Mercedes-Benz: Προσβλέπει σε μεγάλα κέρδη από το MBUX

Mercedes-Benz: Προσβλέπει σε μεγάλα κέρδη από το MBUX

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz ίσως φτάσει σε σημείο να συναγωνιστεί τα κέρδη από τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Η Mercedes-Benz επενδύει στο δικό της σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) όχι μόνο για να κάνει πιο ελκυστικά τα μοντέλα της στους καταναλωτές, αλλά και γιατί προσβλέπει σε κερδοφορία από παρελκόμενες υπηρεσίες που μπορεί να πλησιάσει τα κέρδη από τις πωλήσεις αυτοκινήτων!

Η σημερινή έκδοση του MBUX έκανε πρεμιέρα στην A-Class το 2018 και σταδιακά εφαρμόστηκε σε ολόκληρη τη γκάμα της Mercedes-Benz. Το σύστημα με τις δύο οθόνες, τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι και την επιφάνεια αφής στο κεντρικό τούνελ, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία αναγνώρισης φωνητικών εντολών η οποία βελτιώνεται διαρκώς με αναβαθμίσεις σε διάφορες γλώσσες.

Για παράδειγμα, στην Κίνα, το σύστημα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες Mercedes-Benz να παραγγείλουν και να πληρώσουν φαγητό take-away χρησιμοποιώντας αποκλειστικά φωνητικές εντολές, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για να κλείσουν εισιτήρια για τον κινηματογράφο.

Η Mercedes-Benz θεωρεί τις φωνητικές εντολές ως τον ασφαλέστερο τρόπο αλληλεπίδρασης με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εντός του αυτοκινήτου, καθώς δεν απαιτεί από τον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο. Μια ομάδα ειδικών ερευνά τα ποσοστά απόσπασης προσοχής του οδηγού κατά τη χρήση των συστημάτων, βάζοντας αυστηρά κριτήρια για οτιδήποτε παίρνει έγκριση για να περάσει στα οχήματα παραγωγής.

Μια πρόσφατη έρευνα προβλέπει πως η αγορά για τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο της αυτοκίνησης (λογισμικό, hardware και υπηρεσίες) θα αυξηθεί από τα €1,8 δισεκατομμύρια που είναι σήμερα στα €23,6 δισεκατομμύρια μέχρι το 2025! Για να εκμεταλλευτεί πλήρως αυτή την αλματώδη ανάπτυξη, η Mercedes έχει επιλέξει να επενδύσει σε δικό της σύστημα (MBUX) αντί να βασιστεί σε παρόχους όπως η Apple και η Google, κάτι που κάνουν άλλοι κατασκευαστές.

Ο Nils Schanz, υπεύθυνος για το σύστημα MBUX στο κομμάτι της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες παραδέχθηκε πως προσδοκούν σε κέρδη από το σύστημα και τις υπηρεσίες, εφάμιλλα με αυτά από τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά, δήλωσε πως δεν έχουν σκοπό να χρεώνουν τους ιδιοκτήτες για υπηρεσίες όπως η παραγγελία φαγητού μέσω φωνητικών εντολών κτλ. Αντίθετα, τα κέρδη θα προέλθουν από τις εταιρείες που θέλουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέσω της πλατφόρμας και στους προγραμματιστές που θα ζητούν πρόσβαση σε αυτήν - όπως οι εφαρμογές Yelp, Tripadvisor και Apple Music που εμπεριέχονται ήδη στο σύστημα. Υπάρχουν επίσης αρκετές υπηρεσίες που θα είναι διαθέσιμες όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης - μια λειτουργία που επιτρέπεται ήδη σε ορισμένες χώρες.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube