Όσο οξύμωρο μπορεί να ακούγεται μια σοπράνο με «Anorexia Nervosa» άλλο τόσο θεωρείτο μέχρι πριν λίγα χρόνια ένα γαλλικό μοντέλο, εν προκειμένω το DS 7, να κοιτά κατάματα τον γερμανικό premium ανταγωνισμό.
Η DS Automobiles όμως, με το «7άρι» κατάφερε να ξεκλειδώσει δικαίως την πόρτα αυτού του κλειστού κλαμπ. Και τώρα με την ανανεωμένη εκδοχή του, δείχνει ότι το ήδη καλό μπορεί με επεμβάσεις με συγκεκριμένους στόχους, προκειμένου να γίνει ακόμα καλύτερο.
Με εξαίρεση τη μέτρια ηλεκτρική αυτονομία, το νέο DS 7 E-TENSE 4x4 300 φιγουράρει ως σημείο αναφοράς στην υποκατηγορία των premium C/D-SUV.
Όπως φαίνεται αμέσως, οι αισθητικές αλλαγές στην ανανεωμένη έκδοση του DS 7 κάθε άλλο παρά βγάζουν μάτι. Δεν είναι καθόλου κραυγαλέες, κάτι που δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό. Ειδικά από τη στιγμή που το ντιζάιν του μοντέλου αγκαλιάστηκε με μεγάλη επιτυχία από το αγοραστικό κοινό. Διότι σε διαφορετική περίπτωση έπειτα από πέντε γεμάτα χρόνια στις αγορές, οι αλλαγές φρονώ ότι θα ήταν μεγαλύτερης έκτασης.
Η πιο χαρακτηριστική διαφορά βρίσκεται στην υπογραφή του μοντέλου. Κοιτώντας πλέον το πίσω μέρος του νέου DS 7, διαπιστώνεις ότι απουσιάζει ο χαρακτηρισμός «Crossback». DS 7 σκέτο ονομάζεται πια, όπως άλλωστε συνέβη και με το μικρότερο DS 3.
Η νέα αυτή υπογραφή όμως συνοδεύεται και από μια τρισδιάστατη απεικόνιση. Το ανάγλυφο περίβλημά της θέλει κάθε ένα από τα 13 γράμματα του λογότυπου της φίρμας DS Automobiles να κατασκευάζεται από ανοξείδωτο χάλυβα, να κόβεται και να τοποθετείται ένα προς ένα στο DS 7, τονίζοντας έτσι την προσοχή που έδωσαν οι Γάλλοι σε κάθε λεπτομέρεια της κατασκευής του μοντέλου.
Στο πίσω τμήμα του ανανεωμένου DS 7 πέραν από τη διαφορετική υπογραφή, υπάρχουν μικρές ακόμα διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προκάτοχη γενιά. Τα φώτα για παράδειγμα είναι πλέον πιο λεπτά, διατηρώντας βέβαια το τρισδιάστατο εφέ, ενώ ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν διαθέσιμα και νίκελ φιλέτα στον προφυλακτήρα.
Η μάσκα επίσης μεγάλωσε ελαφρώς, με τα ανανεωμένα DS Wings να προσθέτουν μια έξτρα νότα δυναμισμού. Το βλέμμα ενισχύεται και από τη νέα φωτεινή υπογραφή που αποτελείται νέους, πιο λεπτούς προβολείς με σύστημα φωτισμού LED matrix, το Pixel LED Vision 3.0.
Σύστημα που προσαρμόζει τη φωτεινή δέσμη σύμφωνα με τις εξωτερικές φωτιστικές/κλιματικές συνθήκες. Και έτσι μπορείς να παραμένεις στη μεγάλη σκάλα χωρίς να τυφλώνεις το όχημα που βρίσκεται εμπρός σου ή έρχεται από απέναντι. Το κερασάκι στην τούρτα έρχονται να προσθέσουν τα φώτα ημέρας, DS Light Veil.
Περνώντας στα ενδότερα, αποκομίζεις την αίσθηση ενός διακόσμου φινετσάτου και σαφώς ποιοτικού. Τα υλικά είναι αφρώδη, έχουν προσεγμένο φινίρισμα και δείχνουν ακόμα και στις πιο κρυφές ενώσεις ότι έχουν μονταριστεί με απόλυτη ακρίβεια.
Στα πιο πλούσια επίπεδα εξοπλισμού όπως το δικό μας, υπάρχει δέρμα σχεδόν παντού στην καμπίνα, ενώ δίνεται και η δυνατότητα επιλογής επενδύσεων Alcantara. Ωστόσο η πιο ξεχωριστή λεπτομέρεια δεν είναι άλλη από την τεχνοτροποία που χρησιμοποίησαν οι Γάλλοι στις ραφές του δέρματος.
Σχημάτισαν ουσιαστικά ένα «διαμάντι» που τονώνει ακόμα περισσότερο τη φινετσάτη ατμόσφαιρα. Ο δε περιστρεφόμενα αναδυόμενος χρονογράφος B.R.M. R180 που κοσμεί την κορυφή του ταμπλό (επίπεδα εξοπλισμού Rivoli και Opera) είναι αυτή η πινελιά κομψότητας που μαρτυρά και στους πλέον δύσπιστους ότι το κλασικό θα είναι για πάντα στην μόδα.
Η πιο σημαντική αλλαγή στην καμπίνα του ανανεωμένου DS 7 πάντως, αφορά στο τεχνολογικό υπόβαθρο. Το σύστημα infotainment ενσωματώνει το νέο λειτουργικό της DS Automobiles (DS Iris System) που σημαίνει ότι είναι πλήρως διαμορφώσιμο και ικανό να δεχτεί πλέον και φωνητικές εντολές.
Η νέα οθόνη αφής 12,3" είναι υψηλής ευκρίνειας και λειτουργεί διά μέσου πολλαπλών widgets που χαρίζουν πρόσβαση σε λειτουργίες, ενώ επιτρέπει και την προβολή εικόνας από τις νέες ψηφιακές κάμερες υψηλής ανάλυσης εμπρός και πίσω.
Διαγώνιο 12,3" έχει και ο επίσης ανανεωμένος πίνακας οργάνων. Διαθέτει καλύτερα, πιο μοντέρνα γραφικά, περισσότερα χρώματα και φυσικά προσφέρει άφθονες δυνατότητες παραμετροποίησης και ενημερώσεων στον οδηγό. Εξυπακούεται πως το «παρών» στην ανανεωμένη έκδοση του DS 7 δίνει μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Υπάρχει έως και το DS Driver Attention Monitoring, ένα σύστημα που αναλύει το βλέμμα, την κίνηση του προσώπου αλλά και των βλεφάρων του οδηγού, ώστε εάν εντοπίσει σημάδια κόπωσης να τον ενημερώσει αμέσως προκειμένου να κάνει ένα σύντομο διάλειμμα ξεκούρασης.
Σε ό,τι αφορά τους χώρους, δύσκολα μια 4μελής οικογένεια ή ακόμα και πέντε ενήλικοι θα ζητήσουν κάτι παραπάνω. Το μακρύ μεταξόνιο (2.738 mm), η απουσία τούνελ μετάδοσης στο πάτωμα (η τετρακίνηση είναι ηλεκτρική) και ο μεγάλος αέρας για το κεφάλι των πίσω επιβατών υπογράφουν, ότι κανείς δεν θα αντιμετωπίσει το παραμικρό χωροταξικό ζήτημα.
Εξίσου «σοβαρός» -ειδικά για PHEV- είναι και ο χώρος φόρτωσης που ανέρχεται σε 555 lt, ενώ δύναται να φιλοξενήσει έως 1.752 lt αποσκευών εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Στο ανανεωμένο DS 7 εξακολουθεί να μην υπάρχει επιλογή αμιγούς ηλεκτρικής έκδοσης. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές συστημάτων κίνησης, με τις τρεις εξ αυτών να είναι PHEV και την τέταρτη να κινείται με πετρέλαιο. Ναι, σωστά διαβάσατε! Το γαλλικό SUV είναι διαθέσιμο και με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα BlueHDi, με 130 PS και 8άρι αυτόματο σασμάν.
Στην παρούσα δοκιμή, αξιoλογούμε την ενδιάμεση από πλευράς ισχύος έκδοση plug-in hybrid, με τους 300 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης. 'Οταν στη βάση των επιλογών βρίσκεται η προσθιοκίνητη των 225 PS και στην κορυφή η νέα τετρακίνητη των 360 PS.
Ο βενζινοκινητήρας είναι ίδιος σε όλες τις εκδοχές, 1.600άρης τούρμπο. Όμως στα δύο ισχυρότερα επαναφορτιζόμενα υβριδικά DS 7 αποδίδει 200 PS και συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS και 320 Νm, ενσωματωμένο στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Για τις ανάγκες του συστήματος τετρακίνησης τώρα, υπάρχει στο πίσω μέρος ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας με 113 PS και 166 Nm που κινεί απ’ ευθείας τους πίσω τροχούς. Το μοίρασμα της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, το αναλαμβάνει μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.
Το υβριδικό σύστημα ολοκληρώνεται σε κάθε περίπτωση με μια μπαταρία που έχει πλέον ενεργειακή χωρητικότητα 14,2 kWh αντί για τις 13,2 πριν την ανανέωση, με τις 12,9 kWh να είναι ωφέλιμες. Αυτό σημαίνει ότι χάρη στον on-board φορτιστή των 7,4 kW μία πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει και λιγότερο από δύο ώρες.
Από τα πρώτα του βήματα στο αυτοκινητικό στερέωμα, το DS 7 ξεχώρισε για την υψηλού επιπέδου άνεση, η οποία σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ποιότητα κύλισης εξασφάλιζε την αίσθηση ενός «μαγικού χαλιού» στον δρόμο.
Το DNA του μοντέλου δεν αλλοιώθηκε ούτε στην ανανεωμένη έκδοση. Τουναντίον, οι Γάλλοι προσπάθησαν να δώσουν και μια πιο πικάντικη αίσθηση, προσθέτοντας ορισμένα σπορτίφ γονίδια στο γενεαλογικό του κώδικα.
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, το DS 7 δεν έγινε ξαφνικά ένα σπορ SUV. Ίσως η κορυφαία έκδοση E–TENSE 360 με τη χαμηλωμένη κατά 1,5 πόντο και πιο σφιχτή ανάρτηση, τα φαρδύτερα μετατρόχια και τα ισχυρότερα φρένα, να μπορεί να πλησιάζει προς τα εκεί. Άλλωστε την επιμελήθηκε η DS Performance, κάτι που μόνο του αποτελεί κατά κάποιο τρόπο εχέγγυο ενός σωστού αποτελέσματος.
Όσο για το «300άρι» DS 7 που δοκιμάσαμε, παραμένει ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ενεργητική ανάρτηση (DS Αctive Scan) με το μαλακό set-up αλλά και οι 19άρηδες τροχοί με το 50άρι προφίλ των ελαστικών δημιουργούν το απόλυτο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την άνεση και την ποιότητα κύλισης.
Στην καμπίνα αισθάνεσαι αποκομμένος -με την καλή έννοια- από οποιονδήποτε ενοχλητικό εξωτερικό ήχο. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι, παρά μόνο μερικοί χαμηλής έντασης μετά τα 130 km/h που δεν μπορούν ούτε στο ελάχιστο να διαταράξουν αυτήν την ηρεμία. Επιπλέον, οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος βρεθούν στο διάβα του DS 7 ισοπεδώνονται από την ανάρτηση με χαρακτηριστική ευκολία.
Όπως είναι λογικό, η μαλακή ρύθμιση έχει κάποιο αντίκτυπο στην αίσθηση που λαμβάνεις ειδικά στο πιο γοργό τέμπο. Η κλίση του αμαξώματος είναι αισθητή στις στροφές και θα θέλαμε την επαναφορά της ανάρτησης πιο δυνατή. Ωστόσο επί της ουσίας δεν προκαλεί καμία παρενέργεια στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Αυτό δεν είναι πάντα εύκολο σε ένα ψηλό αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.900 kg και έχει για σημαία του την απόλυτη άνεση.
Επιλέγοντας το οδηγικό προφίλ Sport από τα Hybrid, Comfort, Electric και 4x4, παίρνεις το μάξιμουμ από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του συστήματος. Η ισχύς δεν σου λείπει πουθενά. Αρκεί απλώς να βυθίσεις το πόδι στο γκάζι και οι 300 PS με τα 520 Nm βρίσκονται εκεί για να εξυπηρετήσουν τον σκοπό σου. Χωρίς υστέρηση ή ξεσπάσματα. Ομαλά, προοδευτικά και με δύναμη παντού... Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν εντυπωσιάζει απαραίτητα, αλλά ο τρόπος που η ταχύτητα αυξάνεται είναι πειστικός.
Η ηλεκτρική τετρακίνηση λειτουργεί σωστά. Εξαλείφει τυχόν σπιναρίσματα (ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια) και -το κυριότερο- σε βοηθά όταν η ανάρτηση έχει πιεστεί πολύ, ώστε να κατευθυνθείς χωρίς απώλειες ισχύος και με απόλυτη ασφάλεια προς στην έξοδο της στροφής.
Στο τιμόνι περνούν μικρής έντασης κραδασμοί, ενώ η οδηγική αίσθηση είναι κάπως αποστειρωμένη και η συνολική πληροφόρηση όχι εκείνη που αναζητά ο ενθουσιώδης. Βέβαια, με τον τρόπο αυτό το 300άρι DS 7 να θέλει απλώς να υπενθυμίσει στον οδηγό ότι εδώ η άνεση και ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας είναι που μετράνε.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, τα πράγματα είναι κάπως σύνθετα όπως και σε κάθε PHEV μοντέλο. Η DS υποστηρίζει ότι το 300άρι DS 7 δύναται να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 66 km, τα οποία εάν μιλάμε για καθαρά αστικό περιβάλλον φτάνουν έως και τα 81.
Εμείς καλύψαμε σε ανοιχτό δίκτυο 48 km με μέση ωριαία ταχύτητα λίγο κάτω από τα 100 km/h, ενώ κινούμενοι στην πόλη αδειάσαμε την μπαταρία έπειτα από 55 km. Με την μπαταρία να έχει ουσιαστικά παραδώσει πνεύμα, η μέση κατανάλωση είναι στα 7,2 lt/100 km, ενώ άπαξ και παρασυρθείς από τους 300 ίππους, είναι σχετικά εύκολο να δεις 9 ή ακόμα και 9,5 lt/100 km.
Το ανανεωμένο DS 7 E-TENSE 4x4 300 PS, εκκινεί στο επίπεδο εξοπλισμού «Bastille+La Premiere» από τις €57.000. Όπως κάθε μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του και δη σε αυτό το επίπεδο τιμής, έτσι και το γαλλικό SUV έρχεται με εξοπλισμό από τον οποίο ουσιαστικά δεν λείπει τίποτα που αφορά σε άνεση, ασφάλεια, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.
Προφανώς και τιμολογιακά στέκεται απέναντι στα βαριά ονόματα της κατηγορίας, όμως η DS Automobiles δεν έκρυψε ποτέ ότι θεωρεί το «7άρι» έναν ισάξιο αντίπαλό τους και έχει φροντίσει ώστε να είναι ένας τέτοιος...
DS 7 E-TENSE 4x4 300 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE Ανάμεσα στο προσθιοκίνητο PHEV των 225 PS και τη «σπορ» έκδοση 4x4 των 360 PS, το τετρακίνητο DS 7 E-TENSE 4x4 300 αποτελεί τον ιδανικό συμβιβασμό της γκάμας με δυνατές επιδόσεις, άνεση και νηφάλια οδική συμπεριφορά σε όλα τα τερέν. | |||
Τιμή | Από €57.000 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 200 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS, 166 Nm, μπαταρία 14,2 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | ||
Συνδυαστική απόδοση | 300 PS, 520 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.593 x 1.891 x 1.625 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 555/1.752 lt | ||
Βάρος | 1.911 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 235 km/h (ηλεκτρική 135 km/h) | ||
Μέση κατανάλωση* | 3,6 lt/100 km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία* | Έως 51 km | ||
Εκπομπές CO2 | 27 g/km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC 0-100% | Έως 7,4 kW, από δύο ώρες | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Mετρήσεις DRIVE, για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη | |||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |