν είναι χαρμόσυνα για όλες τις γερμανικές μάρκες.
Οι πωλήσεις της Audi υποχώρησαν 17,1% στις 104.164 κι η Mercedes-Benz κατά 12,7% στις 126.847. Τουλάχιστον παρηγορούνται από τη Maserati, η οποία διέθεσε μόνο 300 αυτοκίνητα σε έξι μήνες (μείωση 56,9%).
Η SEAT απέδειξε ότι δεν της αξίζει να μετατραπεί σε εταιρεία μικροκινητικότητας, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 37,9% στις 83.426. Αλλά κι η Škoda ανέβηκε 24,9% στις 104.248 ταξινομήσεις.
Οι πωλήσεις της Volvo αυξήθηκαν κατά 59,6% στις 31.763, πιθανώς λόγω της άφιξης του ηλεκτρικού EX30.
Και μετά υπάρχει η BYD. Οι 1.202 πωλήσεις που κατέγραψε από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο μπορεί να φαίνονται ασήμαντες — η Ferrari ήταν μόλις 80 μονάδες πίσω — αλλά αντιπροσωπεύουν άλμα 427% σε σχέση με τα στοιχεία του περασμένου έτους.
Το νούμερο προφανώς δεν προσφέρεται για συμπεράσματα, αφού η κινεζική μάρκα τώρα ξεκίνησε την απόβασή της στην Ευρώπη.