Από το 2014, όταν πρωτοεμφανίστηκε η Mercedes-Benz GLA-Class και σηματοδότησε την είσοδο της εταιρείας στην κατηγορία των premium SUV κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.
Έκτοτε, ουκ ολίγοι ανταγωνιστές μπήκαν στο παιχνίδι, οπότε το πρώτο μικρομεσαίο crossover/SUV στην ιστορία της Mercedes-Benz έχρηζε επειγόντως ανανέωσης. Στη Στουτγάρδη κράτησαν τα τεχνικά στοιχεία σχεδόν απαράλλαχτα και επικέντρωσαν την προσπάθειά τους στον αισθητικό τομέα. Έτσι, η ανανεωμένη GLA έχει επανασχεδιασμένη μάσκα, νέας σχεδίασης προβολείς, LED φώτα ημέρας έναν αλλαγμένο προφυλακτήρα, στοιχεία που παραπέμπουν στη μεγαλύτερη GLC. Την ίδια στιγμή, μικρότερες αλλά εμφανείς αλλαγές έχουμε και στον πίσω προφυλακτήρα, αλλά και στα κρύσταλλα των φωτιστικών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 sDrive18i
Ο αέρας της ανανέωσης πέρασε και από την καμπίνα, όπου έχουμε νέους χρωματισμούς και επενδύσεις, αλλά και νέες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη οκτώ ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο διαθέτει πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα υλικών και συναρμογής διατηρείται στο γνωστό πολύ καλά επίπεδο με το φινίρισμα να ικανοποιεί τους λάτρεις της μάρκας. Οι χώροι παραμένουν επαρκείς για τέσσερα άτομα, με το πορτμπαγκάζ των 421 lt να χωρά τις αποσκευές τους, ενώ στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλες και πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα.
Ο 1.600άρης κινητήρας τούρμπο με άμεσο ψεκασμό βενζίνης της GLA 200 διατηρεί τα χαρακτηριστικά που είχαμε γνωρίσει, αποδίδοντας 156 PS και 25,5 kgm ροπή από τις 1.250 rpm, τα οποία απλώνονται μέχρι και τις 4.000 rpm. Στο δρόμο, η ισχύς σε συνδυασμό με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο συνεργάζονται πολύ καλά και χαρίζουν στο αυτοκίνητο αξιοπρεπείς επιδόσεις. Την ίδια ώρα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του συστήματος Dynamic Select τέσσερα προγράμματα παραμετροποίησης λειτουργίας του κινητήρα: ECO, Comfort, Sport και Individual. Η κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,5 lt/100km, τιμή που κρίνεται καλή, αλλά βέβαια απέχει από την πολύ χαμηλότερη που υπόσχεται το εργοστάσιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi Q2 1.4 TFSI S tronic
Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά της στο δρόμο, η GLA παραμένει άνετη και ασφαλής, εύκολη στην οδήγηση και αρκούντως σβέλτη, με ποιοτική κύλιση. Εκτός δρόμου, εάν οι διαδρομές που επιλέξει ο οδηγός είναι βατές δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Βέβαια η απουσία τετρακίνησης είναι σαφές πως θα δυσκολέψει τα πράγματα σε ακραίες καταστάσεις. Οι τελευταίες σε αυτή την κατηγορία δεν είναι και το ζητούμενο, οπότε ουδέν πρόβλημα.
Αντί συμπεράσματος θα μπορούσαμε να πούμε πως η αισθητική κυρίως ανανέωση της GLA την έφερε και πάλι στην επικαιρότητα σε μια άκρως απαιτητική –πλέον– κατηγορία.
Τι λέει το DRIVE
Μετά από τις μικρές πινελιές ανανέωσης που δέχτηκε παραμένει επίκαιρη, ειδικά στην πολύ ισορροπημένη έκδοση GLA 200.
Τιμή από €36.170 (GLA 200 7G-DCT)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 24,8”
0-400 m 16,7” @ 135,8 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 172,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 20,7”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,7”
110-140 km/h 6,5”
Φρένα 100-0 km/h 40,4 m
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 g/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Χώρος αποσκευών 421 lt
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία