Σαν σήμερα: Το 1901, νέο ρεκόρ ταχύτητας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στις 16 Νοεμβρίου του 1901 ο Andew Riker με το Riker Torpedo Racer πετυχαίνει νέο ρεκόρ ταχύτητας στα EV με 91,7 km/h.
Στις 16 Νοεμβρίου του 1901, ένα παράξενο, χαμηλό όχημα με την ονομασία «Torpedo Racer» σπάει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Coney Island της Νέας Υόρκης.
Ο κατασκευαστής και ο οδηγός του αυτοκινήτου –στην ουσία ενός τετράγωνου σασί με ρόδες ποδηλάτου, ο μηχανικός Andrew Riker, κατάφερε να τρέξει με Torpedo Racer την απόσταση του ενός μιλίου σε ένα χωματόδρομο σε μόλις 63 δευτερόλεπτα -περίπου 92 km/h.
Να θυμίσουμε ότι σήμερα το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ένα ηλεκτρικό όχημα στην ξηρά κατέχει το Venturi VBB-3 με 549,43 km/h. To Torpedo Racer που κινείτο με μπαταρία διατήρησε το ρεκόρ του για δέκα χρόνια.
Ο Riker, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επικεντρώθηκε στην κατασκευή αγωνιστικών EV. Τον Σεπτέμβριο του 1896, ένα από τα μηχανήματά του κέρδισε τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, που ήταν πέντε γύροι στο μήκους ενός μιλίου ιππόδρομο του Cranston, στο Rhode Island. Εκεί, το ηλεκτρικό Riker ολοκλήρωσε τον αγώνα σε λίγο περισσότερο από 15 λεπτά.
Τα οχήματα του Riker μπορούσαν να διατηρήσουν αρκετά υψηλή ταχύτητα για μεγάλη απόσταση: Τον Απρίλιο του 1900, ένα συγγενές όχημα του Torpedo Racer κέρδισε μια διαδρομή απόστασης 50 μιλίων στο Long Island. Ήταν το μόνο αυτοκίνητο με μπαταρία μεταξύ των αγωνιστικών που συμμετείχαν.
Ομοίως, το όχημα Riker ήταν το μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον αγώνα που διοργάνωσε το 1901 το Long Island Automobile Club στο Coney Island. Απέναντι σε οκτώ βενζινοκίνητα και έξι ατμοκίνητα αυτοκίνητα, όλα απογυμνωμένα προκειμένου να μείνουν μόνο με το πλαίσιο και τους τροχούς για την εξάλειψη του περιττού βάρους, το Torpedo Racer ολοκλήρωσε τον αγώνα στην τρίτη θέση.