Σαν σήμερα: Το 1902 πατεντάρεται το σχέδιο του κινητήρα V8

Σαν σήμερα: Το 1902 πατεντάρεται το σχέδιο του κινητήρα V8

Στις 12 Δεκεμβρίου του 1902 πατεντάρεται στη Γαλλία ο πρώτος κινητήρας V8 από το μηχανολόγο και σχεδιαστή κινητήρων Léon-Marie-Joseph-Clément Levavasseur.

Το μπλοκ κινητήρα που σχεδίασε ο Levavasseur ήταν το πρώτο που τοποθέτησε οκτώ έμβολα σε διάταξη V και που επέτρεψε σε ένα στροφαλοφόρο με μόνο τέσσερα στρόφαλα να τον γυρίζουν οκτώ πιστόνια.

Ο Levavasseur, πρωτοπόρος της αεροπλοΐας και με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής για τις εξαίρετες υπηρεσίες του προς τη Γαλλία, όταν κατέθεσε την πατέντα στο Γαλλικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών ήταν 39 ετών. Ο V8 έγινε έκτοτε ο πιο αξιόπιστος κινητήρας εσωτερικής καύσης για αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά χρησιμοποιήθηκε ευρέως ως κινητήρας σκαφών, αλλά και σε πρώιμες κατασκευές της αεροπορικής βιομηχανίας.



Ο «Antoinette», όπως τον βάφτισε χαϊδευτικά η κόρη του οικονομικού υποστηρικτή του Levavasseur, έκανε μια σύντομη διαδρομή μεταξύ του 1903 και του 1912. Περίοδο κατά την οποία κινούσε μονοπλάνα, αγωνιστικά σκάφη και πρώιμα επιβατικά αυτοκίνητα, σε μια ελαφριά έκδοσή του με 25 ή 50 ίππους. Ο Levavasseur είδε την εφεύρεσή του να γίνεται ο πιο δημοφιλής κινητήρας στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά πέθανε το 1922 πριν δει τη Ford και την Chrysler να τον τελειοποιούν.



Ίσως η πιο σημαντική βελτίωση που υπέστη η εφεύρεση του Levavasseur είναι η μονοκόμματη εφαρμογή του Henry Ford με ένα κάθετο καρμπιρατέρ. Έκδοση που παρέμεινε απαράλλαχτη για 20 χρόνια μέχρι την εμφάνιση του ημισφαιρικού «Hemi» V8 της Chrysler, οπότε και άρχισε ο πειραματισμός με τροφοδοσία μέσω ψεκασμού.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube