Επίσημο: Aston Martin DBR22
Στα πλαίσια του 2022 Monterey Car Week η Aston Martin παρουσίασε την εντυπωσιακή DBR22. Ένα πρωτότυπο open cockpit μοντέλο, με V12 κινητήρα και εντυπωσιακή εμφάνιση που παραπέμπει στις θρυλικές DBR1 και DB3S.
Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου πρωτοτύπου έγινε από το ειδικό τμήμα Q της Aston Martin, που ασχολείται αποκλειστικά με ειδικές κατασκευές, όπως οι Victor και Vulcan. Εφέτος κλείνει τα 10 χρόνια του, οπότε φρόντισε να το γιορτάσει με ένα ξεχωριστό σχέδιο. Η DBR22 συνδυάζει την παραδοσιακή φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων από καροσερίστες με εξελιγμένα υλικά και τεχνολογίες αιχμής, σε ό,τι αφορά τις μεθόδους παραγωγής. Όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι της Aston Martin αναφέρουν, αποτελεί ένα τέλειο συνδυασμό καθαρότητας σχεδιασμού, μηχανικής ακρίβειας, απίστευτης απόδοσης και αληθινού πάθους.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η το DBR22 διαθέτει εντυπωσιακές αναλογίες μήκους προς ύψος και πλάτος. Οι καμπύλες της είναι άκρως προκλητικές, ενώ η open cockpit φιλοσοφία της παραπέμπει στις ιστορικές DBR1 και DB3S, σημαντικά κεφάλαια στην 109χρονη ιστορία της βρετανικής φίρμας. Αρκετά μέρη έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα, με στόχο τη μείωση του συνολικού βάρους. Όσο για τους τροχούς, είναι 21”, σχεδιασμένοι ειδικά για την περίσταση, με κεντρικό μπουλόνι που αναδεικνύει την αγωνιστική φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Αναφορικά με τον κινητήρα, κάτω από το καπό εδράζεται ένας V12, χωρητικότητας 5.2 λίτρων. Με τη βοήθεια ενός twin-turbo αυτός αποδίδει 715 PS ισχύος και 753 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Έτσι, εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100 km/h σε περίπου 3,5” (ο κατασκευαστής ανακοινώνει 0-60 mph σε 3,4”) και τελική ταχύτητα 319 km/h.
Γενικά έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση ώστε η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός να είναι όσο το δυνατό αφιλτράριστη. Γι’ αυτό το λόγο η κολώνα του τιμονιού είναι σταθερή, ώστε να προσφέρει καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια το σύστημα διεύθυνσης. Το πλαίσιο έχει δεχτεί ειδικές ενισχύσεις ώστε να εξασφαλίζει υψηλές τιμές στρεπτικής ακαμψίας. Το πίσω υποπλαίσιο είναι εκτυπωμένο 3D -πρώτη φορά για την Aston Martin- ενώ αρκετή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της αεροδυναμικής.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Roberto Fedeli, Chief Technical Officer της Aston Martin, «η τεχνολογία είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή της DBR22, με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και με τη χρήση τρισδιάστατης εκτύπωσης για την κατασκευή ενός δομικού στοιχείου. Ως εκ τούτου, η DBR22 προβάλλει τις μοναδικές δυνατότητες της Aston Martin, με σχεδιασμό παγκόσμιας κλάσης σε συνδυασμό με μια ευέλικτη, έξυπνη προσέγγιση στη μηχανική και την παραγωγή. Για ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να γιορτάζει την απόλυτη υπηρεσία εξατομίκευσης κατά παραγγελία, οι μηχανολογικές εξελίξεις σημαίνουν ότι η DBR22 έχει πραγματικά τη δυναμική που ταιριάζει, διασφαλίζοντας ότι οι κινητικές του δυνατότητες είναι εξίσου εθιστικές με την εμφάνισή του».