
Η έκοδση με τον δίλιτρο κινητήρα TSI του Ομίλου VW έλειπε από την γκάμα του SEAT Leon -τουλάχιστον όσον αφορά την οντότητά του με τα σήματα της ισπανικής εταιρείας. Κι αυτό διότι η έκδοση plug-in hybrid με την ονομασία «e-HYBRID» που είναι η πιο ισχυρή, ακόμη και ως FR δεν μπορεί να αναδείξει πλήρως το οδηγοκεντρικό DNA του SEAT Leon. Αντίθετα, αυτή εδώ η έκδοση το κάνει με ιδιαίτερη ευκολία.
Από την άλλη, ως CUPRA, το Leon είναι σαφώς πιο εστιασμένο στη σπορ οδήγηση και με εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά και με πολύ διαφορετικό προσανατολισμό.
Το κενό από τους 150 PS του SEAT Leon 1.5 TSI μέχρι τα 300 άλογα του CUPRA, καλύπτεται ιδανικά μέσω της έκδοσης που δοκιμάζουμε εδώ.
Αισθητικά δεν υπάρχει προφανώς καμία διαφοροποίηση αυτού του SEAT Leon από τις υπόλοιπες εκδόσεις FR ή FR Plus. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι μοναδικές που διατίθενται με αυτό τον κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Το επίσης αποκλειστικά 5θυρο Leon εκφράζει δυναμισμό και σπορ ταυτότητα, με τις έντονες ακμές και τις γωνίες να το χαρακτηρίζουν σε όλες τις επιφάνειες.
Η έκδοση FR προσθέτει σπορ νότες όπως 18άρες ζάντες, ανασχεδιασμένους σπορ προφυλακτήρες και φώτα LED εμπρός και πίσω. Η FR Plus που δίνει παραπάνω εμπρός φώτα Full LED και γυάλινη πανοραμική οροφή, κοστίζει €1.500 επιπλέον.
Σε κάθε περίπτωση αξίζει να αναφέρουμε πως ο εξοπλισμός είναι πραγματικά υπέρ-πλήρης και στις δύο εκδόσεις με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Από την άλλη, δεν μπορεί να παραβλέψεις τα φορολογικά βάρη (υψηλότερο τεκμήριο, φόρος πολυτελούς διαβίωσης) που έχει ως δίλιτρο, με τον ανταγωνισμό όπως το Ford Focus και το επερχόμενο Honda Civic να αποδίδουν 182 και 180 PS αντίστοιχα από 1,5 lt.
Εκ των έσω, επίσης καμία διαφορά δεν υπάρχει σε αυτό το SEAT Leon σε σχέση με τα υπόλοιπα. Είτε ως FR είτε ως FR Plus, η καλή ποιοτική εικόνα και ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας ενισχύονται με σπορ λεπτομέρειες φινιρίσματος. Η θέση οδήγησης παραμένει από τα δυνατά και ξεχωριστά στοιχεία του Leon «φτιάχνοντας» τον οδηγό, ενώ καλή είναι και η εργονομία. Μόνο το infotainment με την οθόνη αφής των 8,3” χρειάζεται αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Όπως σε κάθε SEAT Leon, οι χώροι της καμπίνας είναι επαρκείς για τον οδηγό και τρεις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 380 lt που είναι ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία.
Το πιο γρήγορο SEAT Leon
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός TSI των δύο λίτρων του Ομίλου Volkswagen με κάποιες διαφοροποιήσεις για τον περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων. Διαθέτει διαφορετική κυλινδροκεφαλή, με νέα μπεκ άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης που αντικαθιστούν το προηγούμενο σύστημα διπλής ένχυσης καυσίμου. Παράλληλα έχει δεχθεί βελτιώσεις για μείωση των τριβών, ενώ νέο είναι και το τούρμπο.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να αποδίδει 190 PS και 320 Nm, τιμές που τον καθιστούν κατά 10 άλογα πιο ισχυρό και κατά 70 Nm πιο ροπάτο από τον 1.8 ΤSI της προηγούμενης γενιάς του Leon. Την ίδια στιγμή η χαρτογράφηση είναι τέτοια που εξυπηρετεί τα μέγιστα στη διαμόρφωση ενός πολιτισμένου αλλά και αισθητά δυνατού αυτοκινήτου. Το τράβηγμα είναι μεστό από χαμηλά και γεμάτο στις χαμηλομεσαίες στροφές, ενώ παρότι παρατηρείται μια εξασθένηση στο ψηλό φάσμα, η σωστή κλιμάκωση του 7τάχυτου κιβωτίου DSG καταφέρνει να την απαλύνει ως αίσθηση.
Ουσιαστικά είναι άτοπο να πιέζεις το μοτέρ ψηλά αφού αποδίδει καλύτερα στο μεσαίο φάσμα. Με 7,4” για τα 0-100 km/h και τελική στα 231 km/h, το Leon FR είναι πιο γρήγορο κατά 1,1” και κατά 14 km/h από την αμέσως πιο ισχυρή επιλογή της γκάμας, εκείνη με τον 1.5 TSI των 150 PS. Η πραγματική κατανάλωση ανέρχεται στα 9,4 lt/100 km σε μικτές συνθήκες. Όμως αν δεν πιέζεις τον κινητήρα πάνω από τις 4.500 rpm και εκμεταλλευθείς την overdrive 7η, σε ένα ταξίδι εύκολα μπορείς να βλέπεις μεταξύ 7,5 και 8,0 lt/100.
Καθαρό GT με πτυχές GTi
Ο κινητήρας είναι πάντως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για τον ραφιναρισμένο και ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Leon, που σε αυτή την έκδοση αγγίζει και πιο σπορ επίπεδο. Και λέμε «αγγίζει», διότι δεν παρουσιάζει κανένα ξέσπασμα, επιτρέποντάς σου να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο την ισχύ και τη ροπή χωρίς κόπο. Ακόμα κι αν το παρακάνεις όμως, το Leon θα παραμείνει βιδωμένο στην τροχιά του, χωρίς να υποστρέφει και ακούγοντας τις διορθώσεις από το άμεσο -αλλά όχι κορυφαίο σε αίσθηση- τιμόνι.
Την ίδια στιγμή εκμεταλλεύεται τη σφιχτή ρύθμιση αλλά και την υψηλή ποιότητα λειτουργίας του πίσω συστήματος πολλαπλών συνδέσμων, ώστε η ουρά να λαμβάνει ενεργό ρόλο στη συνολική συμπεριφορά εάν το ζητήσεις. Στις κλειστές αργές στροφές πάλι, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS κάνει εξαιρετική δουλειά με το εμπρός μέρος. Το βασικότερο όλων όμως, είναι πως το Leon παραμένει αρκετά άνετο, παρά τη σφιχτή ανάρτηση και τα 18άρια λάστιχα με το 40άρι προφίλ. Τα τελευταία προκαλούν σχετικά τονισμένο θόρυβο κύλισης που γίνεται αισθητός σε ένα μακρινό ταξίδι, εντούτοις τίποτα δεν αλλοιώνει τον πολύ ευχάριστο GT χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Εν κατακλείδι η κορυφαία έκδοση του Leon με το σήμα της SEAT είναι μια πληρέστατη και ευχάριστη οδηγικά πρόταση που μπορεί να βρει το κοινό της, αρκεί το τελευταίο να μην περιορίζεται από τα δίλιτρα βάρη.
Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία έκδοση του SEAT Leon με τους 190 ίππους είναι ένα σύγχρονο GT μοντέλο που ξεχωρίζει για την πληρότητά του σε όλους τους τομείς και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.
Τιμή Από €28.790
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 EEK, τούρμπο
Απόδοση 190 PS/4.200-6.000 rpm, 320 Nm/1.500-4.100 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 231 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 151-164 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.368 x 1.799 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.457 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης