Ρύθμιση αναρτήσεων… τηλεφωνικά

Ρύθμιση αναρτήσεων… τηλεφωνικά

Το εργοστάσιο της Koenigsegg μπορεί να ρυθμίσει εξ’ αποστάσεως την ανάρτηση ενός αυτοκινήτου οπουδήποτε στον κόσμο.

Τα αυτοκίνητα της Koenigsegg δεν είναι τα μόνα που χρησιμοποιούν αναρτήσεις Ohlins. Ούτε τα μόνο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Είναι όμως τα μόνα που δέχονται online ρυθμίσεις απευθείας από το εργοστάσιο, ανά πάσα στιγμή, οπουδήποτε στον κόσμο.

Αυτό σημαίνει ότι φτάνεις σε μία πίστα, ας πούμε στο Nurburgring, τηλεφωνείς στο εργοστάσιο και από εκεί η ομάδα των τεχνικών ρυθμίζει την ανάρτηση του αυτοκινήτου σου χωρίς να κάνεις τίποτα άλλο. Χωρίς να συνδέσεις καμία συσκευή. Χωρίς να το ακουμπήσει χέρι. Κι αμέσως μετά σου στέλνουν ένα άλλο set up για έναν επαρχιακό δρόμο με κακοτεχνίες.

Ο Steve Wade, PR της Koenisegg, εξηγεί: «Το set up είναι ειδικό για την πίστα και διαφορετικό για κάθε στροφή. Αλλάζει το ύψος, η δύναμη συμπίεσης και επαναφοράς. Αν για παράδειγμα προσεγγίζεις μία συγκεκριμένη στροφή σε μία πίστα, το λογισμικό που θα έχουμε φορτώσει στο αυτοκίνητο θα μπορεί να προφορτίσει το αμορτισέρ του εμπρός εξωτερικού  τροχού μερικές στιγμές πριν την είσοδο, αν αυτό απαιτείται. Είναι τρομακτική δουλειά, αλλά γίνεται. Και το έχουμε κάνει». Εξελίσσοντας αυτή την τεχνολογία μάλλον έκαναν βιολί την One:1 στο Nurburgring.

Εμείς να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο έκαναν στην F1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στην Williams με την ενεργή ανάρτηση. Εκτός από τις επεμβάσεις στην ανάρτηση, οι online ρυθμίσεις της Koenigsegg αφορούν και στον κινητήρα.

Και άλλα αυτοκίνητα έχουν ρυθμίσεις προσαρμοζόμενες στις συνθήκες. Αλλά όχι με τα χαρακτηριστικά ούτε για τους ίδιους λόγους που το κάνει η Koenigsegg. Και σίγουρα όχι με την ίδια λεπτομερή προσέγγιση. Για παράδειγμα στο Audi Q7 το αυτοκίνητο παίρνει δεδομένα από το GPS και αναλόγως της χάραξης του δρόμου εμπρός ρυθμίζει το γκάζι και την αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου για μέγιστη οικονομία. Και τα ακριβά της BMW το κάνουν αυτό. Όπως επίσης, στη νέα BMW Σειρά 7, το πρόγραμμα Adaptive βλέπει μέσα από τις κάμερες ραντάρ τον δρόμο ακριβώς μπροστά από το αυτοκίνητο και σε χιλιοστά του δευτερολέπτου ρυθμίζει τα αμορτισέρ αναλόγως, αν πρέπει να διαχειριστούν μία λακκούβα, ένα σαμαράκι, κατσαρή άσφαλτο ή μία στροφή. Αυτό είναι πιο κοντά σε αυτό που κάνει η Koenigsegg, αλλά ο χαρακτήρας του μοντέλου και οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές.

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube