Η τρίτη γενιά του MINI Hatch που παρουσιάστηκε το 2014 και ανανεώθηκε το 2018 και το 2021, είναι το μοναδικό τρίθυρο σουπερμίνι. Όμως για εκείνους που θέλουν περισσότερη πρακτικότητα υπάρχει και πεντάθυρη έκδοσή του.
Η σχεδιαστική γλώσσα της MINI εξελίσσεται με ήπιο τρόπο. Τα μοντέλα της διατηρούν αναγνωρίσιμη σιλουέτα παρόλο που σταδιακά μεγαλώνουν σε διαστάσεις και υιοθετούν πιο σύγχρονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η τελευταία ανανέωση έχει σημείο αναφοράς την ανασχεδιασμένη μάσκα που διαφοροποιείται σημαντικά από τα προγενέστερα μοντέλα.
Η μεγαλύτερη γρίλια με πάνελ στο χρώμα του αμαξώματος πλαισιώνεται από λεπτές εισαγωγές αέρα και φώτα με νέα γραφικά LED, ενώ μικρότερες είναι οι αλλαγές στην ουρά με σπορ προεκτάσεις στον προφυλακτήρα και τα γραφικά Union Jack στα φώτα. Διατηρείται επίσης η διχρωμία της οροφής με τις γυάλινες επιφάνειες να ενοποιούνται στο μάτι.
Η αυστηρά τετραθέσια καμπίνα του MINI μπορεί να μην διακρίνεται για τους χώρους της, όμως στο πεντάθυρο είναι σαφώς πιο ευρύχωρη από του τρίθυρου. Αυτό συμβαίνει καθώς τα +160 mm στο μήκος (4.036 mm) μεταφράζονται σε +72 mm στο μεταξόνιο (2.567 mm) και +88 mm στον πίσω πρόβολο. Έτσι, οι πίσω επιβάτες κάθονται πιο άνετα ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα φτάνει τα 278 lt (+67 lt). Εκτός από τις περισσότερες πόρτες και τις μεγαλύτερες διαστάσεις, μια ακόμη διαφορά μεταξύ πεντάθυρου και τρίθυρου MINI είναι η προσθήκη πλαισίου στις πόρτες.
Στο ταμπλό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, με τη συνολική εικόνα να παραμένει σύγχρονη αν και λίγο φορτωμένη για τα δεδομένα της εποχής. Τα μαλακά πλαστικά έχουν υψηλή ποιότητα και συναρμογή, με μοναδική εξαίρεση τα κουμπιά στο τιμόνι. Εκείνα στα μοντέλα πριν την ανανέωση έδειχναν πιο ποιοτικά. Το στρογγυλό στοιχείο στη μέση του ταμπλό με προαιρετικά φωτιζόμενο περίβλημα ενσωματώνει οθόνη αφής 8,8” ενώ πίσω από το τριάκτινο τιμόνι υπάρχει ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (€208) που γνωρίσαμε στο ηλεκτρικό MINI Cooper SE και δεν έχει ιδιαίτερες δυνατότητες παραμετροποίησης. Το αναβαθμισμένο infotainment που συνδυάζει χειρισμό μέσω αφής ή κουμπιών δεν έχει ιδιαίτερα πολύπλοκη λογική, ενώ έχει σύγχρονα γραφικά και πλούσιες δυνατότητες.
Εντυπωσιακοί παραμένουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου. Ένας από αυτούς αντιστοιχεί στο start/stop ενώ ένας άλλος επιτρέπει προαιρετικά (€208) την αλλαγή προγράμματος οδήγησης ανάμεσα σε Green, Mid και Sport. Εκτός από το τιμόνι, τον κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, η αλλαγή προγραμμάτων γίνεται αντιληπτή από το χρώμα του ambient φωτισμού και των γραφικών στις οθόνες.
Παραμένει ΜΙΝΙ
Το χάτσμπακ MINI πάντα φημιζόταν για την οδική συμπεριφορά «καρτ» και παρότι η εξέλιξη το κάνει όλο και λιγότερο απόλυτο, σε γενικό πλαίσιο εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κινητήρα.
Η έκδοση Cooper της δοκιμής φορά τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 136 PS και τοποθετείται στη μέση της γκάμας ανάμεσα στις One (1,5 lt με 102 PS) και Cooper S (2,0 lt με 178 PS). Στη δική μας περίπτωση το μοτέρ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων που κοστίζει €1.876 περισσότερο από το στάνταρ χειροκίνητο εξάρι ανεβάζοντας την αρχική τιμή στα €24.887.
Ο κινητήρας χαρακτηρίζεται από γραμμικότητα και ακούγεται σπάνια στην καμπίνα χάρη στην καλή ηχομόνωση. Οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές (0-100 km/h σε 8,3”) και σε καμία περίπτωση δε νιώθεις πως σου λείπει η δύναμη παρότι το πλαίσιο δείχνει ικανό για πολύ παραπάνω. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 8,5 lt/100 km, όμως στον αυτοκινητόδρομο έπεσε κάτω από 6,5 lt/km χάρη στη μακριά 7η σχέση του κιβωτίου. Το τελευταίο ανταποκρίνεται γρήγορα στις προθέσεις του οδηγού, όμως ιδανικά θα θέλαμε και στάνταρ τα paddles αλλαγής σχέσεων.
Η μικρή πλατφόρμα του BMW Group εξακολουθεί να δίνει μοντέλα που απολαμβάνεις να οδηγείς περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλό και η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ανωμαλίες όσο δεν είναι πολύ έντονες. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και σου επιτρέπει να παίζεις με την πρόσφυση νοιώθοντας μεγάλη σιγουριά και ασφάλεια. Το τιμόνι είναι βαρύ σε γενικό πλαίσιο χωρίς να διακρίνεται σε πληροφόρηση, ενώ από την άλλη δεν είναι ό,τι πιο εύκολο στο παρκάρισμα.
Οι τροχοί 18” Pulse Spoke (€1.667) του αυτοκινήτου της δοκιμής μπορεί να ενισχύουν την σπορ εικόνα αλλά σε συνδυασμό με τα ελαστικά run flat Pirelli P Zero (205/40 R18) αδικούν την πολύ ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης και περιορίζουν την άνεση. Είναι σίγουρα καλύτερο να προτιμήσετε την πιο ισορροπημένη διάσταση 17”.
Φουλ της εξατομίκευσης
Η MINI προσφέρει τέσσερα πακέτα εξατομίκευσης - Essential (στάνταρ), Classic (€2.397), Yours (€5.627) και John Cooper Works (€5.940). Παράλληλα, τα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού οργανώνονται σε επτά πακέτα άνεσης, τεχνολογίας και συστημάτων υποβοήθησης, ενώ είναι διαθέσιμα και μεμονωμένα. Η πληθώρα συνδυασμών κάνει τη διαμόρφωση του MINI μια ενδιαφέρουσα διαδικασία που όμως επιβαρύνει σημαντικά την αρχική τιμή.
Ενδεικτικά, μερικά από τα πακέτα είναι το Driver Assistance Plus (€2.084) με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, το Comfort Plus (€1.667) με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και θερμαινόμενα καθίσματα και το Connected Navigation Plus (€1.459) με δορυφορική πλοήγηση, θήκη ασύρματης φόρτισης και head up display.
Σε κάθε περίπτωση ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα LED, οροφή και καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 15”, οθόνη αφής 8,8”, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων.
Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο MINI Cooper εξακολουθεί συνδυάζει την ευελιξία ενός σουπερμίνι με στιβαρό πάτημα και το κορυφαίο κράτημα στην κατηγορία. Χωρίς να θυσιάζει το ξεχωριστό στιλ, η πεντάθυρη έκδοση το καθιστά και πολύ πιο πρακτικό στην καθημερινότητα - ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο που ταιριάζει γάντι με τον κινητήρα 1,5 lt. Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστική, αν όμως ενδώσεις στους πειρασμούς η τιμή ανεβαίνει σε επίπεδα επόμενης κατηγορίας.
Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο MINI Cooper 5d με το αυτόματο κιβώτιο είναι η πιο πλήρης επιλογή στη γκάμα, με απολαυστικό οδηγικό προφίλ και το μοναδικό στιλ.
Τιμή Από €24.887
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 136 PS/4.500-6.500 rpm, 220 Nm/1.500-4.100 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 125-136 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.036 x 1.727 x 1.425 mm
Χώρος αποσκευών 278 lt
Βάρος 1.275 - 1.305 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση Drive
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης