Σαν σήμερα: Το 1952 παρουσιάστηκε το FIAT 8V

Σαν σήμερα: Το 1952 παρουσιάστηκε το FIAT 8V

Πριν από 66 χρόνια, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το FIAT 8V, το πρώτο αυτοκίνητο της τορινέζικης φίρμας με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω.

Πριν από 66 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1952, η FIAT προκάλεσε αίσθηση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν λανσάρισε την μπερλινέτα 8V με το εξαιρετικά επιθετικό στιλ.

Το FIAT Otto Vu είχε το όνομά του αντεστραμμένο διότι κατά τη στιγμή της κατασκευής του, η Ford είχε δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για τον όρο «V8».

Το διθέσιο κουπέ φορούσε δίλιτρο 8κύλινδρο κινητήρα με περίεργη περιερχόμενη γωνία, στις 70 μοίρες, και απέδιδε 115 άλογα στις 6.000 rpm –και με διαφορετικό χρονισμό, τροφοδοσία και συμπίεση 127 άλογα στις 6.600 rpm. To σημαντικότερο όμως είναι ότι πρόκειται για το πρώτο FIAT με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω, όπως και αντιστρεπτικές.



Την εξέλιξη του αυτοκινήτου είχε αναλάβει προσωπικά ο Dante Giacosa ενώ το σχέδιο υπέγραφε ο Luigi Rapi. Το 8V ουσιαστικά αποτελούσε την πλατφόρμα για ένα 8κύλινδρο μοτέρ που θα εξόπλιζε μια πολυτελή μπερλίνα. Αλλά το πρότζεκτ διεκόπη, καθώς το διευθυντήριο της FIAT ήθελε το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας να επικεντρωθεί σε πιο μαζικά μοντέλα.



Έτσι η παραγωγή του περιορίστηκε μόνο σε 114 κομμάτια. Από αυτά, τα 34 είχαν εργοστασιακό αμάξωμα φτιαγμένο από το Reparto Carrozzerie Speciali της FIAT. Τα υπόλοιπα φτιάχτηκαν από διάφορους Ιταλούς καροσερίστες: Η Carozzeria Zagato κατασκεύασε 30 κομμάτια με τη σήμανση «Elaborata Zagato». H Ghia και η Vignale έφτιαξαν τις δικές τους καροσερί, οι περισσότερες σε μπερλινέτα, αλλά και κάποιες σε σπάιντερ.

Το 1954, παρουσιάστηκε στο Salone di Torino, μια εκδοχή του 8V με αμάξωμα από φάιμπεργκλας. Το αυτοκίνητο δεν είχε εμπορική συνέχεια, αλλά τα πήγε καλά στους αγώνες: 6ο Stella Alpina, 12 Ώρες της Pescara και Monza Cup, ενώ συνέχισε να νικά στην κατηγορία των δύο λίτρων στο Ιταλικό Πρωτάθλημα GT μέχρι το 1959.

Πριν από 98 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1920, η Bugatti παρέδωσε το πρώτο της 16βάλβιδο μοντέλο, ένα Type 13, σε έναν πελάτη στη Βασιλεία της Ελβετίας. Στις δεκαετίες του ’20 και του ’30, τα αυτοκίνητα της Bugatti ήταν σύμβολο του πλούτου και κοινωνικής θέσης και ήταν εξοπλισμένα με ισχυρά αγωνιστικά μοτέρ.


Πριν από 98 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1920, ο Tazio Nuvolari πέτυχε την πρώτη νίκη του σε αγώνες στα 170 μίλια του Verona Cup regularity με μια Ansaldo Tipo 4.


Πριν από 93 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1925, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Opel 4/12 bhp «Laubfrosch» -στα γερμανικά ο δενδρόβιος βάτραχος. Φορούσε 4κύλινδρο μοτέρ με λίπανση υπό πίεση, ηλεκτρική μίζα, 3τάχυτο σασμάν με όπισθεν και μπορούσε να πιάσει τα 72 km/h. Η Opel το λανσάρισε στην αγορά σε τιμή DM 3.000.


Πριν από 90 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1928, πέθανε ο James Ward Packard, ιδρυτής της εταιρείας Ohio Automobile Company και της εταιρείας Packard Motor Car Company, σε ηλικία 64 ετών. Ο James Packard και ο αδελφός του William, ξεκίνησαν τη βιομηχανική σταδιοδρομία κατασκευάζοντας λαμπτήρες. Εισήλθαν στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, όταν ο James Packard αγόρασε μια Winton Motor Carriage.


Πριν από 88 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1930, ο Clessie L. Cummins έθεσε το πρώτο επίσημο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά για αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ, φτάνοντας τα 129,4 km/h στην Daytona Beach της Florida με το Cummins Diesel Special.


Πριν από 82 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1936, η BMW 326 έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις: Μια 4θυρη λιμουζίνα στην τιμή των 5.500 Reichsmark, μια δίθυρη καμπριολέ στην τιμή των 6.550 RM και μια 4θυρη καμπριολέ στα 7.200 RM. Η μεσαία μπερλίνα κατασκευάστηκε από την BMW μεταξύ του 1936 και του 1941, και πάλι σύντομα, κάτω από σοβιετικό έλεγχο, από το 1945. Η 326 ήταν η πρώτη 4θυρη μπερλίνα της BMW.


Πριν από 49 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1969, η Porsche υπέβαλε επίσημα την 917 στη FIA για ομολογκασιόν.


Πριν από 41 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 1977, ο James Hunt με μια McLaren-Cosworth M23 νίκησε στον Αγώνα των Πρωταθλητών, στην πίστα του Brands Hatch.


Πριν από 18 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 2000, μία διεθνής επιτροπή δημοσιογράφων, καλλιτεχνών και σχεδιαστών βράβευσε το νέο Opel Astra Coupé με το βραβείο για το «Πιο Όμορφο Αυτοκίνητο στον Κόσμο». Το βραβείο δόθηκε σε ειδική τελετή κατά τη διάρκεια της διεθνούς εκθέσεως «Design in Motion 2000» στην Triennale, στο Milano.


Πριν από 16 χρόνια, στις 20 Μαρτίου του 2002, πέθανε ο Giulio Alfieri, Ιταλός μηχανολόγος μοτορίστας και σχεδιαστής, σε ηλικία 77 ετών. Ο Alfieri συνδέθηκε στενά με τη Maserati, από το 1953, και ήταν κεντρικό πρόσωπο στην εξέλιξη τόσο των αγωνιστικών αυτοκινήτων όσο και των μοντέλων παραγωγής στα 50s και 60s.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube