Αλλάζουν όλα στα EV με τις μπαταρίες ανόδου πυριτίου
Οι Porsche, Mercedes-Benz και General Motors εγκαταλείπουν τον γραφίτη και στρέφονται προς το πυρίτιο.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε τις μπαταρίες λιθίου, των οποίων η εξέλιξη είχε φτάσει στο ανώτατο σημείο απόδοσής τους.
Ωστόσο, φαίνεται πως η τεχνολογία αναζητά νέες λύσεις και ιδού πως οι μπαταρίες που κατασκευάζονται με πυρίτιο αντί για γραφίτη μπαίνουν στη ζωή μας καθώς έχουν δεκαπλάσια ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερη φόρτιση.
«Η άνοδος πυριτίου έχει 10 φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τον γραφίτη», σύμφωνα με τον Kang Sun, CEO της Amprius Technologies, μιας από τις εταιρείες που εξελίσσουν αυτήν την τεχνολογία.
Οι συγκεκριμένες μπαταρίες φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα και δεν χρειάζεται παρά μόλις 6 λεπτά για να φτάσουν στα 80% της χωρητικότητάς του, τονίζει σε δηλώσεις του ο Jon Bornstein, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Η Amprius συνεργάζεται ήδη με την Airbus, τον αμερικανικό στρατό, την AeroVironment και την BAE Systems, στην εξέλιξη της τεχνολογίας της νέας μπαταρίας της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με νέας τεχνολογίας μπαταρίες η Mercedes-Benz EQG
Μια άλλη εταιρεία που δουλεύει πάνω στις συγκεκριμένες μπαταρίες είναι η Sila Nanotechnologies που δημιουργήθηκε από μια ομάδα μηχανικών που δούλευαν στην Tesla.
Πρώτη η Μercedes-Benz είναι αυτή που υιοθέτησε τη νέα τεχνολογία και θα τη δούμε στην EQG, την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της εμβληματικής Mercedes-Benz G-Class, στην οποία οι μπαταρίες ανόδου πυριτίου θα διατίθενται προαιρετικά.
Την ίδια στιγμή και η Porsche έχει δηλώσει έτοιμη να χρησιμοποιήσει τεχνολογία ανόδου πυριτίου στα οχήματά της, όπως και η GM.
Mάλιστα στα σκαριά είναι σχέδια για την κατασκευή γιγάντιων εγκαταστάσεων παραγωγής τα επόμενα χρόνια στις ΗΠΑ με τη χρηματοδότηση να προέρχεται κατά κύριο λόγο από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, ως μέρος του νομοσχεδίου Biden για τις υποδομές και την ενίσχυση των αλυσίδων εφοδιασμού και παραγωγής μπαταριών της Αμερικής.