Road Rover, πολυτελές crossover από τη Range Rover για μια νέα φίρμα

Road Rover, πολυτελές crossover από τη Range Rover για μια νέα φίρμα

Ένα νέο υπερπολυτελές και αμιγώς ηλεκτρικό crossover με το όνοma Road Rover ετοιμάζεται να ρίξει η JLR στην αγορά το 2019, με στόχο να δημιουργήσει μια νέα υποκατηγορία ανάμεσα στα πολυτελή σεντάν και τα SUV

Ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο θα ονομάζεται Road Rover και θα είναι η «μήτρα» μιας σειρά μοντέλων με αυτό το όνομα, πρόκειται να λανσάρει η Jaguar Land Rover μέσα στο 2019. To Road Rover θα είναι ένα πολυτελές crossover στο μέγεθος της Jaguar XJ.

Το πρώτο μοντέλο της νέας αυτής σειράς crossover μοντέλων θα είναι, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Autocar, ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με κύρια στόχευση σε αγορές όπως η Καλιφόρνια και η Κίνα.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το πρώτο Road Rover θα είναι ανταγωνιστικό σε μοντέλα όπως η Mercedes-Benz S-Class όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής και το υπερπολυτελές εσωτερικό, αλλά θα έχει ταυτόχρονα και κάποιες δυνατότητες για χρήση και εκτός ασφάλτου. Αναμένεται δε το νέο Road Rover να έχει και εντυπωσιακές επιδόσεις, εκμεταλλευόμενο την μεγάλη ροπή των ηλεκτρικών κινητήρων του.

Το νέο αυτοκίνητο αναμένεται να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Los Angeles, στα τέλη του 2019, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά. Η τιμή του στην Αγγλία θα ξεπερνά τις £90,000 (€102.000) για τις πλουσιότερες εκδόσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Ηλεκτρικό ή υβριδικό κάθε μοντέλο της Jaguar Land Rover από το 2020

Σταδιακά η σειρά Road Rover αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω με περισσότερα μοντέλα, τα οποία θα είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην άσφαλτο, παρόλα αυτά θα έχουν εμφάνιση που θα παραπέμπει σε εκτός δρόμου οχήματα και κάποιες επιπλέον δυνατότητες κίνησης σε όλα τα εδάφη.

Το όνομα Road Rover προέρχεται, όπως και αυτό του Velar, σε πειραματικό πρωτότυπο από το παρελθόν. Προτάθηκε για πρώτη φορά στις αρχές του 1950 ως ένα όχημα-γέφυρα ανάμεσα στα κλασικά Land Rover και τα «πολιτικά» Rover εκείνης της εποχής.



Το πρωτότυπο αναβίωσε τη δεκαετία του 60 ως ένα 3θυρο στέισον και αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία τελικά αναπτύχθηκε ένα νέο πρωτότυπο από το οποίο τελικά προέκυψε το πρώτο Range Rover. Δεν έχουν αποκαλυφθεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδια της JLR για τη νέα σειρά μοντέλων και μάλιστα τα πολύ ισχυρά μέτρα ασφάλειας που πήρε η βρετανική εταιρεία της επέτρεψαν να διεξάγει δοκιμές εξέλιξης πάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο χωρίς να γίνει αντιληπτό από τα ΜΜΕ παρά μόνο τώρα, λιγότερο από δύο χρόνια πριν την επίσημη παρουσίασή του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Λάσπη, πέτρες και γκλαμουριά: 70 χρόνια Land Rover Defender

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Land Rover Gerry McGovern είναι γνωστός για την ικανότητά του να διαγιγνώσκει προοπτικές για ένα νέο είδος μοντέλου. Ο ίδιος το ονομάζει «λευκό χώρο» γύρω από ήδη υπάρχοντα μοντέλα. Τέτοια αυτοκίνητα ήταν το Range Rover Evoque αλλά και το νέο Range Rover Velar.

Σε μια συνέντευξη που έδωσε ο McGovern το 2015 είχε πει ότι «μέχρι το 2020 θα πωλούνται παγκοσμίως περισσότερα από 22 εκατομμύρια SUV και crossover. Επομένως πρόκειται για μια τεράστια αγορά. Ψάχνουμε λοιπόν για τα προϊόντα εκείνα που ακόμα δεν υπάρχουν, για τα ανοίγματα στην αγορά τα οποία εμείς θα ανακαλύψουμε, ή θα δημιουργήσουμε. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν το Range Rover Evoque το οποίο έλειπε από τη γκάμα της εταιρείας».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Range Rover Velar D240


Ένα άλλο παράδειγμα ήταν η δημιουργία του Velar. Ο McGovern λέγεται ότι σχεδιάζει τη δημιουργία ενός υπερπολυτελούς Range Rover με διαφορετικό αμάξωμα, το οποίο θα ανταγωνιστεί την επερχόμενη Rolls-Royce Cullinan.

Το 2014 ο τότε διευθυντής μηχανολογικής εξέλιξης της JLR, Wolfgang Ziebart, είχε μερικώς αποκαλύψει τα σχέδια της εταιρείας για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, προβλέποντας ότι η αγορά για ηλεκτρικά οχήματα θα χωριστεί σε δύο τομείς, τα αυτοκίνητα πόλης και μια κατηγορία για πιο εύπορες οικογένειες ενός πολυτελών μεγάλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα είναι τα δεύτερα ή το τρίτα στην οικογένεια.

Αυτήν ακριβώς την κατηγορία θεωρούσε ο Ziebart ως προνομιακό πεδίο για την JLR, η οποία θα κατασκεύαζε μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στο μέγεθος της Jaguar XJ και θα στόχευε τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές του Autocar, το πρώτο Road Rover στην πραγματικότητα εξελίσσεται παράλληλα με την επόμενη γενιά της Jaguar XJ.


Το πλαίσιο αμφότερων των νέων μοντέλων θα είναι αλουμινένιο, νέας γενιάς και θα μπορεί να φιλοξενεί τόσο συστοιχία μπαταριών, όσο και θερμικούς κινητήρες. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τόσο η νέα XJ όσο και το Road Rover θα έχουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα μεταφέρουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Οδηγούμε την Jaguar I-Pace concept στο Λονδίνο

Όπως προείπαμε, το Road Rover θα δίνει έμφαση στην πολυτέλεια. Άλλωστε η τεράστια εμπορική επιτυχία της υπάρχουσας Mercedes-Benz S-Class απέδειξε ότι τα υπερπολυτελή σαλούν δεν έχουν εκτοπιστεί από τα αντίστοιχα SUV. Ωστόσο το συγκεκριμένο μοντέλο θα έχει και προσαρμοζόμενη ως προς το ύψος ανάρτηση προκειμένου να μπορεί να κινείται και εκτός ασφάλτου.

Η ανώτατη αυτονομία του ηλεκτρικού μοντέλου θα αγγίζει τα 500 km ενώ το 0-100 km/h αναμένεται να επιτυγχάνεται σε κάτω από 5”. Ο πιο κοντινός μελλοντικός αντίπαλος του Road Rover θεωρείται πως θα είναι το Audi e-tron Sportback, το οποίο επίσης θα λανσαριστεί στην αγορά μέσα στο 2019Και αυτό θα έχει μόνιμη τετρακίνηση, ενώ η αυτονομία του επίσης θα φτάνει τα 500 km σε ιδανικές συνθήκες.

Δεν ξέρουμε ακόμα αν το Road Rover θα έχει διακριτή σχεδιαστική γλώσσα. 
Πιθανολογούμε ότι θα μοιάζει αρκετά με το Velar, με έμφαση στις μεγάλες και καθαρές επιφάνειες και ότι η γραμμή του θα είναι πιο κοντά σε shooting brake μοντέλα, παρά σε παραδοσιακή SUV φόρμα.

Η υιοθέτηση μιας νέας υπομάρκας που θα ξεκινήσει με ένα κορυφαίο ηλεκτρικό όχημα πιθανόν να μοιάζει με αχρείαστο ρίσκο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το ήδη πολύ υψηλό προφίλ και τη δύναμη που έχει το όνομα Range Rover. Υπάρχει όμως μια σειρά από λόγους για τους οποίους τα αφεντικά της JLR αποφάσισαν ότι ένα ηλεκτρικό Range Rover θα ήταν παρακινδυνευμένη κίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Υβριδικά Range Rover προ των πυλών

Πρώτον οι εκτός δρόμου ικανότητες ενός Range Rover δεν θα έπρεπε επ’ ουδενί να τεθούν σε αμφισβήτηση. Ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με μεγάλη συστοιχία μπαταριών θα αποτελούσε μια αξεπέραστη ίσως τεχνολογική πρόκληση , ειδικά όταν θα έπρεπε να στεγανοποιήσουν τις μπαταρίες και τους κινητήρες.

Δεύτερον η επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας σε πραγματικές συνθήκες από ένα όχημα που κινείται με μπαταρίες είναι ζωτικής σημασίας. Αυτό κάνει την αεροδυναμική επίδοση ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία ενός νέου μοντέλου. Οι μετωπικές επιφάνειες ενός Range Rover ή ενός Range Rover Sport είναι υπερβολικά μεγάλες για να υπάρξει ικανοποιητική απόδοση και αυτονομία. Το Tesla Model X είναι όσο μεγάλο και ψηλό θα μπορούσε να γίνει ένα ηλεκτρικό SUV.

Τρίτον η στρατηγική της JLR εφαρμόζεται σε δύο στάδια, ένα μακροπρόθεσμο και ένα μεσοπρόθεσμο. Σε αυτό το τελευταίο ο στόχος είναι να φτάσουν οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις στο ένα εκατομμύριο οχήματα. Αν και η Jaguar έχει κάνει άλματα προόδου χάρη στην F-Pace (η μικρότερη επερχόμενη E-Pace αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη μάρκα), ωστόσο οι πωλήσεις των συμβατικών μοντέλων της έχουν μειωθεί. Σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα η Jaguar στο οικονομικό έτος 2016/17 πούλησε 94.000 XE, XF και XJ.Πράγμα που σημαίνει ότι είναι μάλλον απίθανο να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στα επόμενα χρόνια από αυτή την πλευρά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jaguar F-Pace 25d AWD


Έτσι οι διοικούντες της JLR έχουν φτάσει στο σαφές συμπέρασμα ότι προκειμένου να επιτύχουν το στόχο του ενός εκατομμυρίου πρέπει να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται την τεράστια δυναμική της αγοράς των SUV και crossover. Πιστεύουν επίσης ότι ταυτόχρονα πρέπει να στραφούν και στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων που θα είναι πιο αποδοτικά και μοιάζουν λιγότερο με κλασικά SUV.

Με τη δημιουργία μιας υπομάρκας που θα αποτελείται από crossover οχήματα που θα γεφυρώνουν τα πολυτελή αυτοκίνητα δρόμου με τα οχήματα παντός εδάφους, η JLR ευελπιστεί να βελτιώσει τις πιθανότητες για σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις και κερδοφορία σε σχέση ας πούμε με την περσινή χρονιά που έφτασε τις 604.000 μονάδες. Προσδοκά επιπλέον να μειώσει και το ρίσκο οποιασδήποτε διαφοροποίησης των αγοραστικών τάσεων σε μια ούτως ή άλλως πολύ ευμετάβλητη παγκόσμια αγορά.



Η πιο πρόσφατη οικονομική αναφορά δείχνει ξεκάθαρα πόσο μεγάλα ποσά επενδύει η JLR στην ανάπτυξη μελλοντικών εγχειρημάτων. Η εταιρεία αναφέρει ότι η οικονομική χρονιά 2017/18 έχει επενδύσει ήδη και θα επενδύσει ακόμα 4,5 έως και 4,95 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα προϊόντα και στο εργοστάσιο που κατασκευάζεται στην πόλη Nitra της Σλοβακίας. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα εξειδικεύεται στην κατασκευή αλουμινένιων αμαξωμάτων και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα κατασκευαστεί εκεί θα είναι το νέο Discovery.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Land Rover Discovery 2.0 sd4


Είναι τόσο μεγάλος ο ρυθμός των επενδύσεων που το περιθώριο κέρδους της JLR έχει πέσει αισθητά. Στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2017/18 το περιθώριο κέρδους έπεσε στο 7,9% από 12,5% που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2016/17. Αυτό παρόλο που ο τζίρος αυξήθηκε στα 6,36 δις ευρώ από τα 6 δις το περασμένο έτος και παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,7%.

Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου του 2017 οι πωλήσεις της JLR αυξήθηκαν κατά 16% στη βόρεια Αμερική και κατά 30% στην Κίνα αλλά έπεσαν κατά 14% στη Μ. Βρετανία και κατά 14% σε άλλες υπερπόντιες αγορές. Παρόλ αυτά η JLR είναι αυτή τη στιγμή σε θέση να υπερβεί τις δυσκολίες. Οι πωλήσεις του νέου Velar φαίνεται ότι αυξάνονται σταθερά και βέβαια η εταιρεία έχει μεγάλες (και βάσιμες) προσδοκίες από τη νέα Jaguar E-Pace που θα ξεκινήσει τις πωλήσεις στο τέλος του 2017.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube