Το επόμενο Toyota Aygo δεν θα είναι ηλεκτρικό
Κι ο λόγος είναι το κόστος των μπαταριών, που θα εκτοξεύσει την τιμή του και θα το καταστήσει μη ανταγωνιστικό.
Ενώ πολλοί κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να κυκλοφορήσουν αστικά EV μοντέλα, δεν θα πρέπει να περιμένουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Aygo. Ο λόγος που οι Ιάπωνες δεν μπορούν να προσφέρουν ένα μικρό και προσιτό EV είναι το υψηλό κόστος των υλικών της μπαταρίας.
Την ίδια στιγμή, αντίπαλες μάρκες, όπως η Volkswagen, η Renault κι η Kia έχουν επιβεβαιώσει την παρουσίαση μοντέλων πόλης, που θα κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
H Toyota θέλει να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό πόλης, αλλά με τις τωρινές τιμές των μπαταριών, κάτι τέτοιο θα ήταν μη βιώσιμο
Ερωτηθείς γιατί η Toyota δεν σκοπεύει να εισέλθει στην αναδυόμενη κατηγορία EV των €20.000, ο υπεύθυνος εξέλιξης της μάρκας, Andrea Carlucci, δήλωσε ότι «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα».
Κι ότι πρέπει να υπάρξει «μια ουσιαστική διαφοροποίηση στο κόστος των μπαταριών» πριν ένα ηλεκτρικό σουπερμίνι μπορεί να παραχθεί κερδοφόρα σε μεγάλη κλίμακα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όλα όσα γνωρίζουμε για το Renault Twingo EV των €20 χιλιάδων
«Δεν μπορούμε να το επιτύχουμε αυτό αυτή τη στιγμή», πρόσθεσε. Εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το τι θα γίνει με το ηλεκτρικό πρωτότυπο -μεγέθους Aygo X- που παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία το 2021.
Ονομάστηκε «bZ Small Crossover» κι ήταν ένα από τα 15 πρωτότυπα που παρουσίασε ο Akio Toyoda πριν από δύο χρόνια. Ενώ όμως πολλά από αυτά τα μοντέλα έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό και πρόκειται να μπουν στην παραγωγή σύντομα, τώρα μαθαίνουμε ότι το μικρό ηλεκτρικό ναυάγησε.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda
Οπωσδήποτε δεν θα είναι ένα από τα πέντε νέα ηλεκτρικά SUV που θα κυκλοφορήσει η Toyota έως το 2026. Ο Carlucci διευκρίνισε ότι «υπάρχει μια τάση να κατεβάζουμε την γκάμα προς τα κάτω, κάτι που είναι πολύ λογικό και προφανές», είπε, αλλά τόνισε ότι δεν μπορούν να παραβλεφθούν οι συμβιβασμοί που θα έπρεπε να γίνουν στην ποιότητα για να μείνει η τιμή σε ανταγωνιστικά πλαίσια.
Εν κατακλείδι, ενώ ένα καθαρά αστικό ηλεκτρικό έχει νόημα, ένα Toyota Aygo EV ας πούμε, δεν πρέπει να περιμένουμε κάτι τέτοιο. «Εκτός αν αλλάξει κάτι δραματικά στις τιμές των μπαταριών».
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Toyota θα στραφεί ολοκληρωτικά στα SUV. «Για μένα, το Yaris είναι το μοντέλο κατατεθέν της μάρκας στην Ευρώπη, περισσότερο από κάθε άλλο», δήλωσε ο Ιταλός. Άραγε το εμβληματικό ιαπωνικό μοντέλο να εξηλεκτριστεί πλήρως στο άμεσο μέλλον;