Παρατηρώντας το Active βλέπεις ένα Fiesta με αυξημένο εκτόπισμα. Ένα αυτοκίνητο που κάνει πιο αισθητή την παρουσία του στον χώρο. Οπότε ο πρώτος στόχος της Ford επετεύχθη.
Η σχεδίαση προφανώς ακολουθεί τις γραμμές του 5θυρου Fiesta. Απαλές καμπύλες επιφάνειες και λίγα νεύρα, δίνουν μια αίσθηση ήρεμης δύναμης. Πέρα από τους ειδικής σχεδίασης τροχούς και τις ράγες οροφής, την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται μακριά από την άσφαλτο υπογραμμίζει το άβαφο μαύρο πλαστικό στις ποδιές εμπρός και πίσω, στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ. Η μάσκα είναι ίδια με του κανονικού μοντέλου, αλλά η διαμόρφωση του κεντρικού κάτω αεραγωγού, όπως και των πλευρικών είναι διαφορετική στον εμπρός προφυλακτήρα. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, με τις δύο εσοχές που φιλοξενούν τα ανακλαστικά να δίνουν περισσότερο πλάτος στη σχεδίαση, ενώ στην πραγματικότητα οι διαστάσεις ως προς το μήκος και το πλάτος δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά.
Αυτό που αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ως μεγαλύτερο εκτόπισμα δεν είναι απλώς μια ψευδαίσθηση. Το Active στέκεται ψηλότερα σε σχέση με το έδαφος κατά 18 mm από το απλό Fiesta ενώ λίγο φαρδύτερα είναι και τα μετατρόχια, κατά έναν πόντο. Η διαφορά στο ύψος έχει προκύψει από τα ελατήρια και τους μεγαλύτερους τροχούς. Πάντως το αυτοκίνητο δεν φαίνεται ψηλότερο, έτσι όπως αυτοί οι μεγαλύτεροι τροχοί γεμίζουν τους θόλους.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές. Λεπτομέρειες στο χρώμα της εξωτερικής βαφής δίνουν στο εσωτερικό πιο νεανική ατμόσφαιρα. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό διατηρούνται, η συναρμολόγηση δείχνει στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι διαφορετικές, πιο ταιριαστές στον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς το συγκεκριμένο υλικό είναι πιο ανθεκτικό στην κακομεταχείριση και καθαρίζεται πιο εύκολα. Οι κεντημένες ρίγες είναι σύμφωνα με την Ford η σχεδιαστική υπογραφή Active. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση, με έξι αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προηγμένη infotainment SYNC 3 και τη βασική σουίτα οδηγικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Η μοντέρνα σχεδίαση ενσωματώνει καλόγουστα την τεχνολογία, συνθέτοντας ένα εσωτερικό στο οποίο περνάς ευχάριστα τον χρόνο σου.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι το ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου, όπως και στο απλό Fiesta, αλλά κάτι πρέπει να μείνει ως πλεονέκτημα και για το Ecosport. Αν σε βάλουν πίσω από το τιμόνι με δεμένα μάτια δεν καταλαβαίνεις κάτι διαφορετικό. Κάθεσαι πιο ψηλά 18 mm, όσο έχει αυξηθεί η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, κι αυτό είναι όλο. Η θέση οδήγησης δεν έχει σηκωθεί ψηλότερα σε σχέση με το ταμπλό ή άλλο σημείο αναφοράς εντός του αυτοκινήτου. Έτσι νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε οποιοδήποτε Fiesta. Κι αυτό, μόνο ως θετικό καταγράφεται.
Η αίσθηση των βασικών χειριστηρίων είναι ευχάριστα οικεία. Τιμόνι, λεβιές και πεντάλ είναι στη θέση που θέλεις, έχουν σωστό βάρος και θετική αίσθηση στη λειτουργία. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει μονάδες 1.0 EcoBoost σε εκδόσεις ιπποδύναμης 85, 100, 125 και 140 ίππων. Με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων. Οι κινητήρες πετρελαίου 1.5 TDCi διατίθενται σε εκδόσεις 85 και 120 ίππων, με τον ισχυρότερο να έχει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Όλοι οι κινητήρες ακολουθούν το πρότυπο Euro 6 για τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων.
Το Fiesta Active έχει τρία προγράμματα οδήγησης τα οποία αλλάζουν τη χαρτογράφηση του πεντάλ γκαζιού και του ESP ανάλογα με τις συνθήκες και το έδαφος: Η λειτουργία Eco προσφέρεται για αυξημένη οικονομία καυσίμου, κάνοντας τις αντιδράσεις πιο νωχελικές. Ενώ η ρύθμιση Slippery είναι αυτή που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διαχειρίζεται καλύτερα τερέν χαμηλής πρόσφυσης, όπως ας πούμε μια εκκίνηση σε λάσπη, χιόνι, άμμο, κ.λπ.
Εμείς οδηγήσαμε μόνο την έκδοση με κινητήρα 1.0 EcoBoost 140 ίππων με το νέο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ζωηρή διάθεση που χαρακτηρίζει κάθε Fiesta και σε παρασύρει να το οδηγείς σβέλτα είναι κυρίαρχη και στην έκδοση Active. Ο κινητήρας, μετά τις 4.000 rpm ακούγεται λίγο, αλλά δίνει και καλές επιδόσεις για να κινείσαι περισσότερο από σβέλτα, να προσπερνάς με ασφάλεια και απολαμβάνεις το πολύ καλό πλαίσιο. Στον αυτοκινητόδρομο εκτιμάς την αθόρυβη κύλιση και τον χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο, τουλάχιστον ως τα 130 km/h, για ένα γρήγορο και άνετο ταξίδι. Στον επαρχιακό, παρότι πιο ψηλό, η κλίση είναι το ίδιο περιορισμένη και ο έλεγχος του βάρους άριστος τόσο κατά τον διαμήκη όσο και κατά τον εγκάρσιο άξονα. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ειδικά για εμπρός, η Ford έχει εξελίξει νέα αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops , τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερη άνεση αλλά και ακριβέστερη συμπεριφορά στην επαναφορά. Η απόσβεση στις ανωμαλίες είναι μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χωρίς κραδασμό ή θόρυβο. Αλλά και χωρίς την παραμικρή υποψία χαλαρότητας. Το εμπρός μέρος είναι το ίδιο άμεσο, το πλαίσιο δεν έχει χάσει τίποτα από την προθυμία του να ακολουθεί τη γραμμή και να σημαδεύει την κορυφή της στροφής. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου πέρα από το όριο προοδευτικές.
Με τις τιμές να ξεκινούν από τις €17.000 για την έκδοση EcoBoost των 100 ίππων, το Active τοποθετείται περίπου €2.000 πάνω από ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο 5θυρο κλασικό Fiesta και €1.000 πάνω από το Ecosport, φέρνοντας κάποια απτά πλεονεκτήματα και ιδιαίτερο στιλ.
Τι λέει το DRIVE
Οι όποιες επιπλέον δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου χωρίς να έχει χάσει ουσιαστικά τίποτα από την ευχάριστη οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο, και το ιδιαίτερο στιλ, δικαιολογούν τη θέση του στην αγορά και την διαφορά τιμής από τον εσωτερικό ανταγωνισμό.
Τιμή από €17.244
Τεχνολογία 900 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 18,3 kgm/1.500-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.068 x 1.756 x 1.498 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.241 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή