Volkswagen, ανασύνταξη για το 2026 με νέα σχέδια και έμφαση στα υβριδικά
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για μεγάλες αλλαγές με στόχο την ανάκαμψη από τις πρόσφατες προκλήσεις.
Η Volkswagen βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς αντιμετωπίζει οικονομικές πιέσεις που την οδηγούν σε κλείσιμο εργοστασίων, περικοπές μισθών και απολύσεις. Την ίδια στιγμή, οι κυβερνητικές αλλαγές στις ΗΠΑ και οι δυσκολίες στην ευρωπαϊκή αγορά επιτείνουν την ανάγκη για ριζικές αλλαγές.
Η αρχή της αλλαγής έρχεται με τον εκσυγχρονισμό της πλατφόρμας Modular Electric (MEB), που στηρίζει ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα ID.3, ID.4 και ID. Buzz, μεταξύ άλλων. Ο Kai Grünitz, επικεφαλής Έρευνας & Ανάπτυξης της VW, αποκάλυψε στο βρετανικό Autocar ότι η εταιρεία στοχεύει σε «τεράστιες βελτιώσεις» στα ηλεκτρικά της οχήματα, με μία νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα επαναφέρει τη Volkswagen στις ρίζες της.
Η VW προετοιμάζεται για μεγάλες αλλαγές, ανανεώνοντας τα ηλεκτρικά της μοντέλα και επενδύοντας στα υβριδικά συστήματα
Το πρώτο δείγμα αυτής της προσέγγισης είναι το ID.2all, ένα κόμπακτ ηλεκτρικό που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2023, με προγραμματισμένη παραγωγή το 2025. Ωστόσο, οι μειωμένες πωλήσεις EV ενδέχεται να καθυστερήσουν την κυκλοφορία του. Παράλληλα, ένα νέο SUV βασισμένο στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MEB αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου το Σεπτέμβριο του 2025, ενσωματώνοντας τεχνολογίες που αναπτύσσονται σε συνεργασία με τη Rivian.
Στροφή στα υβριδικά
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα δεν περιορίζεται στα ηλεκτρικά, αλλά επεκτείνεται και στα μοντέλα εσωτερικής καύσης (ICE). Παρότι οι αυστηρότερες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις περιορίζουν τις επιλογές σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Volkswagen σχεδιάζει να προσφέρει ήπιες και πλήρεις υβριδικές εκδόσεις μέσω της πλατφόρμας Scalable Systems Platform (SSP).
Η SSP, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2026, καθυστερεί λόγω προβλημάτων λογισμικού, ενώ οι αναβαθμίσεις της MEB αποσκοπούν στην άμεση ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των EV. Παράλληλα, η MQB, η πλατφόρμα που υποστηρίζει την πλειονότητα των θερμικών μοντέλων της, παραμένει στο προσκήνιο.