Fisker Ocean: Νέο ηλεκτρικό SUV

Fisker Ocean: Νέο ηλεκτρικό SUV

Τα τελευταία χρόνια, το «Karma» εξαφανίστηκε εις όφελος του ονόματος «Fisker». Αυτή λοιπόν η φίρμα, διακριτική σε παρουσία μέχρι σήμερα, επανέρχεται στο προσκήνιο με το Ocean, ένα SUV που θέλει να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y.

Η Fisker σχεδιάζει να επιστρέψει στην «πράσινη» αυτοκίνηση, αλλά αυτή τη φορά με ένα -τι άλλο;- SUV, του οποίου γνωρίζουμε ήδη το όνομα: Ocean. Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε πως η Fisker Inc δεν έχει καμία σχέση με την Karma Automotive η οποία μέχρι πρότινος παρήγαγε το Karma Revero -την εξέλιξη του Karma της παλαιότερης Fisker Automotive (2007-2014)- καθώς είναι εντελώς διαφορετική εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Ολλανδό Henri Fisker το 2016.

Το νέο Fisker Ocean είναι ένα κόμπακτ SUV για τα αμερικανικά δεδομένα με μήκος 4,7 m. Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί μπαταρίες χωρητικότητας 80 kWh και θα διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή για να επεκτείνει την αυτονομία του, η οποία θα ξεπερνά τα 400 km σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, σύμφωνα με τη Fisker.

Κατά την εταιρεία, οι ηλιακοί συλλέκτες της οροφής θα μπορούν να ανακτήσουν μέχρι και 1.600 km αυτονομίας ανά έτος. Αυτά τα δεδομένα είναι προφανώς περίπλοκα και προς το παρόν αδύνατα στην επαλήθευσή τους, ακόμα κι αν φαίνονται ξεκάθαρα πιο εφικτά σε σχέση με τα αντίστοιχα που επικαλείται η Lightyear για το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το One.

Fisker Ocean
Μεγάλο μέρος του εσωτερικού (μοκέτα, ταπετσαρία κ.ά) είναι κατασκευασμένο από φυτικά και ανακυκλωμένα υλικά -πλαστικά που έχουν ανακτηθεί από τη θάλασσα (εξ ου και το όνομα του μοντέλου) κ.λπ. Οι ηλιακοί συλλέκτες της οροφής φροντίζουν για την επέκταση της αυτονομία που η Fisker εκτιμά σε 1.600 km κατ΄ έτος.


Το Fisker Ocean προσώρας δεν είναι παρά ένα πρωτότυπο παραγωγής του αρχικού πρωτοτύπου E-motion που είχαμε δει το 2016. Η εταιρεία θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών τις επόμενες ημέρες με την τιμή εκκίνησης να είναι κάτω από τις $40.000 στις Ηνωμένες Πολιτείες, τιμή μάλλον ενδιαφέρουσα για ένα μοντέλο όπως το Ocean. 

Ωστόσο, οι πρώτες παραδόσεις δεν θα πραγματοποιηθούν πριν από το 2021, απόδειξη ότι υπάρχει ακόμα μπόλικος δρόμος για να διανύσει η Fisker. Ειδικά όσον αφορά την παραγωγή του αυτοκινήτου, με την εταιρεία να αναφέρεται επίσης στις περίφημες μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state). Θα τις δούμε λοιπόν σε πρεμιέρα στο Ocean; Μάλλον ο Henri Fisker ακούγεται κομμάτι αισιόδοξος, αλλά ποιος ξέρει... Πάντως η τιμή του αυτοκινήτου δεν συνηγορεί σε κάτι τέτοιο, καθώς το κόστος για μια συστοιχία των 80 kWh με τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ υψηλή. 

Κλείνοντας το θέμα να θυμίσουμε ότι μια μπαταρία στερεάς κατάστασης χρησιμοποιεί στερεά ηλεκτρόδια και στερεό ηλεκτρολύτη, αντί του υγρού ηλεκτρολύτη ή της πολυμερούς γέλης που υπάρχουν σε μπαταρίες ιόντων λιθίου ή πολυμερούς λιθίου.

Fisker Ocean

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube