Ό,τι ξέρουμε για την Porsche 911 του 2020
Η επόμενη γενια της 911, όπως φαίνεται, είναι σχεδόν έτοιμη. Αλλά η Porsche συνεχίζει να εξελίσσει και να μελετά σχολαστικά την κάθε λεπτομέρεια.
Η επόμενη γενιά της Porsche 911 θα χαρακτηρίζεται από 992. Είναι σχεδόν έτοιμη, όπως μπορούμε να δούμε. Από το σχεδόν ως το τελείως έτοιμη, βέβαια, η απόσταση είναι μεγάλη. Αυτή την εποχή το κέντρο Εξέλιξης και Δοκιμών της μάρκας στο Nurburgring «βράζει», καθώς η νέα 911 είναι στο τελευταίο στάδιο της εξέλιξης.
Για να δούμε λοιπόν τι ξέρουμε για την επόμενη γενιά του θρύλου…
Παρότι κάποιοι είχαν υποθέσει ότι το αυτοκίνητο δρόμου θα υιοθετούσε τη μεγάλη αλλαγή της αγωνιστικής RSR στην οποία ο κινητήρας μετατοπίστηκε προς τα εμπρός και θεωρείται σχεδόν… κεντρομήχανη, και η επόμενη 911 θα έχει τον κινητήρα στην ουρά. Και θα είναι εξακύλινδρος μπόξερ. Από το 1963, η παράδοση θέλει την 911 ένα σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα ΠΙΣΩ, και τέσσερις θέσεις. Και η παράδοση αυτή θα συνεχιστεί.
Δείτε ακόμη Στο Porsche Sport Driving School με Cayman GT4, 911 Carrera GTS και 911 GT3
Με την 991 το εργοστάσιο έκανε ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης, μεγαλύτερο ίσως από κάθε προηγούμενη αλλαγή γενιάς. Με την κυριότερη διαφορά να είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 10 cm. Υιοθετήθηκε επίσης η ηλεκτρική αντί υδραυλικής υποβοήθησης για το σύστημα διεύθυνσης και η 4διεύθυνση. Η επόμενη γενιά δεν θα είναι ένα αντίστοιχο άλμα, αλλά μια εξέλιξη της πλατφόρμας της 991. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και στο παρελθόν, όταν έφτιαξαν μια εντελώς νέα πλατφόρμα για την 996 (επανάσταση τότε, καθώς η Porsche πέρασε στον υγρόψυκτο μπόξερ) με τη σειρά 997 να αξιοποιεί μια εξελιγμένη έκδοση.
Ήδη οι Carrera με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, είναι τούρμπο. Χρησιμοποιούν ένα 3λιτρο σύνολο με 370 ίππους στη βασική έκδοση, 420 στην Carrera S και 450 στην GTS. Υπερτροφοδοτούμενη εννοείται πως είναι και η… Turbo, με χωρητικότητα 3,8 λίτρα όμως. Ο μικρότερος κινητήρας θα περάσει στην 992, κάτι που δεν είναι βέβαιο όμως για τον 3.8. Σχετικά με την GT3 υπάρχουν φήμες ότι θα γίνει κι αυτή τούρμπο, αλλά η Porsche ισχυρίζεται ότι θέλει να συνεχίσει με τον ατμοσφαιρικό 4λιτρο καθώς αυτός αποτελεί ένα πολύ δυνατό σημείο διαφοροποίησης των ειδικών εκδόσεων GT3 και GT3 RS από τις πιο… ταπεινές. Εκφράζει τον hardcore χαρακτήρα τους. Η Porsche θα συνεχίσει να εξελίσσει παράλληλα τα αγωνιστικά και τα αυτοκίνητα δρόμου και να διατηρεί στενή τη μεταξύ τους σχέση. Η απλότητα και το μειωμένο βάρος του ατμοσφαιρικού είναι αξίες που εκτιμώνται στους αγώνες.
Δείτε ακόμη Test drive: Porsche 911 Carrera S 3.0 Turbo
Μια plug-in hybrid έκδοση είναι πιθανή, αλλά για την ώρα δεν έχει «κλειδώσει». Ο August Achleitner, υπεύθυνος εξέλιξης της 911, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Christophorous της Porsche δήλωσε: «Πριν δύο χρόνια θα έλεγα κατηγορηματικά όχι. Σήμερα, είμαι κατηγορηματικός στο ότι δεν μπορώ να το αποκλείσω». Το βάρος είναι η κύρια ανησυχία του, θεωρώντας ότι θα είναι πολύ για ένα σπορ αυτοκίνητο σαν την 911.
Ως προς τη μετάδοση, αν και η τάση είναι συντριπτικά υπέρ του PDK, η Porsche θα συνεχίσει να προσφέρει το αυτοκίνητο με χειροκίνητο σασμάν. Μάλλον θα είναι το 7άρι των «απλών» εκδόσεων της 991 παρά το εξάρι της GT3 και της 911 R. Τουλάχιστον για τις Carrera. Το εσωτερικό θα είναι πιο πολυτελές, με στοιχεία από την Panamera. Τα κυκλικά μοτίβα του κλασικού πίνακα οργάνων θα φιλοξενούν ψηφιακές οθόνες. Και πολλά από τα συστήματα θα ρυθμίζονται με κρυφά κουμπιά αφής, κρυμμένα μέσα στις σκουρόχρωμες επιφάνειες.
Δείτε ακόμη Test drive: Porsche Cayenne S
Εμφανισιακά δεν διαφοροποιείται δραματικά. Το εμπρός μέρος έχει μικρές αλλαγές και το προφίλ ελάχιστες. Σημαντικά διαφοροποιημένο είναι το πίσω μέρος, με τη μεγάλη άβαφη μαύρη επιφάνεια στο κατώτερο μέρος του προφυλακτήρα που φιλοξενεί αεραγωγούς και εξατμίσεις. Η ενιαία γραμμή των πίσω φώτων είναι επίσης μια σημαντική διαφορά, αφού το σημερινό μοντέλο έχει δύο ξεχωριστά φωτιστικά σώματα. Είναι κι αυτό ένα στοιχείο που δανείζεται από την Panamera. Μας αρέσει πολύ η νέα πίσω αεροτομή. Περιλαμβάνει και τα πλαϊνά τμήματα, τις καμπύλες που αρχίζουν να κατεβαίνουν προς τα φτερά. Όταν σηκώνεται αυτό το κυρτό και πτερύγιο θυμίζει κάτι από ducktail.