Tolman, ένα Ford Escort XR3 του 1981 καλύτερο από καινούργιο!

Tolman, ένα Ford Escort XR3 του 1981 καλύτερο από καινούργιο!

Χάρη στην Tolman Engineering, το Ford Escort XR3 του 1981 που βλέπετε ντυμένο στα κόκκινα, ξαναβρήκε μια δεύτερη, καλύτερη νιότη.

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Η βρετανική εταιρεία Tolman Engineering ειδικεύεται στα high-end restomod.

Προσοχή, όμως! Μην την μπερδέψετε με την Toleman Motorsport, την ομάδα της F1 με την οποία έκανε το ντεμπούτο του ο Ayrton Senna το 1974.

Δεκαοκτώ μήνες λοιπόν, αφότου η Tolman Engineering βρέθηκε και πάλι στο προσκήνιο με ένα Peugeot 205 GTi που ανακατασκεύασε από το Α έως το Ω, οι Βρετανοί αυτή τη φορά καταπιάστηκαν με ένα Ford Escort XR3 του 1981. Ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον θρυλικό, τόσο στο «Νησί» όσο και στην ηπειρωτική Ευρώπη.

Η Tolman Engineering χρειάστηκε 18 μήνες δουλειάς για να  ολοκληρώσει αυτό το μοναδικό πρότζεκτ, «Ford Escort XR3»

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Αυτό το αποκατεστημένο και «διορθωμένο» κατά μία έννοια σπορ χάτσμπακ του Μπλε Οβάλ οφείλει την ύπαρξή του στο αίτημα ενός πελάτη. Που ζήτησε να το αυτοκίνητο ξαναγίνει καινούργιο, με την αποκατάσταση να εκτείνεται από την κορυφή έως τα νύχια. 

Με άλλα λόγια, μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Το τελικό αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του! Το Ford Escort XR3 φαίνεται καλύτερο κι απ’ ό,τι ήταν καινούργιο, στην αρχική του βαφή, Sunburst Red. 

Και μάλιστα με τα πάνελ στο αμάξωμα να είναι ακριβέστερα ευθυγραμμισμένα απ’ ό,τι τη στιγμή που έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής στο Halewood.

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Σύμφωνα με την Tolman Engineering, περισσότερα από 1.000 νέα ανταλλακτικά ενσωματώθηκαν στο αυτοκίνητο. Κάποια ήταν κατά παραγγελία και άλλα βρέθηκαν ύστερα από εκτεταμένη έρευνα. Αυτή η τελευταία αγορά και την περίπτωση με την εσωτερική επένδυση Laser, την οποία βρήκε η Tolman στο eBay. Κάποιος προφανώς είχε μια ολόκληρη παρτίδα από αυτά στην αποθήκη του. 

Και για να συνειδητοποιήσετε το μέγεθος της έρευνας και της αποκατάστασης, να πούμε ότι χρειάστηκαν 18 μήνες δουλειάς για να οριστικοποιηθεί η ολοκλήρωση αυτού του μοναδικού πρότζεκτ «Ford Escort XR3».

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Gια να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη σε περίπτωση που το έχετε ξεχάσει, η Ford για να ανταγωνιστεί κυρίως το Golf GTI και λιγότερο το FIAT Ritmo Abarth, εξέλιξε μια σπορ έκδοση του Escort Mk. 3, ονομάζοντάς την XR3. 

Αρχικά, το αυτοκίνητο φορούσε μια βελτιωμένη έκδοση του 1.600άρη κινητήρα CVH με διπλό καρμπιρατέρ Weber και 95 άλογα, βελτιωμένη ανάρτηση και πολυάριθμες κοσμητικές τροποποιήσεις.

Ford_Escort_XR3_by_Tolman_Engineering

Εκείνο που του έλειπε έναντι του ανταγωνισμού ήταν ένα 5άρι σασμάν και πιο απρόσκοπτη τροφοδοσία με τη χρήση συστήματος ψεκασμού. Κάτι που τελικά έγινε τον Οκτώβριο του 1982, δημιουργώντας έτσι το Escort XR3i με 105 PS.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube