Η ανανέωση των κινητήρων και των συστημάτων μετάδοσης του Peugeot 3008 περιλάμβανε και την αντικατάσταση του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων από το νέο ΕΑΤ8, σε ολόκληρη την γκάμα. Πρόκειται για ένα κιβώτιο με μετατροπέα ροπής που κατασκευάζεται από την ιαπωνική Aisin και, παρά τις δύο επιπλέον σχέσεις, έχει ίδιες διαστάσεις και βάρος με το 6άρι που αντικατέστησε. Αφού το γνωρίσαμε πλάι στον ντίζελ 1.5 BlueHDi, ήρθε η ώρα να δούμε και πώς συνδυάζεται με τον 1.2 PureTech, το βασικό βενζινοκινητήρα του μοντέλου.
Το ΕΑΤ8 είναι ρυθμισμένο με στόχο τη βέλτιστη οικονομία, οπότε οι αλλαγές γίνονται νωρίς και οι στροφές του μοτέρ μένουν πάντα χαμηλά. Σε μικρά πατήματα του γκαζιού κρατά την επιλεγμένη σχέση, και βασίζεται στη ροπή του 1.200άρη PureTech, η οποία φτάνει τα 230 Nm πριν από τις 2.000 rpm. Χρειάζεται ένα γενναίο πάτημα για να κάνει kickdown ή να έχεις επιλέξει τη Sport λειτουργία, η οποία είναι αρκετά ήπια για να μπορείς να τη χρησιμοποιείς καθημερινά. Η τελική μέση κατανάλωση των 8,5 lt/100 km είναι λογική και περίπου ένα λίτρο υψηλότερη από του ντίζελ 3008. Όμως ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πιο ήσυχα απ’ ό,τι ο 1.5 BlueHDi, και μόνο πάνω από τις μεσαίες στροφές και με αρκετό γκάζι, γίνεται αισθητή η ευχάριστη χροιά του.
Όφελος από το νέο κιβώτιο, σε σχέση με το προηγούμενο 6άρι, υπάρχει και στις απόλυτες επιδόσεις. Για τα 80-110 και 110-140 km/h με kickdown το 3008 1.2 PureTech ΕΑΤ8 χρειάζεται 5,2" και 8,6", ενώ πριν οι αντίστοιχοι χρόνοι ήταν 5,6" και 8,9". Ακόμη πιο αργό είναι το 1.5 BlueHDi 130 EAT8, γράφοντας 6,1" και 10". Στις μετρήσεις από στάση οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι ισόπαλες, με 10,4" για τα 100 km/h και 32,1" για τα 1.000 m, ενώ η ντίζελ χρειάζεται 11,6" και 33,2", αντίστοιχα.
Η θετική εικόνα του 3008 στο δρόμο, φυσικά δεν έχει αλλάξει. Η ανάρτηση λειτουργεί σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά, με άμεση απόσβεση των ανωμαλιών της ασφάλτου, σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια στη συμπεριφορά που δεν περιμένεις από ένα SUV –ειδικά στη βενζινοκίνητη έκδοση, που έχει πιο ελαφρύ εμπρός μέρος σε σχέση με τη ντίζελ. Τα λάστιχα M+S περιορίζουν λίγο τη μέγιστη ταχύτητα που θα μπορούσε να πετύχει το 3008 στις στροφές όμως, σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα Grip Control, του προσδίδουν κάποιες επιπλέον ικανότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Κι αυτό χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης στο στεγνό που για τα 100-0 km/h είναι 39,8 m.
Στο εσωτερικό, αφού συνηθίσεις τη λογική του i-Cockpit με το μικρό τιμόνι, δεν την αλλάζεις με τίποτα, ενώ και η ορατότητα προς τα πίσω είναι καλή παρά το στενό πίσω παρμπρίζ. Από το πολύ ξεχωριστό ταμπλό θα μπορούσαν να λείπουν εργονομικές παραξενιές όπως η στριμωγμένη θύρα USB. Κανένα περιθώριο για παράπονα δεν αφήνουν τα υλικά, ούτε και η πρακτικότητα. Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν, χωρίς να είναι κορυφαίοι για την κατηγορία μεγέθους του 3008, ενώ πολύ καλός είναι ο χώρος των 520 lt για τις αποσκευές.
Μπορεί ο τιμοκατάλογος να ξεκινά από τις €27.200 για το χειροκίνητο 3008 1.2 PureTech, όμως η αλλαγή φορολογικής κλίμακας που επιφέρει το ΕΑΤ8 ανεβάζει την τιμή της βασικής αυτόματης έκδοσης Active Grip στις €33.100. Και μπορείς να αποκτήσεις την πλουσιότερη Allure Grip με €35.100 χωρίς να φτάσεις την αρχική τιμή ενός Audi Q3 35 TFSI S tronic –το οποίο πάντως είναι πιο ευρύχωρο, πιο γρήγορο και έχει πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας. Στα υπέρ του 3008 περιλαμβάνεται αναμφίβολα η 5ετής εγγύηση που το καλύπτει.
Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο στη χρήση όπως κάθε 3008, με ένα κιβώτιο που προσθέτει σε ευχρηστία και βελτιώνει τις επιδόσεις.
Τιμή Από €33.100 (€27.200 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 31,9”
0-400 m 17,4” @ 129 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 160,3 km/h
50-110 km/h 8,8”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,2”
110-140 km/h 8,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα