Σαν σήμερα: Το 1899 γίνεται το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο στην Ιστορία

Σαν σήμερα: Το 1899 γίνεται το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο στην Ιστορία

Στις 25 Φεβρουαρίου του 1899, έγινε το πρώτο δυστύχημα αυτοκινήτου με κινητήρας εσωτερικής καύσης, στο Grove Hill Harrow στην Αγγλία και στο οποίο σκοτώθηκαν οδηγός και συνοδηγός.

Πριν από 119 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1899, έγινε το πρώτο δυστύχημα με αυτοκίνητο που κινείτο με κινητήρας εσωτερικής καύσης, στο Grove Hill Harrow στην Αγγλία και στο οποίο σκοτώθηκαν οδηγός και συνοδηγός.

Το αυτοκίνητο, μια Daimler Wagonette, επιδεικνύετο από κάποιον Sewell στον Ταγματάρχη James Richer, ιδοκτήτη στρατιωτικών και ναυτικών πρατηρίων, ως πιθανή αγορά για την εταιρεία του. Ο Sewell, ο οδηγός, σκοτώθηκε επί τόπου, ενώ ο James Richer πέθανε τέσσερις ημέρες αργότερα, χωρίς να ξαναβρει ποτέ τις αισθήσεις του. Έτσι, έγινε ο πρώτος επιβάτης της Βρετανίας, ο θάνατος του οποίου προκλήθηκε από ένα αυτοκινητικό δυστύχημα.



Πριν από 181 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1837, ο Thomas Davenport, από το Brandon, στο Vermont των ΗΠΑ, πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έναν «ηλεκτροκινητήρα» («βελτίωση στις μηχανές προώθησης με μαγνητισμό και ηλεκτρομαγνητισμό») - τον πρώτο εμπορικά επιτυχημένο ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος. Λειτουργώντας με την ισχύ της μπαταρίας, ο κινητήρας αποτελείτο από έναν τροχό, ενώ δύο ακτίνες που ήταν ηλεκτρομαγνήτες, ήταν τοποθετημένοι μεταξύ δύο σταθερών ηλεκτρομαγνητών. Όταν περνούσε ρεύμα από τους στατικούς μαγνήτες και μέσω ενός διακόπτη-μεταγωγού στους μαγνήτες τροχού, ο τροχός περιστρεφόταν.

Πριν από 111 χρόνια, το 1907, ο Ettore Bugatti παντρεύτηκε την Barbara Mascherpa, στο Μιλάνο.



Πριν από 86 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1932, γεννήθηκε ο βρετανός οδηγός αγώνων Charles Anthony Standish Brooks ή Tony Brooks, στο Dukinfield στο Cheshire. Γνωστός ως «racing dentist», ο Brooks συμμετείχε σε 39 Grand Prix, ξεκινώντας την καριέρα του στην F1 από τις 14 Ιουλίου του 1956. Πέτυχε δε την πρώτη νίκη Βρετανού οδηγό σε Grand Prix, που είχε να συμβεί από το 1923, οδηγώντας μια Connaught στο Grand Prix της Syracuse, αγώνα που όμως δεν προσμετρούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.



Συνολικά νίκησε σε έξι Grand Prix για τη Vanwall και τη Ferrari, πέτυχε τέσσερις pole position και ανέβηκε δέκα φορές στο πόντιουμ, μαζεύοντας σε σύνολο στην καριέρα 74 βαθμούς. Οδήγησε και για την BRM, αλλά αποχώρησε από την ομάδα στο τέλος του 1961, ακριβώς πριν από την πιο παραγωγική σεζόν του.

Πριν από 84 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1934, διεξήχθη το νορβηγικό Grand Pix στη Mjosa, όπου νίκησε ο Per-Viktor Widengren με μια Alfa Romeo 8C-2300 Monza.

Πριν από 73 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1945, ολοκληρώθηκε το πρωτότυπο Scarab «Project Y», το αυτοκίνητο που αναφέρεται συχνά ως το πρώτο με αμάξωμα φάιμπεργκλας στον κόσμο. Το αεροδυναμικό Scarab «Project Y» ήταν έργο του σχεδιαστή William B. Stout και κατασκευής των Games Slayter και Walter Krause, που ήταν στελέχη της Owens-Corning Fibreglass Co.



Το κομψό αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε αυτοφερόμενο και όχι ξεχωριστό πλαίσιο. Το πειραματικό όχημα φέρεται ότι κόστισε περίπου $100.000 για να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί, αν και οι πρώτες ύλες για το αμάξωμα λέγεται ότι αντιπροσώπευαν μόλις $75 από το σύνολο της επένδυσης. Η Kaiser-Frazer σκέφτηκε σύντομα να κατασκευάσει το αυτοκίνητο σε μαζική παραγωγή, αλλά η προβλεπόμενη τιμή των $10.000 θα περιόριζε σοβαρά την αγορά του και τελικά αυτό το πρωτότυπο παρέμεινε και το μοναδικό δείγμα.



Πριν από 59 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1959, ο Lee Petty ανακοινώθηκε και επίσημα νικητής του πρώτου αγώνα Daytona 500, 61 ώρες ύστερα από την καρό σημαία στην ιστορική διοργάνωση.



Πριν από 48 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1970, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής η 70.000.000στή Chevrolet.



Πριν από 44 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1974, o πρώτος αστικός ανισόπεδος κόμβος μονού σημείου (SPUI) άνοιξε στην κυκλοφορία μαζί με τον αυτοκινητόδρομο US 19 (SR 55), περνώντας πάνω από τον SR 60, ανατολικά του Clearwater στη Florida. Ο κόμβος, που σχεδιάστηκε από τον Wallace Hawkes αποκαλούμενο και «παππού των αστικών κόμβων», βοήθησε στη μετακίνηση μεγάλου όγκου κυκλοφορίας μέσω περιορισμένου χώρων με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.



Πριν από 40 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 1978, οι επισκέπτες της Chicago Auto Show συνέρρευσαν για να δουν το σπορ κουπέ Mercedes-Benz C-111 ΙΙΙ. Το πειραματικό αυτοκίνητο κινείτο από ένα 5κύλινδρο σε σειρά μοτέρ τουρμποντίζελ που απέδιδε 230 άλογα στις 4.500 rpm και έθεσε εννέα ρεκόρ σε ντίζελ και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Με βελτιωμένη αεροδυναμική που του έδινε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,191, έπιασε 322 km/h στο Nardò Ring το 1978, με μέση κατανάλωση 16,0 lt/100 km και μέση ωριαία ταχύτητα 316 km/h στην 12ωρη προσπάθειά του.



Πριν από 14 χρόνια, στις 25 Φεβρουαρίου του 2004, η Cosworth επανέλαβε την παραγωγή του θρυλικού κινητήρα DFV, ο οποίος απέφερε 12 παγκόσμια πρωταθλήματα F1 μεταξύ 1968 και 1982. Το μοτέρ χρησιμοποιήθηκε σε τέτοια ευρεία κλίμακα σε ιστορικούς αγώνες, έτσι ώστε έγινε και πάλι οικονομικά βιώσιμο, σε σημείο που να κατασκευάζονται όχι μόνο ανταλλακτικά, αλλά και ολόκληροι κινητήρες V8.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube