Ράλι Monte Carlo: Ο Οgier βάζει 5η
Ο Sebastien Ogier πήρε την 5η νίκη του στο Monte Carlo, μπαίνοντας στο πρωτάθλημα με το δεξί. Δεύτερος ο Tanak.
Ο Sebastien Ogier ξεκίνησε το WRC του 2018 με μια κυρίαρχη νίκη στο ράλι της (ιδιαίτερης) πατρίδας του.
Ο Γάλλος ήταν επικεφαλής από την αρχή, παρά ένα τετακέ στην πρώτη, παγωμένη ειδική, την Πέμπτη το βράδυ. Όμως η διαφορά του από τον περσινό του team-mate, τον Ott Tanak, αυξομειωνόταν συνεχώς την Παρασκευή και το Σάββατο.
Μια αστεία έξοδος σε χαντάκι την Παρασκευή το απόγευμα μείωσε το πλεονέκτημα του Ogier στα 14,9” εν όψει του Σαββάτου. Όμως στην πρώτη ειδική εκείνης της μέρας, μέσα σε εφιαλτικές συνθήκες με χιόνι και πάγο, ο Γάλλος έριξε ένα ολόκληρο λεπτό στον Εσθονό, που το απέδωσε σε πρόβλημα με τα αμορτισέρ του Toyota Yaris.
Ο Tanak άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά αμέσως μετά, και μέσα στη μέρα την έφερε από 1’ 18” 4 σε μόνο 33,5”.
Όμως ο Ogier «πήγαινε σύμφωνα με το σχέδιο», που προέβλεπε ένα δυνατό ξεκίνημα και την Κυριακή, για να κόψει τα φτερά του Tanak. Ο Γάλλος κέρδισε την πρώτη σημερινή ειδική, στο φημισμένο Col de Turini, και ήταν πιο γρήγορος από τον Εσθονό και στις δύο επόμενες.
Ο Tanak (φωτ. επάνω) έδειχνε ήδη συμβιβασμένος με τη 2η θέση, καθώς ο Ogier, παρότι δεν πίστευε ότι φορούσε τα πιο κατάλληλα λάστιχα για την Power Stage, ήταν πιο γρήγορος κι εδώ από τον Εσθονό, παίρνοντάς του την 5η θέση στην ειδική μαζί με τον έξτρα βαθμό στο πρωτάθλημα.
Οι δύο άλλοι οδηγοί της Toyota, ο Jari-Matti Larvala κι ο Esapekka Lappi, είχαν τη δική τους μάχη για την 3η θέση μέχρι που ο νεότερος Φιλανδός είχε μια έξοδο στην Ε.Δ.11, χθες Σάββατο, και του έσκασε ένα λάστιχο ρίχνοντάς τον πολύ πίσω.
Το γεγονός αυτό ελευθέρωσε τον Latvala από το άγχος ώστε να μπορέσει να σιγουρέψει την 3η θέση στον αγώνα, ενώ ο Lappi ανέβηκε ξανά 4ος περνώντας τον Kris Meeke με το Citroen.
O Lappi ξαναβγήκε από το δρόμο σε μια παγωμένη φουρκέτα της προτελευταίας ειδικής, αλλά και πάλι ήταν 18” μπροστά από τον Meeke μπαίονοντας στην Power Stage.
Ο Meeke είχε πλέον την προσοχή του στραμμένη στο να προστατέψει την 5η θέση από τους ανερχόμενους Elfyn Evans και Thierry Neuville. Όμως «έβγαλε από το καπέλο του» μια νίκη στην Power Stage, περνώντας και τους δύο αντιπάλους του. Και τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμη καλύτερα για τον Βορειοϊρλανδό στη συνέχεια.
Ενώ είχε σιγουρεμένη την 4η θέση, ο Lappi γλίστρησε σε χώματα στην Power Stage, βγήκε σε μια έξοδο διαφυγής κι έχασε μισό λεπτό προσπαθώντας να βάλει όπισθεν για να ξαναμπεί στην ειδική.
Έτσι ο νεαρός Φιλανδός έπεσε πίσω από τον Meeke, που κληρονόμησε μια αναπάντεχη 4η θέση και πήρε και τους 5 έξτρα βαθμούς της Power Stage μετά από ένα «φρικτό τριήμερο», όπως είπε.
Η ατυχία του Lappi ωφέλησε και τους Neuville και Evans. Ο Βέλγος μάλιστα κέρδισε δύο θέσεις στην τελευταία ειδική αφού πέρασε και τον Evans για ένα δευτερόλεπτο. Η απρόσμενη αυτή 5η θέση ήταν μια κάποια ανταμοιβή για τον Neuville, που προσπάθησε πολύ μετά την καταστροφική του έξοδο στην πρώτη ειδική, την Πέμπτη το βράδυ, όπου είχε χάσει 4 λεπτά.
Ο Evans ήταν απογοητευμένος που έχασε την 5η θέση αφού κι αυτός είχε ανέβει θεαματικά μετά από ένα σκασμένο λάστιχο και μισό τετακέ στις δύο πρώτες ειδικές του αγώνα.
Η 5η θέση του Neuville και οι 4 έξτρα βαθμοί που πήρε από την Power Stage ήταν ένα ανέλπιστο μπόνους και για τη Hyundai, που σε κάποια φάση πήγαινε για μηδενικό σκορ. Ο Dani Sordo ήταν στην 3η θέση μέχρι να βγει τελειωτικά από το δρόμο στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, ενώ ο Andreas Mikkelsen είχε μείνει πολύ πίσω από την Παρασκευή, μετά από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του i20 WRC (χαλασμένος εναλλάκτης).
Ο Νορβηγός επέστρεψε στον αγώνα ως Rally2 και πήρε 3 βαθμούς στο πρωτάθλημα κάνοντας τον 3ο καλύτερο χρόνο στην Power Stage.
Στη μικρή κατηγορία WRC2, o Τσέχος Jan Kopecki (κάτω) πήρε μια κυρίαρχη νίκη με το εργοστασιακό Skoda Fabia R5 – μαζί με τη 10η θέση της γενικής κατάταξης.
Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ.17 (POWER STAGE)
Θ. | ΠΛΗΡΩΜΑ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 4h18m55.5s |
2 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 58.3s |
3 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 1m52.0s |
4 | Kris Meeke, P.Nagle | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 4m43.1s |
5 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 4m53.8s |
6 | Elfyn Evans, D.Barritt | M-Sport Ford WRT | Ford | 4m54.8s |
7 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 4m57.5s |
8 | Bryan Bouffier, X.Panseri | M-Sport Ford WRT | Ford | 7m39.5s |
9 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 9m06.7s |
10 | Jan Kopecky, P.Dresler | Skoda Motorsport II | Skoda | 16m43.0s |
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ POWER STAGE
Θ. | ΠΛΗΡΩΜΑ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Kris Meeke, P.Nagle | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 10m06.7s |
2 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 2.3s |
3 | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 4.4s |
4 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 6.9s |
5 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 8.1s |
6 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 8.5s |
7 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 8.8s |
8 | Elfyn Evans, D.Barritt | M-Sport Ford WRT | Ford | 10.5s |
9 | Bryan Bouffier, X.Panseri | M-Sport Ford WRT | Ford | 25.6s |
10 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 33.0s |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | 26 |
2 | Ott Tanak | 18 |
3 | Jari-Matti Latvala | 17 |
4 | Kris Meeke | 17 |
5 | Thierry Neuville | 14 |
6 | Elfyn Evans | 8 |
7 | Esapekka Lappi | 6 |
8 | Bryan Bouffier | 4 |
9 | Andreas Mikkelsen | 3 |
10 | Craig Breen | 2 |
11 | Jan Kopecky | 1 |