Ο Ιππότης της Ασφάλτου και η κόντρα με τους Dukes [videos]

Ο Ιππότης της Ασφάλτου και η κόντρα με τους Dukes [videos]

Πολύ πριν τη μανία με τα Fast & Furious, ο Ιππότης της Ασφάλτου που ήρθε να κοντράρει τους Dukes έπαιξε κι αυτός κάποιο ρόλο στην ανατροφή του petrolhead σημερινού σαραντάρη.

Οι σειρά The Dukes of Hazzard έκανε πρεμιέρα στην Αμερική το φθινόπωρο του 1979. Το τηλεοπτικό δίκτυο CBS σύντομα κατάλαβε ότι είχε στα χέρια του μια χρυσοφόρα πηγή.

Πέρα από νούμερα τηλεθέασης η σειρά έφερνε και έσοδα από πωλήσεις παιχνιδιών και σουβενίρ κάθε είδους με την υπογραφή και την εικόνα των πρωταγωνιστών. Των προσώπων αλλά και του αυτοκινήτου, του θρυλικού General Lee. Δεν χρειάστηκε να περάσει πολύς χρόνος για να ξυπνήσει ο ανταγωνισμός. Το άλλο μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο, το NBC, ήθελε ένα κομμάτι αυτής της πίτας. Έτσι γεννήθηκε ο Ιππότης της Ασφάλτου. Τον ήρωα ενσάρκωσε ο ηθοποιός David Hasselhoff. Ο οποίος μάλιστα στο απόγειο της δόξας του, της δικής του και της σειράς, ήρθε στην Ελλάδα για το γύρισμα τηλεοπτικής διαφήμισης της Οδικής Βοήθειας Express Service (δείτε το video πιο κάτω).

Το στούντιο παραγωγής προσέλαβε τον Michael Scheffe, σχεδιαστή της εταιρείας παιχνιδιών Mattel (και μετέπειτα σχεδιαστή της DeLorean που πρωταγωνίστησε στις ταινίες Back to the Future) για να μετατρέψει το τελευταίο δημιούργημα της Pontiac την εποχή εκείνη σε έναν λαμπερό πρωταγωνιστή. Το μόνο που δεν του άρεσε ήταν το όχι όσο αιχμηρό θα ήθελε εμπρός μέρος. Και σε αυτό επικεντρώθηκε, πέρα από την καμπίνα.

Δειτε ακόμη Τα 10 πιο διάσημα αυτοκίνητα του κινηματογράφου

Λόγω της μεγάλης ζήτησης Pontiac Trans Am εκείνη την εποχή, η εταιρεία παραγωγής κατάφερε να εξασφαλίσει μόλις τέσσερα αυτοκίνητα για τα γυρίσματα της πρώτης σεζόν. Τα οποία δεν της παραχωρήθηκαν αλλά τα αγόρασε. Το ένα από αυτά ήταν πολύ προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια και προορίζονταν για τα κοντινά πλάνα. Ένα δεύτερο είχε αμάξωμα από fiberglass ώστε να μπορούν να αλλάζον τα panels εύκολα και με χαμηλό κόστος. Και ήταν για τα άλματα. Το τρίτο ήταν για τα γυρίσματα χωρίς οδηγό, αφού το αυτοκίνητο του Ιππότη της Ασφάλτου, o KITT, είχε τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από τότε. Και το τέταρτο ήταν πιο… ενισχυμένο, για τα γυρίσματα που προέβλεπαν περάσματα μέσα από κτίρια, τοίχους, κ.λπ.


Χωρίς το ανασχεδιασμένο ρύγχος, για άλματα ή... τοίχους

Αρκετά πριν την πρεμιέρα στις οθόνες, η ομάδα παραγωγής βρέθηκε στην έρημο για την φωτογράφιση και τα γυρίσματα προωθητικού υλικού. Είχαν μαζί τους ένα ομοίωμα του General Lee, ένα κανονικό Dodge Charger δηλαδή, αλλά όχι από τα αυτοκίνητα της παραγωγής των Dukes. Στις πόρτες του αντί για 01 έγραφε 00.

Η καμπάνια του NBC για τον Ιππότη της Ασφάλτου βασίζονταν σε μια αντίθεση. Το μήνυμα στο poster ουσιαστικά έγραφε «ποιος ανταγωνισμός; Δεν υπάρχει». Αντιπαραβάλλοντας το σύγχρονο ή μάλλον φουτουριστικό concept του Ιππότη της Ασφάλτου και του KITT με τους παλιομοδίτικους Dukes.

Την άνοιξη του ’83 το CBS άρχισε να ξεμένει από Dodge Charger του ’69 διαθέσιμα για… διάλυση στα άλματα και στα επικά κυνηγητά των Dukes στους χωματόδρομους του Hazzard. Αλλά η παραγωγή του Ιππότη της Ασφάλτου είχε καλύτερη τύχη. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Newsweek, ένα τρένο που μετέφερε Pontiac Trans Am από το εργοστάσιο στους dealers εκτροχιάστηκε στην California. Παρότι κανένα αυτοκίνητο δεν έπαθε ζημιά, επισήμως καταγράφηκαν ως κατεστραμμένα και ακατάλληλα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, προς πώληση. Έτσι η GM φώναξε την παραγωγή του Ιππότη της Ασφάλτου και τους πούλησε 10 ή 12 αυτοκίνητα προς $1 (ναι, ένα δολάριο) το κομμάτι. Το μόνο πρόβλημα ήταν πως τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, εφόσον είχαν καταγραφεί επισήμως ως κατεστραμμένα, μετά τα γυρίσματα θα έπρεπε να οδηγηθούν στην πρέσα. Στην πορεία χρειάστηκε να αγοραστούν ακόμη έξι αυτοκίνητα.

Ο λόγος που μόλις πέντε από τους αυθεντικούς KITT σώζονται, είναι γιατί μετά το τέλος της τετραετούς παραγωγής τα Universal Studios κατέστρεψαν τους υπόλοιπους. Με θεαματικό τρόπο, από ό,τι λέγεται. Με μπάλα κατεδάφισης…

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube