Σαν σήμερα: Το 1896, πατεντάρεται το αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα
Στις 15 Δεκεμβρίου του 1896, βραβεύεται η πατέντα του εφευρέτη Stephen M. Balzer για ένα αυτοκίνητο με βενζινοκίνητο περιστροφικό μοτέρ.
Στις 15 Δεκεμβρίου του 1896, η αμερικανική κυβέρνηση βραβεύει την πατέντα Νο 573.174 του εφευρέτη Stephen M. Balzer για ένα αυτοκίνητο με βενζινοκίνητο περιστροφικό κινητήρα που είχε καταθέσει στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ το 1984.
Ο Balzer δεν κατασκεύασε μαζικά κανένα από τα αυτοκίνητά του, αλλά αυτό το «πειραματικό» όχημα ήταν ένα από τα πρώτα λειτουργούντα που κατασκευάστηκαν ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σήμερα, το αυτοκίνητο του Balzer εκτίθεται στο Smithsonian Institution στην Washington. Ήταν το πρώτο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στη συλλογή του μουσείου.
Ο Balzer ήταν Ούγγρος μετανάστης που έφθασε στη Νέα Υόρκη το 1870. Στα πρώτα επαγγελματικά βήματά του, μαθήτευσε στην ωρολογοποιεία της Tiffany και στη συνέχεια έπιασε δουλειά σε μηχανουργείο, το 1884. Και ενώ την ημέρα εργαζόταν εκεί, τη νύχτα καταπιανόταν με την κατασκευή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης που ήλπιζε ότι θα τον έκανε διάσημο. Το αυτοκίνητο Balzer είχε ένα 3κύλινδρο, αερόψυκτο, περιστροφικό κινητήρα. Ήταν ανοιχτό στην οροφή και στις πλευρές, οπότε έμοιαζε λίγο σαν άμαξα που καθόταν παράταιρα ψηλά, σε τέσσερα πνευματικά λάστιχα ποδηλάτου.
Σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα της εποχής, οι πίσω τροχοί του Balzer ήταν πολύ μεγαλύτεροι από τους εμπρός -28 και 18 ίντσες, αντίστοιχα. Αυτή η περίεργη σχεδίαση βοηθούσε το αυτοκίνητο να διατηρεί την πρόσφυση και την ευελιξία του, όπως κάνουν πολλά από τα τρακτέρ σήμερα. Αν και το αυτοκίνητό του δεν μπορούσε πάει ταχύτερα από 6,5 km/h, οι αστυνομικοί της Νέας Υόρκης επέμεναν ο Balzer να συνοδεύεται στις δοκιμές του από ένα βοηθό που βάδιζε εμπρός από το αυτοκινούμενο όχημα για να προειδοποιεί τους πεζούς να αδειάζουν το δρόμο, κυματίζοντας μια γιγαντιαία κόκκινη σημαία.
Ο Balzer ίδρυσε την εταιρία Balzer Motor Company το 1900, αλλά ενδιαφερόταν περισσότερο για την έρευνα, το σχεδιασμό και τη βελτίωση κινητήρων και την εφαρμογή των εφευρέσεών του, από ό, τι για την επιχειρηματική πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, οπότε η εταιρεία δεν έβγαλε ποτέ χρήματα. Αργότερα, ο Balzer βοήθησε να σχεδιαστεί το 1903 ο κινητήρας για την περίφημη, αλλά και κακότυχη ιπτάμενη μηχανή του καθηγητή S. P. Langley -έμεινε στον αέρα για περίπου 100 μέτρα και στη συνέχεια συνετρίβη και βυθίστηκε στο βυθό του ποταμού Potomac. Ύστερα από αυτό, ο Balzer ασχολήθηκε στο υπόλοιπο της ζωής του, μέχρι το 1940, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας χειρουργικό εξοπλισμό.