MWM Spartan EV 2.0, μίνι ηλεκτρική και «αγροτική» G-Class
Ο Τσέχος κατασκευαστής εγκατέλειψε οριστικά τη ρωσική βάση για το ηλεκτρικό 4x4 Spartan EV 2.0 . Για τη δεύτερη εκδοχή του, στράφηκε σε έναν Ινδό συνεργάτη.
Αφού έγινε γνωστή με το μικρό ηλεκτρικό κουπέ Luka EV, η τσεχική αυτοκινητική βιοτεχνία MWM παρουσίασε το 4x4 Spartan EV 2.0.
Και για να παραμείνει στο ίδιο ρετρό πνεύμα με το πρώτο μοντέλο, η MWM αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μια υπάρχουσα βάση, και φυσικά υπό ένα ρετρό σχέδιο: Το UAZ Hunter. Το ρωσικό 4x4 που παράγεται από τον κατασκευαστή UAZ με έδρα την πατρίδα του Λένιν, το Ουλιάνοβσκ, είναι μια ελαφρά επικαιροποιημένη έκδοση του 469. Τζιποειδές που κυκλοφόρησε το 1971 και συχνά αποκαλείται «το ρωσικό τζιπ» λόγω της στρατιωτικής του προέλευσης.
Ολόκληρο το μηχανικό σύστημα τετρακίνησης του Gurkha διατηρείται στο MWM Spartan EV 2.0 μαζί με τα διάφορα κλειδώματα στους άξονες
Αλλά η κατάσταση φυσικά καθιστά αδύνατη τη συνέχιση της περιπέτειας σε αυτή την αποδεδειγμένα ικανή βάση. Ως εκ τούτου, η MWM αναζήτησε ένα άλλο σκληροτράχηλο μοντέλο 4x4, προκειμένου να φτιάξει το δικό της ηλεκτρικό τζιπάκι. Και τελικά έστρεψε το βλέμμα στo ινδικό Force Gurkha. Ένα μοντέλο που κυκλοφόρησε το 2008 και το στιλ του θυμίζει ξεκάθαρα αυτό της Mercedes-Benz G-Class.
Η Force δεν το έκρυψε ποτέ ότι πάντα διατηρούσε καλές σχέσεις με τον Γερμανό κατασκευαστή. Το Gurkha πωλείται ακόμα στην Ινδία με τον παλιό καλό κινητήρα ντίζελ OM616 της Mercedes-Benz. Μοτέρ που εμφανίστηκε το 1973 και χρησιμοποιήθηκε τότε από τις μπερλίνες 240D W115 και W123... αλλά και από την G-Class!
Περνώντας στην MWM, το Gurkha έγινε Spartan EV 2.0 2 και άλλαξε τον κινητήρα ντίζελ με ένα ηλεκτρομοτέρ με 177 άλογα που περνά τη ροπή του στον πίσω άξονα. Και τροφοδοτείται από μπαταρία με ονομαστική ενεργειακή πυκνότητα 61 kWh (57,4 kWh ωφέλιμη). Ο εσωτερικός φορτιστής του Spartan EV 2.0 2 επιτρέπει ισχύ μέχρι 9,6 kW και η διαχείριση του συσσωρευτή ισχύ σε εναλλασσόμενο ρεύμα μέχρι τα 90 kW. Με την MWM διαφημίζει 36 λεπτά φόρτισης για να ανέβεις από το 20% στο 80% της μπαταρίας.
Με μήκος μόλις 4,12 m και κοντό μεταξόνιο, στα 2,4 m, το Spartan EV 2.0 2 ανήκει στην κατηγορία των crossover. Επιπλέον, ολόκληρο το μηχανικό σύστημα τετρακίνησης του Gurkha διατηρείται στο Spartan EV 2.0 2 μαζί με τα διάφορα κλειδώματα στους άξονες. Επομένως, δεν υπάρχει διπλός κινητήρας.
Με τη μετατροπή σε ηλεκτρικό, το Gurkha που έγινε Spartan EV 2.0 , απέκτησε οθόνη για τα όργανα, φώτα LED και λειτουργία V2L. Ωστόσο, διατίθεται μόνο σε διθέσια επαγγελματική έκδοση.