Test drive: MINI Countryman C, η εποχή της ωρίμανσης

Test drive: MINI Countryman C, η εποχή της ωρίμανσης

Το MINI Countryman μεγάλωσε, ωρίμασε, έγινε τεχνολογικά πιο προηγμένο από ποτέ, διατηρώντας όμως το μοναδικό του στιλ. Το δοκιμάζουμε στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση των 170 ίππων.

To επαναλανσάρισμα της MINI υπό την ομπρέλα του BMW Group στις αρχές της χιλιετίας μας, είναι μια ιστορία επιχειρηματικής επιτυχίας που θα πρέπει να διδάσκεται στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα. Με τα μοντέλα της όχι απλώς να έχουν γνωρίσει μέχρι σήμερα μεγάλη εμπορική επιτυχία σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά να έχουν χτίσει το δικό τους πιστό κοινό. Μεταξύ αυτών και το  MINI Countryman.

Ύστερα από μερικά χρόνια στασιμότητας, χωρίς ένα πραγματικά νέο μοντέλο, η μάρκα «εξαπολύει» εφέτος μια συνολική επίθεση στην αγορά. Ανανεώνοντας πλήρως κάθε μοντέλο της γκάμας μέσα στο 2024, αλλά προσθέτοντας σε αυτή και το Aceman -το πρώτο MINI που θα διατεθεί στην αγορά αποκλειστικά με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Tο MINI Countryman C δείχνει τώρα πιο μοντέρνο, πιο μινιμαλιστικό και ταυτόχρονα πιο γωνιώδες από πριν

Ουσιαστικά, η μάρκα ξεδιπλώνει μια νέα εποχή με μεγαλύτερη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και το πρώτο δείγμα αυτής είναι το ολοκαίνουργιο Countryman, που μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά για να στρώσει το χαλί και για τα υπόλοιπα. Με μεγαλύτερες διαστάσεις και μινιμαλιστική σχεδίαση, είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις, ντίζελ και για πρώτη φορά στην ιστορία του με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Φτιάχτηκε για να προσελκύσει ακόμα μεγαλύτερο κοινό από το απερχόμενο αυτοκίνητο και να πρωταγωνιστήσει στην απαιτητική κατηγορία των C-SUV.

MINI Countryman C

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,44 m, το νέο MINI Countryman είναι 13 πόντους μακρύτερο και οχτώ ψηλότερο από τον προκάτοχό του. Ξεπερνώντας πλέον σε μέγεθος μοντέλα όπως το Nissan Qashqai (4,42 m) και φθάνοντας κοντά στην BMWX1 (4,5 m). Με την οποία μάλιστα, μοιράζεται και σε αυτή την τρίτη γενιά την πλατφόρμα και το μεγαλύτερο μέρος των μηχανικών μερών. Tόσο στις θερμικές όσο και στις ηλεκτρικές του εκδόσεις. Είναι επίσης και το πρώτο MINI που κατασκευάζεται στη Γερμανία.

Σε επίπεδο εμφάνισης, το αυτοκίνητο δείχνει τώρα πιο μοντέρνο, πιο μινιμαλιστικό και ταυτόχρονα πιο γωνιώδες από πριν. Τα εμπρός φώτα έχουν πιο έντονη φωτεινή υπογραφή, με το γραφικό αποτύπωμα των πίσω να αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Όμως, παρά τις ριζικές αλλαγές, εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμο ως MINI, χάρη στον χαρακτηριστικό σχεδιασμό της μάσκας και στην οροφή που δείχνει να αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Η MINI περιγράφει αυτή τη νέα σχεδιαστική γλώσσα με τον όρο «χαρισματική απλότητα» -Charismatic Simplicity.

Αν νομίζετε ότι μόνο το εξωτερικό άλλαξε ριζικά, ανοίξτε την πόρτα και ρίξτε μια ματιά στην καμπίνα. Έχει απογυμνωθεί σε μεγάλο βαθμό, με ένα ταμπλό που είναι σχεδόν άδειο από οτιδήποτε, εκτός από μερικούς αεραγωγούς, ένα πάνελ διακοπτών και μια τεράστια κυκλική οθόνη. Μίνιμαλ όσο και τα ορίτζιναλ Mini, με το μεγάλο κεντρικό καντράν. 

Εσωκλείει όμως τεχνολογία από τον 21ο αιώνα και είναι πολύ όμορφο στο μάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των πλαϊνών θυρών είναι επενδυμένο με ύφασμα, δίνοντάς του μοναδικό στιλ και premium αίσθηση, αντάξια με αυτή που μας έχει συνηθίσει η MINI όλα αυτά τα χρόνια. Δεν λείπουν βέβαια και οι ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως το διάκτινο στην πραγματικότητα τιμόνι -το τρίτο μπράτσο κάτω είναι στην πραγματικότητα ένας υφασμάτινος ιμάντας.

Επιστρέφοντας στο κεντρικό στοιχείο της καμπίνας, τη στρογγυλή οθόνη OLED διαμέτρου 24 cm που, ειρήσθω εν παρόδω, είναι πρώτη που μπαίνει σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Με υψηλής ποιότητας γυάλινη επιφάνεια επιτρέπει τον άνετο και διαισθητικό χειρισμό όλων των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδήγησης μέσω αφής ή φωνητικών εντολών. Οι πολλές λειτουργίες της θέλουν μια μικρή περίοδο εκμάθησης μέχρι να εξοικειωθείς με τα διάφορα υπό-μενού, έχει όμως πολύ όμορφα και ευκρινή γραφικά και άμεση απόκριση στις εντολές. Και προσφέρει φυσικά όλες τις σύγχρονες μορφές διασυνδέσεις με smartphone.

MINI Countryman C

Τα MINI Experience Modes που επιλέγονται από τον σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Πέρα από τα προφίλ οδήγησης -που επεμβαίνουν στο τιμόνι και στην απόκριση του γκαζιού- αλλάζουν και την εμφάνιση του εσωτερικού με ένα συνδυασμό στον οπτικό σχεδιασμό, στο φωτισμό περιβάλλοντος και στα ηχητικά μοτίβα. Συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο μοναδικά την premium ατμόσφαιρα με τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα που μας έχει μάθει η MINI. Αναβαθμισμένα συγκριτικά με το παρελθόν είναι και τα συστήματα ADΑS, με το Driving Assistant Plus μεταξύ άλλων να προσφέρει στο Countryman χαρακτηριστικά ημί-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 στον αυτοκινητόδρομο.

Πέρα από την εμφάνιση και το upgrade σε τεχνολογίες, το εσωτερικό του νέου MINI Countryman έγινε πολύ πιο ευρύχωρο. Απόρροια των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων και του μακρύτερου μεταξονίου που ξεπερνά πλέον κατά τι τα 2,69 m. Μπορεί να φιλοξενήσει στα πιο άνετα καθίσματά του εμπρός/πίσω έως και πέντε ενήλικους, με τους πίσω να έχουν άφθονο χώρο πάνω από το κεφάλι τους και αρκετό διαθέσιμο για τα γόνατα. 

MINI Countryman C

Επιπλέον, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι θέσεις με γωνία έως και 12° και τα ίδια τα καθίσματα να μετακινηθούν κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή έως και 13 cm. Δημιουργώντας έτσι πρόσθετο χώρο για τα πόδια των επιβατών ή ακόμη περισσότερο χώρο φόρτωσης. Ο τελευταίος αυξήθηκε στα 450 lt και με την αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων μπορεί να φθάσει τα 1460 lt.

Έχοντας πάρει ήδη μια πρώτη γεύση στο εξωτερικό από την κορυφαία έκδοση JCW αλλά και το ηλεκτρικό Countryman, για την πρώτη Εν Ελλάδι δοκιμή του νέου MINI, επιλέξαμε αυτήν που θα απασχολήσει τους περισσότερους και αναμένεται να αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις. Και αυτή είναι η βασική Countryman C, την κίνηση της οποίας αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων του BMW Group, επικουρούμενος από ένα σύστημα mild hybrid 48V. 

Με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και το μικροϋβριδικό σύστημα να προσφέρει επιπλέον 19 PS και 55 Nm, αποδίδει συνδυαστικά 170 ίππους και 280 Nm. Ισχύς που φθάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Με το 0-100 km/hνα ολοκληρώνεται σε 8,3” και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 212 km/h, παρέχει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις με μεστό τράβηγμα από χαμηλά, όντας παράλληλα απόλυτα λογικός σε κατανάλωση. Η τελευταία καθ’ όλη τη διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας κυμάνθηκε στα 8,0 lt/100 km.

MINI Countryman C

Πέρα από τις επιδόσεις και την οικονομία, το Countryman C παραμένει ένα πολύ συμπαθητικό αυτοκίνητο στον δρόμο που σε σχέση με το παρελθόν δείχνει λίγο πιο ώριμο και συνειδητοποιημένο. Γνωρίζοντας ότι πλέον έχει να ανταγωνιστεί μοντέλα με πιο σαφή οικογενειακό προσανατολισμό, όπου το βάρος δίνεται περισσότερο στην άνεση παρά στην απόλαυσή της οδήγησης.

Έχει χάσει μέρος της σπιρτάδας και της αμεσότητας που το διέκρινε στο παρελθόν, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει άφθονη πλευρική πρόσφυση και πολύ καλό έλεγχο για το τόσο ψηλό αυτοκίνητο. Μπορεί να κουβαλήσει ακόμα αρκετά χιλιόμετρα μέσα στη στροφή χωρίς να γέρνει πολύ, αλλά σου ξεκαθαρίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα μιας περιαστικής διαδρομής ότι ο σπορ χαρακτήρας του παρελθόντος έχει μετριαστεί στη νέα γενιά. Ευθύνη γι’ αυτό έχει και το τιμόνι που παρότι άμεσο, έχει ελαφρύνει. Ακόμα και στη δυναμικότερη επιλογή Go-Kart Mode, η πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού με τους τροχούς υπό γωνία είναι μικρότερη από το παρελθόν. 

Η αίσθηση μας βέβαια είναι ότι τα παραπάνω είναι ψιλά γράμματα για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές του νέου Countryman C. οι οποίοι θα εκτιμήσουν την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει ακόμα και με τους υπερβολικούς 20άρηδες τροχούς που φόραγε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Αλλά και το γεγονός ότι με 20,2 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, δεν θα φοβηθεί να λερωθεί σε μια ήπια χωμάτινη εκδρομική διαδρομή.

MINI Countryman C

Το νέο MINI Countryman C είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε τέσσερις παραλλαγές εξοπλισμού: Essential, Classic, Favoured και JCW. Ανάλογα με το επίπεδο, διατίθενται διαφορετικά φινιρίσματα αμαξώματος και οροφής, καθώς και διάφορα εσωτερικά χρώματα, προσφέροντας άφθονες επιλογές εξατομίκευσης.

Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι αρκετά πιο πλήρης από το παρελθόν όσον αφορά τα στοιχεία άνεσης και σημαντικά βελτιωμένος σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Με το κόστος για το ΜΙΝΙ Countryman C να ξεκινά από τις €34.500, η τιμή του κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί πλέον τα δεδομένα στα C-SUV. Συγκεντρώνοντας αρκετούς πόντους στο τρίπτυχο ευρυχωρία/ισχύς/τεχνολογία απέναντι στα περισσότερα SUV αυτού του μεγέθους.

MINI Countryman C

Τι λέει το DRIVEΗ τρίτη γενιά του MΙΝΙ Countryman το μεταμόρφωσε σε ένα μοντέρνο οικογενειακό με διασκεδαστική καμπίνα, αξιοπρεπές πορτμπαγκάζ και ευχάριστο πλαίσιο. Ωστόσο, η βασική έκδοση Countryman C, αν και ανταγωνιστική σε τιμή, φορά έναν αρκετά αδρανή 3κύλινδρο κινητήρα για να μπορέσει ανταποκριθεί στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.
 
Τιμή  Από €34.500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, 156 PS/4.700-6.500 rpm, 240 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 19 PS, 55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,96 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 170 PS,  280 Nm
Διαστάσεις4.444 x 1.843 x 1.661 mm
Χώρος αποσκευών450-1.450 lt
Βάρος1.620 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,3" 
Τελική ταχύτητα212 km/h
Μέση κατανάλωση*8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube