Όπως έχουμε ήδη γράψει, η έκτη γενιά του Opel Astra άλλαξε χαρακτήρα και ανακάτεψε την τράπουλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων βάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη. Παρά το γεγονός ότι η μάρκα βρίσκεται πλέον κάτω από την ομπρέλα της Stellantis και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τα μοντέλα των άλλων εταιρειών, το Astra καταφέρνει να διατηρεί το δικό του χαρακτήρα.
Έτσι, εξωτερικά είναι εμφανής η νέα φιλοσοφία Opel Vizor των Blitz που έχει ως αποτέλεσμα ένα όμορφο και δυναμικό συνάμα σύνολο, την ώρα που εσωτερικά δεσπόζει μια μεγάλη επιφάνεια piano black. Η Opel την αποκαλεί Pure Panel Pro και περιλαμβάνει δύο οθόνες 10”. Η μία είναι στην ουσία ο πίνακας οργάνων με πολλαπλές επιλογές ανάλογα με την πληροφορία που θέλει να βλέπει ο οδηγός και η άλλη είναι του συστήματος infotainment.
H υβριδική επαναφορτιζόμενη έκδοση του Opel Astra είναι στην ουσία η γέφυρα ανάμεσα στις συμβατικές και στην αμιγώς ηλεκτρική που θα έρθει μέσα στο έτος.
Υπάρχουν ωστόσο και φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, κάτι που χαρακτηρίζουμε πολύ θετικό. Το infotainment πέραν των άλλων μπορεί να κατεβάζει αναβαθμίσεις over-the-air, ενώ συνδέεται ασύρματα με smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Επίσης, εισάγει ένα νέο ψηφιακό βοηθό, για όσους προτιμούν να αλληλοεπιδρούν μέσω φωνητικών εντολών.
Όλα αυτά είναι κάποιες μόνο από τις παραμέτρους του εκσυγχρονισμού του νέου Astra. Με τον σημαντικότερο και πιο ουσιαστικό να κρύβεται κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης. Και δεν είναι άλλος από το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο επί της ουσίας εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο της Stellantis για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης. Μάλλον λοιπόν, η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Opel Astra αποτελεί μια αναμενόμενη κίνηση που έρχεται να συμπληρώσει τη νέα φιλοσοφία του ομίλου, η οποία περιγράφεται με τον όρο «greenovation».
Ο θερμικός κινητήρας του Astra PHEV είναι ο 4κύλινδρος 1.6 PureTech, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο που εξασφαλίζουν απόδοση 150 PS και 250 Nm στις 1.750 rpm. Συνυπάρχει δε, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που είναι προσαρμοσμένο στο αυτόματο κιβώτιο «e-EAT8» και αποδίδει με τη σειρά του 110 PS και 320 Nm.
Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 180 PS και η ροπή τα 360 Nm με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία των 12,4 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 km σε μικτό πεδίο ή 70-79 km στην πόλη, σύμφωνα με τα νούμερα που ανακοινώνει η Opel.
Στην πράξη πάντως είναι λίγο μικρότερη και στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 50 km. Σε κάθε περίπτωση, η μέγιστη ταχύτητα με αμιγή ηλεκτροκίνηση είναι τα 135 km/h, καθώς από εκεί και πάνω ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας για να καλύψει τις απαιτήσεις φορτίου.
Η φόρτιση σε ένα wallbox 7,4 kW (που είναι και η μέγιστη ισχύς που μπορεί να απορροφήσει το σύστημα) ολοκληρώνεται σε λιγότερο από δύο ώρες. Κάπως έτσι εξασφαλίζεις ότι στις καθημερινές μετακινήσεις μπορεί και να πετύχεις πρακτικά μηδενική κατανάλωση βενζίνης.
Αν επιλέξεις την υβριδική λειτουργία, στην πόλη η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 5,0 lt/100 km. Στο ταξίδι πάντως και με σβέλτους σχετικά ρυθμούς θα ανέβει, χωρίς να ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των 9 lt/100 km. Στο υβριδικό καθεστώς χωρίς φόρτιση και για όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 6,5 lt/100 km, ενώ με τακτική φόρτιση μπορείς να υπολογίζεις έναν κύκλο 100 km με 3,5 lt/100 km.
Βασισμένο στην πλατφόρμα «EMP2» του Ομίλου Stellantis, το Opel Astra Hybrid μοιράζεται πολλά μηχανολογικά στοιχεία με το DS 4 και το Peugeot 308. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτός άξονας και αντιστρεπτική ράβδος. Η ρύθμιση είναι ελαφρά πιο σφιχτή σε σχέση με τα αντίστοιχα γαλλικά μοντέλα, ωστόσο αυτό δεν επηρεάζει την άνεση που βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης «Electric», «Hybrid» και «Sport». Στο πρώτο υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά ενός EV, τα οποία μεταφράζονται σε αθόρυβη λειτουργία και άμεση επιτάχυνση.
Στα άλλα δύο προγράμματα όπου συμμετέχει και ο θερμικός κινητήρας έχουμε ομαλή συνεργασία των δύο. Η λειτουργία του σασμάν «e-EAT8» είναι ομαλή, αν και μερικές φορές απαιτεί να πιέσεις βαθιά το δεξί πεντάλ για να κατεβάσεις σχέση και να επιταχύνεις. Ωστόσο, η εναλλακτική των paddles στο τιμόνι σε βοηθά αν θέλεις να κάνεις πιο γρήγορες αλλαγές.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα ομοιογενές και στιβαρό σύνολο. Το έξτρα βάρος από την μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι αισθητό αλλά όχι ενοχλητικό, με την ανάρτηση να το ελέγχει έως και υποδειγματικά. Τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε στριφτερό δρόμο της περιφέρειας έχεις τη δύναμη που χρειάζεσαι. Η πληροφορία από το σύστημα διεύθυνσης είναι αυτή που χρειάζεσαι με το βάρος να είναι πιο σωστό στο πρόγραμμα Sport, ενώ στα Hybrid και Electric η συνολική αίσθηση είναι πιο... χαλαρή.
Δυνατά και ακούραστα βρήκαμε τα φρένα, με την αίσθηση στο πεντάλ να απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης για να βρεις ακριβώς τη δύναμη που πρέπει να του ασκείς. Όπως γίνεται σχεδόν σε όλα τα υβριδικά δηλαδή.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους, ο οδηγός με τον συνοδηγό δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Οι πίσω έχουν άφθονο αέρα για το κεφάλι όχι όμως και για τα πόδια που είναι απλώς επαρκής. Είναι κάτι που συναντάμε σε όλα τα μοντέλα με την πλατφόρμα EMP2.
Στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Opel Astra χρειάζονται επίσης κάποιες παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά στον χώρο αποσκευών. Λόγω των μπαταριών η χωρητικότητα έχει μειωθεί στα 352 lt έναντι των 422 lt των απλών εκδόσεων. Και πάλι όμως, τόσο είναι πρακτικά ο χώρος σχεδόν σε όλα τα PHEV αυτού του μεγέθους. Από την άλλη, καμία παραχώρηση δεν απαιτείται σε ό,τι έχει να κάνει με τη συνολικότερη εικόνα και με την ποιότητα των υλικών, τα οποία κινούνται πολύ πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Συμπερασματικά, η Opel με το PHEV Astra έκανε ένα ακόμη βήμα μπροστά, ενόψει και της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης που θα έρθει μέσα στο τρέχον έτος. Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με δική του προσωπικότητα, υψηλή τεχνολογία, πολύ καλό εξοπλισμό, πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και υψηλή απτή ποιότητα.
Με τιμή που ξεκινά από τις €43.500 για το επίπεδο εξοπλισμού Edition και φτάνει τις €45.500 στο Elegance και τις 46.500 στο GS Line δεν είναι φθηνό. Όμως το αν θα κάνει πετυχημένη καριέρα στην αγορά δεν θα κριθεί από το απόλυτο νούμερο αλλά από το τι αγοράζεις με αυτό το αντίτιμο. Και το Opel Astra δεν έχει να προτάξει μόνο γερμανική ταυτότητα, αλλά κι ένα πλήρες πακέτο με υψηλή αξία.
Opel Astra Hybrid 180 PS | |
Τι λέει το DRIVE | |
Και στην επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, το Astra δεν έχει να προτάξει μόνο τη γερμανική ταυτότητα, αλλά ένα πλήρες πακέτο με ενδιαφέροντα χαρακτήρα και υψηλή αξία. | |
Τιμή | από €43.500 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/6.000 rpm, 250 Nm/1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS/2.500, 320 Nm/500-2.500 rpm, μπαταρία 12,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Συνδυαστική απόδοση | 180 PS, 360 Nm |
Διαστάσεις | 4.374 x 1.860 x 1.442 mm |
Χώρος αποσκευών | 352 lt |
Βάρος | 1.678 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 7,6” |
Τελική ταχύτητα | 225 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 3,5 lt/100 km |
Ηλεκτρική αυτονομία | 50 km |
Εκπομπές CO2 | 24-26 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη. | |
Φόρτιση | |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) | Έως 7,4 kW, από 1,9 ώρες |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |