Παρουσίαση ελαστικού Maxxis VS5 στην πίστα των Σερρών

Παρουσίαση ελαστικού Maxxis VS5 στην πίστα των Σερρών

Οδηγήσαμε το νέο ελαστικό της Maxxis σε αυτοκίνητα της Ford Performance στην πίστα των Σερρών. Η έκπληξη είχε θετικό πρόσημο.

Η Maxxis ιδρύθηκε το 1967 στην Taiwan, κατασκευάζοντας ελαστικά ποδηλάτων. Σήμερα η μάρκα απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο και τζιράρει 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ενδεικτικό της ανάπτυξης της μάρκας στην πορεία του χρόνου είναι το γεγονός ότι έχει 4πλασιάσει τα έσοδά της την τελευταία 10ετία. Και το πέτυχε αυτό διευρύνοντας τη γκάμα της σε βαθμό τέτοιο ώστε σήμερα φτιάχνει λάστιχα για μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα, εξειδικευμένα χειμερινά και off-road λάστιχα, λάστιχα για φορτηγά, για ATV, για αγροτικά μηχανήματα, για τρέιλερ, για βιομηχανικά ρομπότ… Πρακτικά για ο,τιδήποτε εκτός από αεροσκάφη.

Maxxis VS5

Πέντε κέντρα έρευνας και εξέλιξης, στην Taiwan, στην Κίνα, στις ΗΠΑ και στην Ολλανδία φιλοξενούν χιλιάδες μηχανικούς και χημικούς οι οποίοι μελετούν νέες τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τη δομή αλλά και τη γόμα των ελαστικών. Κυρίαρχο ρόλο στο DNA της μάρκας, πέρα από την  ποιότητα του τελικού προϊόντως, παίζει το υπερσύγχρονο Κέντρο Δοκιμών στην Κίνα. Η Maxxis συνεργάζεται με τις Ford, GM, Toyota, Nissan, Volkswagen, Mitsubishi και Hyundai στην Ασία, για την προμήθεια ελαστικών πρώτης τοποθέτησης. Καθώς επίσης και με τις Yamaha, Honda, Suzuki και Kawasaki στις μοτοσικλέτες. Πρέπει να τα αναφέρουμε όλα αυτά για να αντιληφθούμε το μέγεθος και την σοβαρότητα της μάρκας, με ότι αυτό συνεπάγεται στη σοβαρότητα με την οποία περιμένεις ότι θα αντιμετωπίζει κάθε νέο προϊόν, σε μια δύσκολη μάλιστα αγορά όπως αυτή της Ευρώπης, κόντρα σε καταξιωμένο ανταγωνισμό.

Η παρουσίαση που μας έγινε ήταν ιδιαίτερα αναλυτική. Με πολλά διαγράμματα, αναλύσεις για τη χημική σύσταση της γόμας και τη δομή του σκελετού και τεχνικές λεπτομέρειες. Το νέο Maxxis VS5 είναι ένα σπορ ελαστικό-καθημερινό ελαστικό. Ανταποκρίνεται στην απαιτητική οδήγηση και προορίζεται για σπορ αυτοκίνητα, όχι όμως για ακραίες εφαρμογές. Η άνεση, η μεγάλη διάρκεια ζωής και η ευχρηστία στην καθημερινότητα είναι επίσης μεταξύ των χαρακτηριστικών του. Τουλάχιστον έτσι το τοποθετεί στην αγορά η εταιρεία.

Maxxis VS5
Δεν είναι ένα λάστιχο πίστας, αλλά συνδυάζει καλή απόδοση στη γρήγορη οδήγηση με άνεση για καθημερινή χρήση, ιδανικό για μικρομεσαία οικογενειακά με σπορ διάθεση, όπως το Focus.

Στο νέο ελαστικό η μοριακή δομή του τεχνολογίας μίγματος πυριτίου είναι πιο πυκνή άρα και πιο στιβαρή στο φορτίο, έχει μεγαλύτερη διεισδυτικότητα στην άσφαλτο και απάγει πιο αποτελεσματικά τη θερμότητα. Η χρήση Kevlar έχει ενισχύσει τη δομή με ταυτόχρονη μείωση του βάρους του ελαστικού, κατά συνέπεια και της μη αναρτώμενης μάζας. Στο πέλμα, ειδική τρισδιάστατη σχεδίαση κάθε «τακουνιού» υπόσχεται καλύτερο φρενάρισμα αλλά και πιο γρήγορη απομάκρυνση του νερού. Ο σκελετός είναι ενισχυμένος, κυρίως στο πλαϊνό και στη σημείο της ένωσης του προφίλ με το πέλμα ώστε να προσφέρει καλή αίσθηση τιμονιού χωρίς συμβιβασμό στην άνεση.

Οι τεχνικές πληροφορίες εντυπωσιάζουν και μαρτυρούν την προσήλωση του τεχνικού τμήματος στη λεπτομέρεια, είναι όμως πράγματα που δύσκολα θα συγκρατήσει κανείς. Ένα από τα πράγματα που μας έμεινε ωστόσο, ήταν οι αντίστοιχες ή και οριακά καλύτερες επιδόσεις του νέου Maxxis VS5 σε συγκριτική δοκιμή φρεναρίσματος και κρατήματος σε στεγνό και βρεγμένο, κόντρα σε καταξιωμένους ανταγωνιστές, σύμφωνα με τον γερμανικό οργανισμό TUV.

Maxxis vs5

Το νέο λάστιχο παρουσιάστηκε σε συνεργάτες της Maxxis και δημοσιογράφους στην πίστα των Σερρών, φορεμένο σε αυτοκίνητα της Ford. Μεταξύ αυτών, η νέα Mustang 2.3 EcoBoost και το αγαπημένο μας νέο Fiesta ST. Κάθε γύρος έπρεπε να περνά μέσα από το pitlane με χαμηλή ταχύτητα για λόγους ασφαλείας, καθώς δεν ήταν βέβαιο ότι μεταξύ των 60 περίπου καλεσμένων θα ήταν όλοι σε θέση να διαχειριστούν το φρενάρισμα από τα 170+ km/h στην πρώτη στροφή. Κατά τα άλλα, η πίστα ήταν ανοιχτή και ο κάθε οδηγός είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό που εκείνος θα ήθελε χωρίς περιορισμό. Κίνηση που δείχνει τεράστια αυτοπεποίθηση τόσο στις δυνατότητες των ελαστικών όσο και σε αυτές των αυτοκινήτων.

Τα λάστιχα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ανθετικά, καθώς δεν χρειάστηκε αλλαγή πριν τους 80 γύρους. Έχοντας πρόσφατη την εμπειρία οδήγησης του Fiesta ST με τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης, η διαφορά ήταν κολακευτική για τα Maxxis. Το όριο ήταν λίγο πιο χαμηλό, αλλά πραγματικά λίγο. Και κυρίως, το αυτοκίνητο δεν έχασε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Την κορυφαία αίσθηση του μπροστινού συστήματος, τη ρυθμισιμότητα μέσα στη στροφή, την ομοιογένειά του. Πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά για τα σύγχρονα αυτοκίνητα της Ford Performance των οποίων το στήσιμο είναι βελτιστοποιημένο με τα ειδικά για αυτά εξελιγμένα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης. Το ίδιο ισχύει με τη μεγαλύτερη και πιο βαριά Mustang. Η 5λιτρη που είχαμε μετρήσει στις Σέρρες, με P Zero Rosso αντί των «πραγματικών» P Zero έχανε το καλό μπροστινό, συνεπώς και την ισορροπία της. Πράγμα που δεν μας προβλημάτισε καθόλου με το Maxxis VS5. Έχοντας την ευκαιρία για μια σύντομη βόλτα εκτός πίστας, σε κανένα σημείο δεν τράβηξε την προσοχή μας ο θόρυβος κύλισης, κι αυτό το μετράμε στα θετικά, ενώ απόλυτα ικανοποιητική ήταν και η άνεση στις λακκούβες, σε συνδυασμό βέβαια και με τη λειτουργία της ανάρτησης του νέου Ford Focus (σε έκδοση με τον ημιάκαμπτο άξονα, παρακαλώ).

Maxxis vs5
Οι οικοδεσπότες μας, η οικογένεια Παπαδιαμάντη που εισάγει τα Maxxis στην Ελλάδα, ο πρόεδρος της Ford στην Ελλάδα κ. Νοταράς και ο διανομέας της μάρκας στη Θεσσαλονίκη κ. Χατζής.

Εν κατακλείδι, η Maxxis ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τους δημοσιογράφους. Με μια φιλόξενη εκδήλωση, η οποία στο τεχνικό και οδηγικό της κομμάτι ήταν πειστική για το στόχο της εταιρείας να εδραιωθεί  όχι απλά ως μια budget επιλογή, αλλά γιατί τα προϊόντα της επιλέγονται για την ποιότητα και τις κορυφαίες επιδόσεις τους στην πράξη, αποτέλεσμα της μεγάλης επένδυσης σε Έρευνα και Εξέλιξη.

Maxxis vs5
Είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια ιδέα και από τις πολύ καλές δυνατότητες των off-road ελαστικών της Maxxis αλλά και του νέου Ford Ranger, σε ειδικά διαμορφωμένο τμήμα της πίστας motocross στο εσωτερικό του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube