Μια ηλεκτρική… Jaguar XK120
Η μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό είναι ένας τρόπος να γλιτώσεις τα πολλά χρήματα και τη δυσκολία που απαιτούνται για μια παραδοσιακή αποκατάσταση. Και αυτή η XK120 του 1953 αποτελεί μια απόδειξη.
Ο εξηλεκτρισμός αποτελεί πλέον έναν τρόπο για restomod ενός κλασικού αυτοκινήτου για να το θέσεις σε κίνηση και μάλιστα σε καθημερινή βάση.
Αυτό μας αφήνει τουλάχιστον να υποθέσουμε αυτή η «αποκατάσταση» της Jaguar XK120 που αναθεωρήθηκε για να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Το πανέμορφο βρετανικό αυτοκίνητο, μια fixed head coupé (FHC) του ’53 ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στη θέση του παλιού 6κύλινδρου βενζινοκινητήρα των 3,4 lt.
Η μετατροπή, υπογεγραμμένη από το βρετανικό ατελιέ Lunaz μεταμόσχευσε πετυχημένα έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 380 ίππων και ροπής 700 Nm, και μπαταρίες με χωρητικότητα 80 kWh. Νούμερα απόδοσης σαφώς πολύ μεγαλύτερα από τα αρχικά που όμως υποστηρίζονται από τις απαραίτητες βελτιώσεις στα φρένα.
Η Lunaz ελπίζει να σώσει πολλά κλασικά σπορ αυτοκίνητα με αυτόν τον τρόπο, που παραμένουν καθηλωμένα καθώς τους λείπουν κομμάτια που είναι αδύνατον να βρεθούν σήμερα.
Και μιας και αναφερθήκαμε στα αρχικά νούμερα να θυμίσουμε ότι η XK 120 που έβγαινε σε OTS (ρόουντσερ), FHC (fixed head coupé) και DHC (drophead coupé) φορούσε 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ με αλουμινένιο καπάκι και ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης.
Το μοτέρ αυτό, με αναπνοή μέσω δύο διπλών καρμπιρατέρ SU H6 απέδιδε 162 άλογα -182 στην αμερικανική εκδοχή του. Ο ίδιος κινητήρας, βελτιωμένος από τους ντίλερ και με μεγαλύτερα SU Η8 ανέβαινε στους 213 PS, ενώ στην αγωνιστική έκδοσή του με διπλά 40άρια Weber DCOΕ έφτανε τους 223. Το βασικό αυτοκίνητο των 162 ίππων έγραφε 0-100 km/h κάτω από 10” και άγγιζε στην ευθεία τα 200 km/h.