Σαν σήμερα: Το 2009 εντοπίζεται μια σπάνια Bugatti Type 57S Atalante Coupé
Στις 2 Ιανουαρίου του 2009 μια σπάνια, μη αποκατεστημένη Bugatti Type 57S Atalante Coupé του 1937 εντοπίζεται σε ένα γκαράζ στη Βρετανία.
Η Bugatti Type 57S Atalante Coupé του 1937, που βρισκόταν πάντοτε στην ιδιοκτησία ενός Βρετανού γιατρού, ένα μήνα αργότερα, στις 7 Φεβρουαρίου πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Παρίσι έναντι 3.417.500 ευρώ.
Η μαύρη διθέσια Bugatti ήταν μία από τα μόλις 17 κομμάτια από την 57S Atalante Coupé που έφτιαξε η εταιρεία και ανήκε στο Βρετανό ορθοπαιδικό χειρουργό Harold Carr από το 1955. Ο Carr που απεβίωσε το 2007, αναφέρεται ότι κρατούσε το σπάνιο αυτοκίνητο παρκαρισμένο στο γκαράζ του από νωρίς τη δεκαετία του ’60 και δεν είχε οδηγηθεί για πέντε δεκαετίες.
Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε τον Μάιο του 1937 και ο πρώτος ιδιοκτήτης του ήταν ο Francis Richard Henry Penn Curzon, 5ος Earl Howe –τίτλος που δημιουργήθηκε δύο φορές στη βρετανική Ιστορία για μέλη των οικογενειών Howe και Curzon-Howe. Ο Curzon ήταν επίσης ο πρώτος πρόεδρος του British Racing Drivers’ Club και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans.
H Bugatti Type 57S Atalante Coupé στα νιάτα της ήταν ικανή για ταχύτητα πάνω από 190 km/h, σε μια εποχή που το μέσο αυτοκίνητο δεν έπιανε ούτε τα 100! Ήταν επίσης χαρακτηριστική για τη μικρή απόσταση του σασί της από το δρόμο, τη γρίλια της μάσκας σε σχήμα «V», ενώ το σαλόνι ήταν ντυμένο εξ ολοκλήρου με δέρμα χοίρου. Όταν το αυτοκίνητο δημοπρατήθηκε, το οδόμετρό του έγραφε 42.300 km.
Ας κάνουμε μια ταχεία αναδρομή στην ιστορία της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1909 από τον ιταλικής καταγωγής Ettore Bugatti (1881-1947). Η εταιρεία του Molsheim, στη Γαλλία, έγινε γνωστή κατασκευάζοντας, πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα με τεχνολογία αιχμής και αγωνιστικά. Ύστερα από το θάνατο του Bugatti το 1947, η εταιρεία παρήκμασε και άλλαξε πολλές φορές χέρια. Το 1998, η Volkswagen πήρε τα δικαιώματα της εταιρείας και άρχισε κατασκευάζει αυτοκίνητα με το όνομα «Bugatti». Από ιδρύσεώς της μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει περίπου 8.000 αυτοκίνητα.
Επίσης, σαν σήμερα στις 2 Ιανουαρίου του 1994, η Chrysler λανσάρισε το Neon, ένα κόμπακτ αυτοκίνητο για τα αμερικανικά δεδομένα, με μοντέρνα αισθητική. Το αυτοκίνητο που εισήχθη και στην Ελλάδα, με αποτυχημένη πορεία στην αγορά (κυρίως λόγω του δίλιτρου κινητήρα), έγινε στις ΗΠΑ γρήγορα δημοφιλές, ειδικά μεταξύ της νεολαίας. Το Neon ολοκλήρωσε την παρουσία του στην αγορά με το MY2005. To 2016 αναβίωσε ως μια αναβαθμισμένη παραλλαγή του FIAT Tipo σε έκδοση Sedan για τη μεξικανική αγορά.