Τους παίρνει ο ύπνος τους δοκιμαστές αυτόνομων αυτοκινήτων της Ford!
Η Ford αντιμετώπισε ένα αναπάντεχο πρόβλημα κατά τις δοκιμές των αυτόνομων αυτοκινήτων της. Φαίνεται πως όλα λειτουργούν τόσο ομαλά, που οι μηχανολόγοι δοκιμαστές αποκοιμιούνται.
Οι ερευνητές της εταιρείας προσπάθησαν να τους κρατήσουν ξύπνιους εγκαθιστώντας στα πειραματικά αυτοκίνητα συναγερμούς, βομβητές και αναλάμποντα φώτα κινδύνου, ακόμα και δονούμενα καθίσματα και τιμόνια. Στο τέλος έβαλαν κι ένα δεύτερο μηχανολόγο στην καμπίνα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
«Πρόκειται για εκπαιδευμένους μηχανολόγους που είναι εκεί για να παρατηρούν τι συμβαίνει», εξήγησε ο Raj Nair, αντιπρόεδρος της Ford, υπεύθυνος για την Παγκόσμια Εξέλιξη Προϊόντων, σε συνέντευξή του στο Bloomberg Technologies. «Όμως είναι μέσα στη φύση του ανθρώπου να αρχίσει να εμπιστεύεται το αυτοκίνητο όλο και περισσότερο και να νιώθει ότι δεν χρειάζεται να προσέχει».
Σε μια προσπάθεια να λύσει το πρόβλημα, η Ford πήρε μια ριζοσπαστική απόφαση: θα πηδήξει ένα επίπεδο στην εξελικτική διαδικασία και θα πάει απευθείας στο επίπεδο αυτονομίας 4/5. Σύμφωνα με την κλίμακα της κυβέρνησης των ΗΠΑ, το Επίπεδο 3, που θα παραλειφθεί, είναι αυτό των ημιαυτόνομων οχημάτων όπου ο οδηγός απαιτείται να παίρνει τον έλεγχο μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Τα Επίπεδα 4 και 5 της αυτονομίας σημαίνουν ότι το όχημα είναι εντελώς αυτόνομο και αναλαμβάνει «όλες τις κρίσιμες για την ασφάλεια οδηγικές λειτουργίες και παρακολουθεί τις οδικές συνθήκες για ολόκληρο ταξίδι».
Πριν λίγες μέρες η Ford ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει ένα δις δολάρια στη start-up εταιρεία ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης Argo AI. Τα επόμενα πέντε χρόνια, μηχανικοί και ειδικοί της Ford θα ενσωματωθούν στο δυναμικό της Argo AI για την εξέλιξη μιας πλατφόρμας λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης που θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά πλήρως αυτόνομα οχήματα. Το βασικό σχέδιο της Ford είναι να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ το 2012. Οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025.
Το αυτόνομο Ford Fusion (Mondeo) της τελευταίας γενιάς, που παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό, έχει νέα, βελτιωμένα Lidar, ραντάρ και κάμερες, που παρακολουθούν αντικείμενα έως και 550 μέτρα μακριά.
[Πηγή: Bloomberg Technology]