Η κατηγορία των SUV είναι αυτή που κυριαρχεί όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια αγορά, και τα κουπέ SUV παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Η αρχή είχε γίνει από την BMW X6 και τώρα πλέον όλο και περισσότεροι κατασκευαστές προσθέτουν στην γκάμα τους ένα κουπέ SUV, το οποίο οφείλει να είναι πιο όμορφο από την αντίστοιχη συμβατική έκδοση.
Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, η Audi παρουσίασε την έκδοση Sportback του μικρομεσαίου Q3, την οποία δοκιμάζουμε με τον δίλιτρο κινητήρα TDI των 150 ίππων. Στο πλαίσιο της νέας ονοματοδοσίας των μοντέλων της Audi, το συγκεκριμένο Q3 φέρει το διακριτικό «35».
Οι διαφορές στο αμάξωμα σε σχέση με το στάνταρ Q3 είναι εμφανείς, με την οροφή να είναι κατά τρεις πόντους χαμηλότερη και με ξεκάθαρα οπισθοκλινή γραμμή. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι πετυχημένο, με το αυτοκίνητο πέρα από πιο εντυπωσιακό να δείχνει και φαρδύτερο, ενώ οριακά έχει αυξηθεί και το μήκος (+1,6 πόντοι).
Υπάρχουν όμως και ορατά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο: Η τονισμένη 3D μάσκα ο προφυλακτήρας με τους μεγάλους, επιθετικούς αεραγωγούς, καθώς και τονισμένα φτερά.
Το σύνολο με τα πρόσθετα της έκδοσης S line που είχαμε στη διάθεσή μας δε, δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό. Οι αλλαγές αυτές δεν επηρέασαν τους εσωτερικούς χώρους και έτσι πέντε ενήλικοι μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση, με την υποσημείωση ότι οι πίσω αν είναι υψηλόσωμοι θα δυσκολευτούν λόγω της κεκλιμένη οροφής.
Ο χώρος αποσκευών (με διπλό πάτο), ξεκινά από τα 530 και φτάνει τα 1.400 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, κρίνεται ικανοποιητικός για την κατηγορία.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και το σπορ κάθισμα της έκδοσης S line παρέχει πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η εργονομία του ταμπλό είναι μελετημένη, η σχεδίασή του μοντέρνα και η ποιότητα του εσωτερικού στο υψηλό επίπεδο της Audi, με ακριβά υλικά, στιβαρή συναρμογή και καλόγουστο διάκοσμο.
Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” είναι ευανάγνωστος και το σύστημα infotainment MMI Radio Plus με οθόνη 10,1” εύχρηστο και προηγμένο, με κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει το περιεχόμενο και να χειριστεί τη smart συσκευή του από την οθόνη του αυτοκινήτου, ενώ μια νέα συνεργασία με την Amazon φέρνει τις υπηρεσίες του Alexa στη διάθεσή του.
Η έκδοση 35 TDI φοράει δίλιτρο μοτέρ ντίζελ 150 ίππων. Η ισχύς μπορεί να μην είναι εντυπωσιακή, αλλά τα 340 Nm/1.750-3.000 rpm, αναλαμβάνουν να καλύψουν τα κενά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Τα 150 άλογα είναι προφανές ότι δεν είναι πολλά για το βάρος του αυτοκινήτου (1.655 kg), οπότε ούτε τα 9,3” για το 0-100 ούτε τα 205 km/h στην ευθεία αποτελούν έκπληξη. Βέβαια, η άμεσα ανταγωνιστική BMW X2 sDrive18d πετυχαίνει την ίδια ακριβώς επίδοση για το 0-100 km/h, οπότε επ’ αυτού ουδέν ανταγωνιστικό πρόβλημα.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά σχέσεων, ενώ διαθέτει το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering με την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου, σπορ ανάρτηση με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και το ηλεκτρονικό σύστημα Audi Drive Select, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει την απόκριση κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου και ανάρτησης.
Παρά την εξωτερική επιθετική εμφάνιση, η συνολική συμπεριφορά δεν είναι και τόσο σπορ. Ακόμη και στο αντίστοιχης ονομασίας πρόγραμμα, η απόκριση στο γκάζι δεν είναι ακαριαία, με τις αλλαγές του κιβωτίου να είναι μάλλον αργές κάτι που βελτιώνεται αν περάσεις στη χειροκίνητη λειτουργία.
Το αυτοκίνητο δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει με μια ραφιναρισμένη λειτουργία. Το επίπεδο άνεσης παρά τα λάστιχα 225/40 πάνω σε 20άρες ζάντες είναι υψηλό χάρη στην υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης. Μέχρι να συναντήσεις εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου το χαμηλό προφίλ τους ξεκινά από εμφανές για να καταλήξει ενοχλητικό στις πιο έντονες από αυτές.
Σε κάθε περίπτωση, το πλαίσιο είναι από τα πλέον στιβαρά και μπορεί να σηκώσει πολύ πιο δυνατούς κινητήρες, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται δυνατά και αποτελεσματικά.
Το Sportback λόγω και του χαμηλότερου κέντρου βάρους, γέρνει αισθητά λιγότερο από το νορμάλ Q3 στις στροφές και τα ηλεκτρονικά φρενάρουν κατάλληλα τον εμπρός τροχό (στις τετρακίνητες εκδόσεις και τον πίσω) για να ελαχιστοποιούν την υποστροφή. Το τιμόνι μπορεί να είναι ελαφρύ και χωρίς αίσθηση γύρω από την ευθεία, αλλά ο μεταβλητός λόγος του δίνει ζωντάνια όταν στρίβεις, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει ελαφρύτερο και πιο ζωηρό στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας είναι προσθιοκίνητη. Όλα αυτά με μια κατανάλωση που στη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 8,6 lt/ 100 km, με «βαρύ» όμως πόδι στο γκάζι, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 8 lt/100km.
Εν κατακλείδι το Audi Q3 Sportback δεν ξεχωρίζει μόνο για τη σχεδίασή του, αλλά και για τον τρόπο που πατάει τόσο στο δρόμο όσο το πώς είναι στημένο απέναντι στον ανταγωνισμό. Συνδυασμός που εξαναγκάζει τους υποψήφιους αγοραστές premium αυτοκινήτων του είδους να το έχουν μέσα στις επιλογές τους.
Τι λέει το DRIVE
Το ξεχωριστό στιλ και οι όποιες (μικρές) αλλαγές στο στήσιμο κάνουν το Sportback μια πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του Q3 γι’ αυτούς που διαλέγουν αυτοκίνητο και με το συναίσθημα.
Τιμή Από € 44.820 (S line: € 47.960)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 150 PS/3.000-4.500 rpm, 340 Nm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2124 g/km (WLTP: 153)
Διαστάσεις 4.500 x 1.843 x 1.567 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος 1.655 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης