Νέα διασυνδεδεμένα ηλεκτρικά ποδήλατα Peugeot
Στην Peugeot, η συνδεσιμότητα δεν προορίζεται μόνο για τα αυτοκίνητα. Η νέα γκάμα ηλεκτρικών ποδηλάτων της εταιρείας θα συνδεθεί επίσης στο ίντερνετ, προσφέροντας πολλές υπηρεσίες σε επαγγελματίες και ιδιώτες.
Στην Peugeot, το «soft mobility» απέχει πολύ από το να αποτελεί καινοτομία, καθώς το Sochaux φτιάχνει ποδήλατα για περισσότερα από 140 χρόνια. Και εσχάτως και ηλεκτρικά ποδήλατα.
Μια δραστηριότητα που συνεχίζεται σήμερα χάρη στη συνεργασία με την εξειδικευμένη Cycleurope Industries, που εδρεύει στο Romilly-sur-Seine, στo διαμέρισμα της Aube. Αλλά ο Γάλλος κατασκευαστής συνεργάζεται πλέον και με μια start-up από τη Lyon που ονομάζεται Beweel.
Η Beweel είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και τη συναρμολόγηση μιας ολόκληρης νέας γκάμας σε ηλεκτρικά ποδήλατα, η οποία θα λανσαριστεί από τα τέλη του 2023 έως το 2024.
Αποτελείται από τρία μοντέλα, όλα τους εξοπλισμένα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Πρέπει να πούμε και το έχουμε ξαναγράψει σε πείσμα των παλιομοδιτών ότι ο κλάδος βρίσκεται πλέον σε άνθηση. Και να διευκρινίσουμε για ακόμη μια φορά ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν είναι μηχανάκι. Το ηλεκτρομοτέρ βρίσκεται εκεί για να υποβοηθά το πενταλάρισμα. Που σημαίνει ότι με το ίδιο έργο από μέρους του αναβάτη, με την ίδια φυσική κόπωση δηλαδή, μπορείς να πας μακρύτερα. Κάνοντας τελικά τη βόλτα ή την άσκηση, ασύγκριτα πιο ενδιαφέρουσα.
Σύμφωνα με την Peugeot λοιπόν, οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 8,6% σε έναν χρόνο, φτάνοντας τα 5,5 εκατομμύρια κομμάτια και αντιπροσωπεύοντας το 25% της αγοράς ποδηλάτων. Με άλλα λόγια το ένα στα τέσσερα ποδήλατα που πωλούνται είναι ηλεκτρικό.
Προς το παρόν η Peugeot παρουσιάζει ως concept το Digital e-Bike. Που παίρνει τη μορφή ποδηλάτου πόλης με πολύ πρωτότυπα σχήματα, αρκετά στιβαρό πλαίσιο, λασπωτήρες και δισκόφρενα.
Ακολουθεί το Digital e-Longtail που σε πείσμα του ονόματός του δεν είναι το αντίστοιχο ενός πολύ σπορ ποδηλάτου.
Αυτό το ποδήλατο μεταφοράς φορτίου πήρε το όνομά του από το επίμηκες πίσω τμήμα του, το οποίο μπορεί να μεταφέρει δύο παιδιά ή κάποιο φορτίο.
Όσο για το Digital e-Front Load, είναι επίσης ένα ποδήλατο φορτίου, αλλά με αντίθετη σχεδίαση. Αυτή τη φορά, χάρη στο επίμηκες μεταξόνιο, μπορεί να τοποθετηθεί ένας χώρος αποσκευών/φορτίου εμπρός από το τιμόνι. Έτσι θα ήταν δυνατόν να φιλοξενηθούν έως και τρία νήπια ή μεγαλύτερος όγκος εμπορευμάτων. Στόχος είναι να προσελκύσει τόσο οικογένειες όσο και εταιρείες logistics. Να θυμίσουμε ότι παρόμοιο κόνσεπτ είχαμε δει προ ημερών και από την Toyota France.
Αυτή η νέα γκάμα ξεχωρίζει επίσης για τη «συνδεσιμότητά» της, όρος που βρίσκεται στη μόδα σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ, φυσικά δεν τίθεται θέμα εγκατάστασης μιας τεράστιας οθόνης αφής. Η συνδεσιμότητα διασφαλίζεται από μια νέα, αποκλειστική εφαρμογή για smartphone που έχουν αναπτύξει η Peugeot Cycles και η Beweel.
Η εφαρμογή αυτή προορίζεται να υποστηρίξει πολλές υπηρεσίες, όπως…
-Προσαρμοζόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση
-Αντικλεπτικό σύστημα με συναγερμό και γεωγραφικό εντοπισμό του ποδηλάτου σε περίπτωση κλοπής.
-Πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο
-Πρόγνωση καιρού σε πραγματικό χρόνο
-Στατιστικά διαδρομής (ταχύτητα, απόσταση κ.λπ.)
Αυτά τα τρία νέα ποδήλατα που παρουσιάστηκαν σε αβάν πρεμιέρ στην έκθεση Pro-Days στο Παρίσι (προορίζεται για επαγγελματίες του ποδηλάτου, από τις 2 έως τις 4 Ιουλίου), θα διανεμηθούν στη συνέχεια τόσο από την Cycleurope Industries όσο και από την Beweel προκειμένου να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Η τιμή πώλησης δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί για κανένα από τα τρία.