Το Audi Q2 με τον 2.0 TDI στην ισχυρότερη εκδοχή του και την τετρακίνηση, είναι το κορυφαίο της γκάμας για την ελληνική αγορά, αφού το 2.0 TFSI δεν εισάγεται. Όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που το συγκεκριμένο ξεχωρίζει τόσο πολύ σε εμφάνιση.
Πρόκειται για την ειδική έκδοση Edition 1. Η ονομασία υποδηλώνει ουσιαστικά ένα πακέτο εξοπλισμού με αρκετά στοιχεία, όπως σπορ προφυλακτήρες και ημιδερμάτινα καθίσματα S line, σπορ ανάρτηση, προβολείς LED, δίχρωμες 19άρες ζάντες με λάστιχα 235/40, φωτιζόμενες επενδύσεις στο ταμπλό, μαύρες και ανθρακί λεπτομέρειες Audi exclusive εξωτερικά, αλλά και το ιδιαίτερο χρώμα Quantum Grey. Σαφώς προκύπτει ένα από τα ομορφότερα Q2 που έχουμε δει, όμως τα περίπου €11.000 που κοστίζει το πακέτο δεν είναι λίγα.
Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα κρύβεται ένας 2.0 TDI με ισχύ 190 PS, και τη μέγιστη ροπή των 40,8 kgm να αποδίδεται στο φάσμα 1.900-3.300 rpm. Με το 7άρι αυτόματο S tronic, με το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά, οι στροφές μένουν χαμηλά, οπότε δεν ακούς το «γρέζι» της χροιάς του στις μεσαίες, και δεν χρειάζεται καν να επιλέξεις τη σπορ λειτουργία για να κινηθείς σβέλτα. Αν μπορείς να παραπονεθείς για κάτι είναι ότι, περιέργως, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν υπάρχουν paddles. Ενώ και σε περιπτώσεις γρήγορης οδήγησης θα ήθελες το λίγο πιο άμεσο γκάζι που θα εξασφάλιζε το σύστημα Drive Select, το οποίο επίσης απουσιάζει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi Q2 1.6 TDI
Με το πόδι στο πάτωμα βέβαια, αυτά δεν έχουν καμία σημασία. Από στάση, το δυνατότερο Q2 επιταχύνει ως τα 100 km/h σε 8,1”, αφήνοντας πίσω την -προηγούμενη- Mercedes-Benz GLA 220 d 4MATIC, που χρειάζεται 8,6”, χάνει όμως στην τυπική προσπέραση 80-110 km/h, με 4,4” έναντι 4,2”. Πέρα από τις επιδόσεις, αυτό το Q2 σε ωθεί να το οδηγήσεις όπως ένα GTi και λόγω σπορ ανάρτησης. Η οποία λειτουργεί υποδειγματικά στους περισσότερους δρόμους, χαρίζοντας μια ευπρόσδεκτη ακρίβεια. Με πολλαπλούς συνδέσμους στη θέση του ημιάκαμπτου άξονα, εξασφαλίζει και ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, με δεδομένα τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Η τετρακίνηση χαρίζει άφθονη ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών, όμως η συμπεριφορά στο όριο τείνει πάντα προς την ελαφρά υποστροφή.
Στο γνώριμο εσωτερικό, την εικόνα αναβαθμίζει το Virtual Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3". Στα Q2 quattro, το πορτμπαγκάζ περιορίζεται από τα 405 των προσθιοκίνητων στα 355 lt, τιμή που και πάλι είναι ικανοποιητική για crossover με μήκος 4,19 m. Σε κάθε περίπτωση, μάλλον δεν είναι αυτοκίνητο που αγοράζεται για πρακτικούς λόγους. Θα το πάρεις αν ψάχνεις το απόλυτο Q2 και, βέβαια, μπορείς να το πληρώσεις.
Τι λέει το DRIVE
Για όποιον δεν χρειάζεται τους χώρους ενός μεγαλύτερου SUV, αντίθετα θέλει ζωηρή συμπεριφορά, επιδόσεις και οικονομία, είναι ιδανικό. Δεν θα μπορούσε να είναι και φτηνό.
Τιμή Από €40.310
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, μεταβλητός χρονισμός, τουρμποντίζελ, 190 PS/3.500-4.000 rpm, 40,8 kgm/1.900-3.300 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 21,2”
0-400 m 15,9” @ 139,6 km/h
0-1.000 m 29,2” @ 179,6 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 17,8”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,4”
110-140 km/h 6,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία