Μάρκες που έσβησαν: Mercer 1909-1925
Στα 16 χρόνια της ζωής της, η Mercer ήταν πρωταγωνιστής στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά ο θάνατος των δημιουργών της έβαλε γρήγορο και άδοξο τέλος σε αυτήν την πορεία.
Ο Ferdinand Roebling και ο ανιψιός του, Washington A. Roebling II, στις αρχές του 20ού αιώνα ήταν γνωστοί για την κατασκευή κρεμαστών γεφυρών (μεταξύ άλλων για εκείνη του Brooklyn).
Ο John L. Kuser, ήταν γόνος άλλης γνωστής οικογένειας της περιοχής, η οποία δραστηριοποιείτο μέχρι τότε σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και στην ποτοποιία. Οι τρεις τους εξαγόρασαν τη χρεοκοπημένη βιοτεχνία αυτοκινήτων του William Walter το 1909 και ίδρυσαν τη Mercer, από την ομώνυμη κομητεία του New Jersey. Στόχος τους ήταν να φτιάξουν αυτοκίνητα «άλλης κλάσης» σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή και να σημειώσουν επιτυχίες σε αγώνες. Και τα κατάφεραν!
Το πιο επιτυχημένο μοντέλο τους και εκείνο που τους εξασφάλισε μια αρκετά καλή θέση στο βιβλίο της ιστορίας του Αυτοκινήτου ήταν η χαμηλή, διθέσια εκδοχή του Type 35: Το Raceabout, του 1910. Ο 4κύλινδρος κινητήρας με κεφαλή «T-head» -μια πρώιμη μορφή του crossflow- είχε χωρητικότητα 4,8 lt και απέδιδε 56 PS. Ισχύς αρκετή για να του χαρίζουν τελική πάνω από 140 km/h και να το οδηγήσουν στη νίκη σε πέντε από τους έξι αγώνες στους οποίους συμμετείχε το 1911.
Ακολούθησαν εκατοντάδες ακόμα νίκες σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ μέσα τα επόμενα χρόνια. Το 1914, ο Eddie Pullen κέρδισε με ένα Raceabout το Corona Road Race των 302 μιλίων, στην California, σημειώνοντας την υψηλότερη μέση ταχύτητα που είχε σημειωθεί μέχρι τότε σε αγώνα: 139,2 km/h, όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 126,7. Όμως την ίδια χρονιά, η σύγκρουση δύο αυτοκινήτων της Mercer στο Elgin National Trophy Race είχε αποτέλεσμα το θάνατο του οδηγού Spencer Wishart και του μηχανικού John Jenter. Ήταν επίσης το συμβάν που ώθησε την εταιρία στο να σταματήσει κάθε αγωνιστική δραστηριότητα. Το Raceabout είχε γίνει όμως ήδη ένα από τα πιο φημισμένα και περιζήτητα σπορ μοντέλα της εποχής.
Η νέα σειρά μοντέλων 22-70 του 1915 ήταν πιο πολιτισμένη, αλλά λιγότερο γοητευτική. Τα Sportster 4 και 5 του 1919 είχαν μέχρι και ηλεκτρική μίζα -κάτι πρωτοποριακό για την εποχή. Η εταιρία όμως ήταν πλέον ακέφαλη. Ο Washington Roebling είχε χάσει τη ζωή του στο ναυάγιο του Τιτανικού, το 1912, και το 1917 πέθανε και ο Ferdinand, σε ηλικία 75 ετών. Η Mercer αγοράστηκε από μια επενδυτική εταιρεία της Wall Street, η οποία προσπάθησε να τη μετατρέψει σε μαζικό κατασκευαστή αυτοκινήτων. Το σχέδιο απέτυχε, κι έτσι η Mercer έκλεισε οριστικά το 1925.