Η Aston Martin Valkyrie σε μορφή (σχεδόν) παραγωγής

Η Aston Martin Valkyrie σε μορφή (σχεδόν) παραγωγής

Το αξίας 2,5 εκ. στερλίνων hypercar που εξελίσσουν από κοινού Aston Martin και Red Bull είναι… πούπουλο και βγάζει πάνω από 1.000 ίππους.

Η Aston Martin έδωσε στη δημοσιότητα μέσω του Autocar επίσημες φωτογραφίες του hypercar Valkyrie που σχεδιάζεται και εξελίσσεται υπό τον Adrian Newey, και το οποίο είναι πλέον πολύ κοντά στην τελική του μορφή.

Η εξωτερική σχεδίαση είναι ολοκληρωμένη κατά το 95%, σύμφωνα με τους σχεδιαστές στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Gaydon. Οι αναλογίες μας ήταν ήδη γνωστές από τα πρώτα σκίτσα και τις επεξεργασμένες εικόνες που διέρρευσαν από την αρχή. Οι εκτιμήσεις εκείνες επιβεβαιώθηκαν όταν αργότερα η εταιρεία άρχισε να επιδεικνύει ένα μοντέλο (κουφάρι χωρίς μηχανιά μέρη). Παρόλα αυτά, στις λεπτομέρειες ο ευρηματικός Newey βρίσκει το περιθώριο να αυξήσει την κάθετη δύναμη και να κάνει το αυτοκίνητο ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Το επίπεδο downforce δεν θα έχει προηγούμενο μεταξύ των αυτοκινήτων παραγωγής, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει ο ίδιος ο Andy Palmer, αφεντικό της Aston Martin, το αυτοκίνητο να γυρίζει στο Silverstone σε χρόνο αντίστοιχο ενός αυτοκινήτου F1. Πηγές στο Gaydon κάνουν λόγο για 1.816 kg κάθετης δύναμης στην τελική ταχύτητα.

Διαβάστε ακόμη Hypercar Mercedes-AMG Project One: 1.000 PS από 1,6 lt με κινητήρα F1, €2,3 εκ. και service κάθε 1.000 km

Το Autocar είχε στη διάθεσή του για φωτογράφιση ένα πρωτότυπο με όλες σχεδόν τις λεπτομέρειες της έκδοσης παραγωγής, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί για επίδειξη σε πιθανούς πελάτες. Η παραγωγή των 150 αυτοκινήτων θα αρχίσει μέσα στον επόμενο χρόνο και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το 2019.  Ο πόλεμος για την σειρά προτεραιότητας στην λίστα των παραδόσεων έχει αρχίσει, και ήδη κάποιοι που είχαν εξασφαλίσει τις πρώτες θέσεις είτε βγάζουν προς πώληση είτε δέχονται προτάσεις εκατοντάδων χιλιάδων (ευρώ ή στερλίνων) για να πουλήσουν το slot τους. Η Aston Martin δηλώνει ότι θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για εμποδίσει τέτοια φαινόμενα.

Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές που έχουν γίνει στο αρχικό σχέδιο είναι κάποια ανοίγματα που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ του cockpit και των αψίδων των εμπρός τροχών, που αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Το πάντρεμα της αισθητικής με τις απαιτήσεις της αεροδυναμικής είναι μια από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές της Aston Martin που εργάζονται υπό την καθοδήγηση του Adrian Newey.

«Έχουμε σχεδόν τελειώσει. Ό,τι βλέπετε είναι πάνω κάτω αυτό που θα φτάσει στη παραγωγή. Τα δομικά τμήματα έχουν σχεδιαστεί. Τα μη δομικά στοιχεία είναι αυτά με τα οποία ασχολούμαστε καθώς ο Adrian συνεχίζει να βρίσκει περιθώρια βελτίωσης», δήλώνει ο Miles Nurnberger, αρχισχεδιαστής της Aston Martin. «Κανονικά, το να ανοίξουμε δύο τρύπες σε μια μεγάλη επιφάνεια ήταν το τελευταίο πράγμα που θέλαμε. Αλλά είδαμε ότι με αυτά τα ανοίγματα βελτιώνεται τόσο πολύ η αεροδυναμική απόδοση των εμπρός φτερών αυξάνοντας την αρνητική άντωση, που δεν μπορούσαμε να το παραβλέψουμε. Έχουν τη δική τους λειτουργική ομορφιά. Άλλωστε μέσα από αυτές αποκαλύπτεται η σύνθετη μηχανολογική ομορφιά των εμπρός ψαλιδιών».

Το γεγονός ότι ο σχεδιασμός της Valkyrie έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα είναι ο λόγος που διαφοροποιείται τόσο πολύ από κάθε άλλο supercar. Η καμπίνα είναι μια κάψουλα στη μέση του αυτοκινήτου, στο κέντρο ουσιαστικά μεταξύ των  4 τροχών, χωρίς πίσω παράθυρο. Είναι εξαιρετικά χαμηλή, τόσο που το κεφάλι των επιβατών μετά βίας ξεπερνά σε ύψος το πάνω μέρος των τροχών. Αριστερά και δεξιά του cockpit διαμορφώνονται δύο τούνελ venturi από μπρος μέχρι πίσω, σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου. Αυτά είναι το κλειδί της αεροδυναμικής απόδοσης. Τραβούν τη ροή κάτω από το αυτοκίνητο και την οδηγούν στο diffuser.

Παρά την εμμονή τους με την αεροδυναμική απόδοση, οι σχεδιαστές της Valkyrie τονίζουν την άνεση, λέγοντας μάλιστα ότι η ευρυχωρία της καμπίνας θα είναι μία έκπληξη. Οι πόρτες ανοίγουν σαν φτερά γλάρου προς τα πάνω και η πρόσβαση θυμίζει αγωνιστικό πρωτότυπο του Le Mans. «Ήταν μια μεγάλη πρόκληση να πετύχουμε τους στόχους που είχαμε για την άνεση, τη λειτουργικότητα και τους χώρους της καμπίνας. Υιοθετήσαμε τη λογική της Red Bull και είδαμε τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά. Ξεκινήσαμε από μία διάταξη που έμοιαζε ανέφικτη, και φροντίσαμε να την κάνουμε εφικτή. Να φέρουμε τα πράγματα στα μέτρα μας. Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει αφού το αυτοκίνητο θα μπορεί να φιλοξενεί άνετα δύο μεγαλόσωμους ενήλικες. Άξιζε η προσπάθεια. Είναι απίστευτο πως το υποδέχτηκαν οι πελάτες. Αρχικά ήταν δύσπιστοι, κρίνοντας από τις εξωτερικές διαστάσεις. Αλλά όταν το δοκίμασαν και κάθισαν μέσα ενθουσιάστηκαν από το πώς ένιωθαν να ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο».

Πέρα από τα κανονικά καθίσματα, για όσους ιδιοκτήτες το επιθυμούν η Aston Martin θα μπορεί να φτιάχνει καθίσματα σαν κοστούμι, στα μέτρα τους. Τα οποία θα μπορούσαν να είναι και σταθερά, κολλημένα στο monocoque σασί. Οι πρώτες αντιδράσεις για την θέση οδήγησης στα πρότυπα αγωνιστικού LMP1 ή F1, με τα πόδια ψηλότερα από τη λεκάνη, ήταν θετικές. Η απουσία πίσω παραθύρου καταργεί την ανάγκη ύπαρξης κεντρικού καθρέπτη. Όλοι οι σημαντικοί διακόπτες και τα χειριστήρια είναι πάνω στο τιμόνι, το οποίο είναι σχεδόν τετράγωνο και ενσωματώνει μια οθόνη με χρήσιμες πληροφορίες. Μια δεύτερη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό στέκεται κάπως άχαρα μέσα σε ένα κατά τα άλλα μινιμαλ αισθητικής περιβάλλον.

Σε σχέση με τα μηχανικά μέρη, οι αποφάσεις έχουν ληφθεί εδώ και καιρό και το σχέδιο προχωρά χωρίς ουσιαστικές αλλαγές. Η υβριδική κινητήρια μονάδα αποτελείται από ένα μοτέρ V12 χωρητικότητας 6,5 λίτρων της Cosworth και ένα σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) που δίνει ζωή σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς στις δοκιμές λέγεται ότι ξεπέρασε τα 1130 άλογα. Αυτό σημαίνει ότι το δημιούργημα του Newey θα πιάσει και τον στόχο για 1 kg/PS, με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο στην λειτουργική του μορφή θα ζυγίζει λίγο πάνω από 1.000 kg. Η δύναμη μεταφέρεται στους τροχούς που είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο και έχουν ένα μόνο κεντρικό μπουλόνι με ένα 7άρι κιβώτιο φτιαγμένο από την Ricardo (η οποία κατασκευάζει επίσης τα κιβώτια της Bugatti και τους κινητήρες της McLaren). Οι εξατμίσεις βγαίνουν από το πάνω μέρος του αμαξώματος, όπως στα πρωτότυπα του Le Mans.

Η Aston Martin λέει ότι θα υπάρχουν δύο εκδόσεις της Valkyrie, δρόμου και αγωνιστική. Εννοώντας την εξειδικευμένη για χρήση στην πίστα. Θα ξεχωρίζουν εμφανισιακά αλλά θα έχουν και σημαντικές διαφορές στην ισχύ και στην αεροδυναμική απόδοση. Και οι δύο ωστόσο θα χρησιμοποιούν το carbon monocoque σασί που θα κατασκευάζει η Multimatic, η οποία επίσης φτιάχνει το πλαίσιο του Ford GT.

Για την ανάρτηση δεν έχουν ακουστεί πολλά, αλλά περιμένουμε μια αγωνιστικού τύπου διάταξη με ψαλίδια μπρος πίσω. Η πρόκληση είναι ένα σύστημα που θα είναι άνετο και λειτουργικό στην απλή μετακίνηση, αλλά θα μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά με το επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο και τα εκατοντάδες κιλά με το οποίο θα φορτώνεται το αυτοκίνητο στα πολλά χιλιόμετρα. «Θέλουμε αυτό το αυτοκίνητο να είναι καθαρόαιμο, απλό και ελαφρύ», είπε ο Newey στο Autocar. «Θα πρέπει να είναι αποδεκτά άνετο ενώ θα έχει εξωφρενική απόδοση». Ενώ στην F1 αρκεί μόνο το δεύτερο. Αυτή θα πρέπει να είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην καριέρα του Adrian Newey.

Παρά την τιμή των 2,5 εκ. στερλίνων της βασικής έκδοσης και το γεγονός ότι οι 25 επιπλέον πιστάδικες θα είναι ακόμη ακριβότερες, ο Andy Palmer εκτιμά ότι η Valkyrie δεν είναι και ούτε θα γίνει ένα κερδοφόρο project: «Θα είμαστε τυχεροί αν έστω κάνουμε απόσβεση. Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που το κάνουμε. Είναι θέμα πρεστίζ για τη μάρκα. Ένα ορόσημο. Ένα αυτοκίνητο που θα γίνει αφίσα και θα βοηθήσει να στρατολογήσουμε νέους οπαδούς στην Aston Martin. Τα παιδιά θα το αγαπήσουν και οι μπαμπάδες θα μιλούν για αυτό. Θα γίνει ένα σύμβολο».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube