Από την Ισπανία οι νέες κατατακτήριες στην F1

Από την Ισπανία οι νέες κατατακτήριες στην F1

Το νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών που αποφασίστηκε πριν λίγες μέρες για την F1 θα καθυστερήσει μέχρι το ισπανικό GP για τεχνικούς λόγους.

Ο Bernie Ecclestone δήλωσε ότι το νέο σύστημα κατακτήριων δοκιμών της Formula 1 δεν μπορεί να εφαρμοστεί πριν το ισπανικό GP καθώς θα πρέπει να εξελιχθεί νέο λογισμικό χρονομέτρησης.

Το σύστημα χρονομέτρησης είναι ευθύνη της FOM και όχι της FIA. Με δεδομένο ότι οι διαπραγματεύσεις για το ζήτημα, παρότι κρατήθηκαν μυστικές, ήταν σε εξέλιξη για μήνες, το γεγονός ότι η FOM δεν έχει ακόμη έτοιμο το software δείχνει ότι η εξέλιξη των συζητήσεων δεν ήταν ιδιαίτερα ομαλή και δεν ήταν καθόλου βέβαιο ότι θα οδηγήσουν τελικά σε απόφαση.

Η FIA από την πλευρά της προφανώς δεν θα είναι ευχαριστημένη, καθώς εκτίθεται, έχοντας ανακοινώσει μια αλλαγή που δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί. Αν και στην ανακοίνωση αναφέρονταν ότι το νέο σύστημα «θα μπορούσε να ισχύσει από το 2016». Αυτό το «θα μπορούσε», άφηνε ανοιχτό ένα παράθυρο σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν θα ήταν τελικά εφικτό.

Υπήρχαν ανησυχίες από την  περασμένη εβδομάδα σχετικά με το θέμα, όπως είχε φανεί σε δηλώσεις του Pat Symonds, της Williams: «Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν. Όχι μόνο από την πλευρά των ομάδων, αλλά και από την FOM, που είναι υπεύθυνη για το λογισμικό χρονομέτρησης».

Σήμερα ο Ecclestone λέει ότι η πολυπλοκότητα του συστήματος χρονομέτρησης που θα αποκλείει το πιο αργό μονοθέσιο ανά τακτά χρονικά διαστήματα απαιτεί χρόνο, ίσως περισσότερο από όσο υπάρχει ως την έναρξη της σεζόν.

Σε δηλώσεις του στην Independent ο ισχυρός άνδρας της F1 ξεκαθάρισε: «Το νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών δεν θα εφαρμοστεί στην αρχή της σεζόν γιατί δεν θα είμαστε έτοιμοι εγκαίρως. Δεν θα έχουμε το κατάλληλο software το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί από το μηδέν. Δεν είναι ακριβώς αυτό που θα ήθελα. Στόχος μου είναι να ανακατέψω το grid και να δημιουργηθεί απρόβλεπτος συναγωνισμός και θέαμα. Θέλουμε, αν γίνεται, να μην βλέπουμε τον ταχύτερο των κατατακτήριων δοκιμών στην pole, να εξαφανίζεται μόλις σβήσουν τα κόκκινα φώτα».

Ο Ecclestone παραδέχτηκε ότι ήθελε επίσης να εφαρμοστεί και ένα σύστημα με ποινές χρόνου, για να ανακατέψει ακόμη περισσότερο το grid.

«Απλά αυτό που θέλω να κάνω είναι να ανακατέψω το grid [τη σειρά εκκίνησης] έτσι ώστε αυτός που είναι ο ταχύτερος στις κατατακτήριες να μην ξεκινά από την pole και να εξαφανίζεται, διότι γιατί να είναι αργός στον αγώνα αν είναι γρήγορος στο qualifying;», εξήγησε ο ισχυρός άνδρας της F1.

«Ήθελα κάτι πολύ απλό. Ήθελα το qualifying να μείνει όπως είναι, διότι είναι καλό, και μετά αν ένας οδηγός είναι στην pole και έχει νικήσει τον προηγούμενο αγώνα, να παίρνει τόσα δευτερόλεπτα ποινής στο χρόνο του ώστε να πρέπει να πολεμήσει για να περάσει μέσα από τους άλλους και να μπει επικεφαλής – πράγμα που τελικά θα το καταφέρει.

«Θα έχουμε συναρπαστικό αγώνα όσο θα το κάνει».

Όμως ο Ecclestone ισχυρίζεται ότι οι ομάδες άσκησαν βέτο κατά της πρότασής του, «επειδή δεν θέλουν να αντιστρέφουν τη σειρά εκκίνησης».

«Θα μπορούσαν να κάνουν ένα εκατομμύριο πράγματα, αλλά είναι τελείως τρελοί», εκτιμά ο Bernie. «Δεν μπορούμε να το επιβάλουμε μόνοι μας, αφού όλα μπαίνουν σε ψηφοφορία, πρέπει να περάσουν από τις επιτροπές και μετά έχουμε τις ομάδες που όλες αποφασίζουν».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube