Η νέα Williams-Mercedes. Τέτοιες μύτες θα βλέπουμε το 2014!
Η Williams είναι η πρώτη ομάδα F1 που αποκαλύπτει πώς είναι σχεδιασμένο το ρύγχος των φετινών μονοθεσίων, δημοσιεύοντας φωτογραφίες της νέας FW36 στο «αδελφό» μας F1 Racing.
Οι νέοι κανονισμοί για το 2014 επιβάλλουν ένα ψηλό σασί, αλλά ένα ρύγχος σε ύψος μόνο 185 mm, πολύ χαμηλότερα από πριν.
Η Williams επέλεξε τη «λύση μηρμυγκοφάγου», διατηρώντας το εμπρός μέρος όσο πιο ψηλά γίνεται για όσο περισσότερο γίνεται ώστε να μεγιστοποιήσει τη ροή αέρα κάτω από το μονοθέσιο, πριν κατεβάσει απότομα το ρύγχος στο επιβεβλημένο ύψος.
Αυτή είναι η εικόνα του μονοθεσίου στη μορφή που θα λανσαριστεί, αλλά έπεται βελτιωτικό πακέτο πριν αρχίσει η αγωνιστική σεζόν.
Αν και οι νέοι κινητήρες 1.6 τούρμπο θα παίζουν τον πρώτο ρόλο φέτος στον τομέα των επιδόσεων, ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Pat Symonds, πιστεύει ότι η ομάδα του κατάφερε να κάνει ένα βήμα εμπρός και στην αεροδυναμική απόδοση.
«Η F1 θα εξακολουθήσει να είναι μια αεροδυναμική φόρμουλα και το 2014», λέει. «Υπάρχουν κάποιες σημαντικές αλλαγές: το ρύγχος είναι χαμηλότερο από πέρσι και η εμπρός πτέρυγα στενότερη, οπότε τα φράγματα στα άκρα της περικλείονται τώρα περισσότερο από τους τροχούς».
«Η πίσω πτέρυγα δεν είναι τόσο βαθιά όσο πέρσι και η αεροτομή βάσης από κάτω της δεν επιτρέπεται πλέον, ενώ δεν μπορούμε ούτε να χρησιμοποιήσουμε την εξάτμιση για να βελτιώσουμε την αεροδυναμική απόδοση. Είμαι πεπεισμένος ότι θα είμαστε πιο κοντά στους πρώτους απ’ ό,τι πέρσι».
Η FW36 έχει επιπλέον διαφορετική χωροθέτηση των εξαρτημάτων και διαφορετικές ανάγκες ψύξης λόγω μικρότερου κινητήρα αλλά μεγαλύτερου συστήματος ανάκτησης ενέργειας ERS. «Πρέπει επίσης να ψύχουμε τον συμπιεσμένο αέρα εισαγωγής, πράγμα που απαιτεί ένα μεγάλο intercooler», εξηγεί ο Symonds.
Το νέο μονοθέσιο της Williams έχει επίσης ένα εντελώς καινούργιο κιβώτιο 8 σχέσεων. Τέλος, οι μηχανικοί της κατάφεραν να κρατήσουν το συνολικό βάρος στο κατώτατο επιτρεπόμενο όριο των 690 kg, παρά τις ανησυχίες ότι αυτό θα ήταν δύσκολο με τους νέους κανονισμούς.
«Η κατασκευή του μονοθεσίου πήγε πολύ ομαλά», λέει ο Symonds. «Ήταν όμως δύσκολο να το φέρουμε στο ελάχιστο βάρος, αφού ο νέος κινητήρας είναι βαρύτερος από τον παλιό V8»
Η Williams-Mercedes FW36 θα κάνει το ντεμπούτο της στην πίστα της Jerez, στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης που ξεκινούν την ερχόμενη Τρίτη.
Θα είναι βαμμένη στο παραδοσιακό μπλε της ομάδας για όλες τις δοκιμές.