Ό,τι ρυπαίνει δεν είναι κακό!
Έχετε εικόνα τι εκπέμπει μία καινούρια BMW των 200+ ίππων, σε σχέση με μια ελλιπώς συντηρημένη Corolla 20ετίας;
Επιτέλους! Έπειτα από ένα μακρύ αγώνα δρόμου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, υιοθετώντας μία αισθητά πιο light εκδοχή της επόμενης νόρμας ρύπων, Euro 7.
Τρόπον τινά, θα διατηρηθούν οι ισχύουσες προδιαγραφές από το Euro 6 για το CO2, τα οξείδια του αζώτου και τα μικροσωματίδια, συνυπολογίζοντας πλέον στις μετρήσεις τα σωματίδια που προκύπτουν από τα υλικά τριβής των φρένων και τα ελαστικά.
Το να σε αποπροσανατολίζει μία αναγκαία συνθήκη περαιτέρω μείωσης των ρύπων στα συμβατικά αυτοκίνητα, που ήδη είναι αρκετά καθαρά, δεν βοηθά κανέναν
Αυτό είναι ένα καλό νέο. Και προτού οι Γκρέτες (Τούνμπεργκ) τρέξουν να μου κρεμάσουν την ταμπέλα του αντί-οικολόγου, εξηγούμαι. Αυτή τη στιγμή η Ευρώπη, ο κόσμος όλος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά κι εμείς οι ίδιοι, έχουμε δεχτεί πως οι μέρες των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι μετρημένες.
Ακόμα και αν δεν καταφέρουν να πετύχουν τον -μεγαλεπήβολο- στόχο του 2035, άντε η καθολική απαγόρευση να έρθει το 2040. Για να επιτευχθεί όμως αυτή η μετάβαση χρειάζονται απίστευτοι πόροι και προσήλωση στον στόχο. Το να σε αποπροσανατολίζει μία αναγκαία συνθήκη περαιτέρω μείωσης των ρύπων στα συμβατικά αυτοκίνητα, που ήδη είναι αρκετά καθαρά, δεν βοηθά κανέναν. Ούτε τις εταιρίες ούτε κι εμάς τους καταναλωτές.
Στον υλικό κόσμο που ζούμε, τα πάντα είναι νούμερα. Σε ένα ώριμο προϊόν, μία μικρή βελτίωση απαιτεί δυσανάλογα μεγάλη προσπάθεια και κόστος. Γνωρίζετε σε τι ποσοστό επί του συνόλου των ρυπαντών επιβαρύνουν τα αυτοκίνητα το περιβάλλον; Και αν ναι, έχετε εικόνα τι εκπέμπει μία καινούρια BMW των 200+ ίππων, σε σχέση με μια ελλιπώς συντηρημένη Corolla 20ετίας;
Το να καταστήσουμε τα νέα μοντέλα ακόμα πιο ακριβά απ’ ό,τι είναι, χώρες όπως τη δική μας τις καταδικάζει να μείνουν για πάντα με τα κάθε λογής σαπάκια. Εάν τα ίδια χρήματα δίνονταν σε επιδοτήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων, το όφελος για το περιβάλλον (και την οικονομία) θα ήταν πολλαπλάσιο -ίσως όχι για το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών.
Μπορώ να σκεφτώ και άλλα πολλά επιχειρήματα αλλά δεν θέλω να κατηγορηθώ, ως πληρωμένος από τον ACEA. Σε ό,τι τώρα μου αναλογεί προσωπικά ως άτομο, αποδέχομαι να εναρμονιστώ με το Euro 7 και θα φροντίσω να καίω λιγότερο… λάστιχο, για το καλό του κόσμου μας.