To Škoda Enyaq δεύτερης γενιάς θα φορτίζει σε 12 λεπτά

To Škoda Enyaq δεύτερης γενιάς θα φορτίζει σε 12 λεπτά

Το Škoda Enyaq θα εισέλθει στη δεύτερη γενιά του το 2028 ως το πρώτο μοντέλο της τσέχικης μάρκας που θα χρησιμοποιεί τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen.

Škoda Enyaq

Στην επίσημη παρουσίαση του νέου Kodiaq, ο διευθύνων σύμβουλος της Škoda, Klaus Zellmer, επιβεβαίωσε ότι η τσέχικη εταιρεία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SSP προς το τέλος της δεκαετίας, με το Škoda Enyaq δεύτερης γενιάς να είναι το πρώτο μοντέλο της που θα κάνει τη μετάβαση από την τρέχουσα πλατφόρμα MEB.

Το πρώτο μοντέλο SSP της Škoda θα φτάσει το 2028 ή το 2029, σχεδόν ταυτόχρονα με τον ηλεκτρικό διάδοχο του Golf

Με φόρτιση σε 12' αντί για 35' σήμερα και πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση, το Škoda Enyaq δεύτερης γενιάς θα είναι το πρώτο τσέχικο μοντέλο που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα SSP.

«Το νέο Enyaq θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο στη Mlada Boleslav στην Τσεχική Δημοκρατία και θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP», δήλωσε ο Zellmer στο βρετανικό Autocar. Ερωτηθείς εάν το νέο Enyaq θα διαφερεί σημαντικά από το σημερινό μοντέλο, ο Zellmer δεν έδωσε σαφή απάντηση.

Škoda Enyaq

Δεδομένης της επιτυχίας του τρέχοντος Enyaq iV, του πρώτου αποκλειστικά ηλεκτρικού μοντέλου της Škoda, θεωρούμε απίθανο να διαφοροποιηθεί έντονα η τόσο επιτυχημένη συνταγή. Πέρυσι, η Škoda ταξινόμησε σχεδόν 54.000 Enyaq καταγράφοντας αύξηση 41%, περίοδο κατά την οποία το Enyaq ήταν το ένατο πιο καλοπουλημένο EV στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ρεκόρ ντριφτ για το Škoda Enyaq iV vRS [video]

Η πρώτη γενιά διακρίνεται για την εστίαση στην πρακτικότητα κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Αναμένουμε όμως ότι το Enyaq δεύτερης γενιάς θα υιοθετήσει μια πιο ριζοσπαστική εμφάνιση σύμφωνα με τη σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid» της Škoda, που θα ενσωματωθεί και στο επερχόμενο ηλεκτρικό επταθέσιο «Space», την έκδοση παραγωγής του Vision 7S.

Škoda Enyaq Vision 7S

Το επόμενο Enyaq θα επωφεληθεί επίσης από τις εκτεταμένες τεχνολογικές εξελίξεις που πρόκειται να ενσωματωθούν στα μοντέλα παραγωγής του ομίλου VW τα επόμενα χρόνια.

Η πλατφόρμα SSP –μια εξαιρετικά προσαρμόσιμη αρθρωτή αρχιτεκτονική που μπορεί να φιλοξενήσει διάφορα συστήματα μετάδοσης κίνησης και μπαταρίες σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε κατασκευαστή του ομίλου– υπόσχεται δραστικές βελτιώσεις στην αυτονομία, την απόδοση και το κόστος σε σύγκριση με την τρέχουσα MEB.

Škoda Enyaq

Ξεχωρίζουμε τη νέα «ενοποιημένη» δομή μπαταριών, που αναπτύχθηκε εντός της εταιρείας κι η οποία θα είναι κοινή στα περισσότερα μοντέλα του ομίλου VW για εξοικονόμηση κόστους.

Οι πρώτες λεπτομέρειες υποδεικνύουν ότι η 800V αρχιτεκτονική θα επιτρέπει τη φόρτιση από το 10 στο 80% σε μόλις 12 λεπτά κατά μέσο όρο – σε σύγκριση με περίπου 35 για το τρέχον Enyaq.

Škoda Enyaq

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Oliver Blume, έχει δηλώσει ότι η νέα πλατφόρμα θα εξισώσει την τιμή αγοράς ανάμεσα στα EV και στα σημερινά μοντέλα εσωτερικής καύσης. 

Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο Enyaq θα μειωθεί τιμολογιακά στα επίπεδα του πενταθέσιου Kodiaq. Η SSP θα επιτρέψει την εισαγωγή ενός αναβαθμισμένου λογισμικού, που θα επιτρέψει μεταξύ άλλων την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου τέσσερα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube