Και η Ferrari στην ηλεκτρική Formula E;

Και η Ferrari στην ηλεκτρική Formula E;

Θα το δούμε κι αυτό; Ο Marchionne πάντως είπε ότι το σκέφτονται κι έβαλε και τις προϋποθέσεις!...

Ο πρόεδρος και CEO της Ferrari, Sergio Marchionne, αποκάλυψε ότι η είσοδος της Scuderia στους αγώνες ηλεκτρικών μονοθεσίων θα ήταν «πιθανή» αν η Formula E καταργήσει τις αλλαγές μονοθεσίων μέσα στον αγώνα και παρέχει μεγαλύτερη τεχνική ελευθερία στους κατασκευαστές.

Ο Ιταλός έκανε αυτή τη δήλωση σε τηλεδιάσκεψη αφού η Ferrari είχε ανακοινώσει στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τα κέρδη της του 3ου τριμήνου του 2016.

«Η απάντηση είναι ναι», είπε όταν ρωτήθηκε αν η συμμετοχή στους αγώνες αυτούς ήταν κάτι που είχε συζητηθεί μέσα στη Ferrari.

«Προβληματίστηκα για κάμποσο καιρό πάνω σ’ αυτό με τους συναδέλφους μου στη Ferrari. Θα σας δώσω δύο απαντήσεις στο πρόβλημα.

«Αν η Formula E απαιτεί από τους αγωνιζόμενους να αλλάζουν μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του αγώνα επειδή εξαντλείται η διαθέσιμη ενέργεια του μονοθεσίου, αυτό δεν είναι κάτι στο οποίο θα καταλήξει φυσικά η Ferrari.

«Δεύτερον, η τυποποίηση των ηλεκτρικών μονοθεσίων είναι κάτι που αντιβαίνει στην υπόσταση της Ferrari διότι θα την εμποδίζει να εκμεταλλεύεται την τεχνογνωσία της πάνω στο αυτοκίνητο».

H Formula E χρησιμοποιεί ένα ενιαίο μονοθέσιο Spark, το μονοκόκ πλαίσιο του οποίου προμηθεύει η ιταλική Dallara, και ο CEO του θεσμού, Alejandro Agag, είχε δηλώσει στο «αδελφό» μας AUTOSPORT φέτος ότι δεν σκεπτόταν να γίνει το ηλεκτρικό πρωτάθλημα ελεύθερο για τους κατασκευαστές όσον αφορά στο σασί.

Αυτό, διότι η FE επέτρεψε πρώτα στις ομάδες να φτιάχνουν το δικό τους κινητήριο σύστημα –ηλεκτρομοτέρ, inverter και κιβώτιο– από τη σεζόν του 2015-16, και τους θέλει να επικεντρωθούν στην εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης.

Στις προθέσεις της FE είναι να ελευθερώσει στο μέλλον την εξέλιξη της μπαταρίας, πράγμα που θα έδινε στη Ferrari μια ευκαιρία να ξεφύγει από την τυποποίηση.

Αυτό όμως θα γίνει μετά από χρόνια, και το μη καθορισμένο χρονοδιάγραμμα ίσως είναι ο λόγος που ο Marchionne τόνισε ότι «αν αυτό [η συμμετοχή της Ferrari] γίνει, θα γίνει σε μερικά χρόνια από τώρα».

«Είναι πιθανό, αφού φτάσει [ο θεσμός] σε ένα επίπεδο ωριμότητας, η Ferrari να εξελίξει τις δικές της τεχνολογίες που θα κάνουν το μονοθέσιο αποκλειστικά Ferrari, μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Ξέρω όμως ότι δεν βρισκόμαστε σήμερα σε αυτό το σημείο».

Η Ferrari δεν είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που αποθαρρύνθηκε από την αλλαγή μονοθεσίων κατά τον αγώνα, αλλά αυτή η διαδικασία θα καταργηθεί από τη σεζόν 2018-19, όπου θα έρθει μια νέα, ενιαίου τύπου μπαταρία, εξελιγμένη από τη McLaren Applied Technologies.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο μήνα η Mercedes έκλεισε θέση συμμετοχής στη Formula E τη σεζόν 2018-19, ενώ και η Honda αποκάλυψε ότι σκέπτεται τη συμμετοχή της.

Η BMW και η Audi κλιμακώνουν τις δικές τους προσπάθειες στο θεσμό, στον οποίο αγωνίζονται ήδη οι Renault και Jaguar.

To αυξημένο αυτό ενδιαφέρον εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών έκανε τον Agag να χρεώνει 25 εκατομμύρια ευρώ την κάθε επιπλέον συμμετοχή.

Αν η Ferrari συμμετάσχει τελικά στη Formula E, θα το κάνει για να διαφημίσει τη νέα της γκάμα ηλεκτρικών/υβριδικών μοντέλων, που κατά τον Marchionne θα γίνουν «υποχρεωτικά» τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube