Παιχνίδι ισχύος: Τα δέκα καλύτερα μοτέρ της πιάτσας

Παιχνίδι ισχύος: Τα δέκα καλύτερα μοτέρ της πιάτσας

Ξεχωρίζουμε τους δέκα καλύτερους κινητήρες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην αγορά, με συμμετοχές όπως θα δείτε και από τις δύο μεριές του Ατλαντικού.

Κάποιες φορές, τα θερμικά μοτέρ δεν διαλαλούν τη μεγαλοσύνη τους. Αλλά και μόνο στο άκουσμα της απόδοσης, μπορείς να είσαι σχεδόν σίγουρος για τι πού κατατάσσεται στην παραπάνω κλίμακα.

Μια βεβαιότητα που βασίζεται στο γεγονός ότι το τρεντ σήμερα δεν είναι η απόλυτη απόδοση. Αντίθετα, αυτή χρειάζεται να συνταιριάζεται με αυτό που ονομάζουμε «οδηγησιμότητα», δηλαδή κατά πόσον ένα μοτέρ ανταποκρίνεται με επάρκεια και ευκολία στα διαφορετικά στιλ και περιβάλλοντα οδήγησης. Ομοίως χρειάζεται να είναι και αποδοτικό, δηλαδή όσο τον δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση και ως εκ τούτου χαμηλότερους ρύπους.

Ορίστε λοιπόν τα δέκα κορυφαία μοτέρ της αυτοκινητοβιομηχανίας:

Audi/Lamborghini 5,2λιτρος V10
Μέγιστη ισχύς 540-610 PS
Μέγιστη ροπή 55,0-57,1
Διαθέσιμος σε Audi R8, Lamborghini Huracán
Αφού ακούσεις το ουρλιαχτό αυτού του V10, ειδικά όταν στροφάρει εκεί λίγο πριν από τις 9.000 rpm  χρειάζεται οπωσδήποτε να επισκεφτείς έναν ΩΡΛ. Πρόκειται για μηχανή που κάνει τους περισσότερους κινητήρες να ακούγονται σαν αμηχανία εσωτερική καύσης.









BMW δίλιτρος Ι4 Turbo (B46)
Μέγιστη ισχύς 231-252 PS 32,8-35,7 kgm
Μέγιστη ροπή 32,8-35,7 kgm
Διαθέσιμος σε X1, 2 Series, 3 Series, 4 Series; MINI Clubman, Cabrio και Hardtop
Ένας σφόδρα εμπορικός κινητήρας και μέλος της νέας σπονδυλωτής οικογένειας μοτέρ της BMW, o B46 βοηθά στον εξορθολογισμό της παραγωγής. Το πραγματικό κέρδος όμως είναι ότι βγάζει 250 αγόγγυστα  και αλαγκάριστα άλογα κι ένα τσουβάλι ροπή.  






BMW 3λιτρος Ι6 Turbo (B58)
Μέγιστη ισχύς 326-340 PS
Μέγιστη ροπή 45,6-51,0 kgm
Διαθέσιμος σε 2 Series, 3 Series, 4 Series, 7 Series
Πρόκειται για κινητήρα-αφρό. Η γραμμικότητα αλά twin-scroll του Β58, όπως και η στιλβωμένη, αρχοντική λειτουργία αβαντάρει την υπεροχή του με έξι κυλίνδρους σε σειρά σε ένα κόσμο που έχουμε πήξει σε γκρίζους V6. Το δυνατό τράβηγμά του είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα.





Chevrolet 6,2λιτρος V8 (LT1)
Μέγιστη ισχύς 460-466 PS
Μέγιστη ροπή 62,9-64,3 kgm
Διαθέσιμος σε Camaro, Corvette
Ένα από τα καλύτερα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Μπορεί αυτό το small block της GM να κουράζεται στη ροπή του από τις 4.600, αλλά συνεχίζει να τραβά πιστόλι μέχρι τις 6.500 rpm. Λίγοι ατμοσφαιρικοί V8, ειδικά σε τέτοια τιμή (στις ΗΠΑ $11.000 για έναν crate engine), διαθέτουν παραπάνω δυναμικό ή περισσότερο χαρακτήρα.



Dodge 6,2λιτρος V8 Supercharged (Hellcat)
Μέγιστη ισχύς 716 PS
Mέγιστη ροπή 89,9 kgm
Διαθέσιμος σε Challenger SRT Hellcat, Charger SRT Hellcat
Αυτός ο κινητήρας-σεισμός είναι τόσο εύηχος που βάρδα να μην έχεις γείτονα με Hellcat. Κανένας άλλος V8 παραγωγής δεν φτάνει τα άλογά του. Λίγα αυτοκίνητα, ακόμη και σούπερκαρ, μπορούν να το πιάσουν από ένα slow roll στα 200 km/h. H σύγχρονη επιτομή μοτέρ για muscle car.







Ferrari 3,9λιτρος Twin-Turbo V8
Μέγιστη ισχύς 560-669 PS
Mέγιστη ροπή 77,0-77,5 kgm
Διαθέσιμος σε California T, GTC4Lusso T, 488
Ότι έχασε η 488 σε υπέροχη ακουστική παραφροσύνη αν φορούσε το μοτέρ της 458 το κέρδισε σε καθαρό μούσκουλο, με 100 παραπανίσια άλογα και 22,5 χιλιογραμμόμετρα παραπάνω ροπή. Ναι, τα τούρμπο έχουν τα καλά τους. Επιπλέον, ποιος δεν τρελαίνεται για κόκκινα καπάκια.





Ford 2,7λιτρος Twin-Turbo V6 (Nano)
Μέγιστη ισχύς 315-335 PS
Mέγιστη ροπή 48,4-52,5 kgm
Διαθέσιμος σε Edge, Fusion, F-150, Lincoln Continental, MKX
Θες δύο τούρμπο; Έχεις πολλές επιλογές αν διαλέξεις από την γκάμα της Ford. To Μπλε Οβάλ έχει διτούρμπινη δύναμη για να πάρεις, αρχής γενομένης από το F-150 μέχρι το Fusion Sport –το αμερικανικό Mondeo. Κανένα άλλο μοτέρ δεν έχει την ευελιξία να κινήσει ανταγωνιστικά από το αγωνιστικό σου μέχρι ένα σπορ σεντάν. Και κάνει τον 3,5λιτρο EcoBoost V6 εντελώς περιττό.





Ford 5,2λιτρος V8 (Voodoo)
Μέγιστη ισχύς 533 PS
Mέγιστη ροπή 59,3 kgm
Διαθέσιμος σε Mustang Shelby GT350/GT350R
Ο Voodoo V8 είναι ένα σπέσιαλ κομμάτι σε κόκκινη, μπλε και άσπρη τρέλα που δεν κωλώνει να τον ζουλήξεις ακόμα και κι από τις 4.000 rpm. Ευτυχώς έχει άλλες 4.250 rpm για στύψιμο, με το ουρλιαχτό του να σε παροτρύνει να καρφώσεις τη βελόνα του στροφόμετρου στο κόκκινο. Αυτό θα πει pop-up πιστόνια για 12:1.









Mercedes-AMG 4λιτρος Twin-­Turbo V8 (M176, M177, M178)
Μέγιστη ισχύς 426–585 PS
Μέγιστη ροπή 61,2-71,4 kgm
Διαθέσιμος σε AMG C63, AMG GT, G550
Ένα τόσο λαμπρό μοτέρ για να το ανεβάζεις πάνω κι από τις ωφέλιμες στροφές που συχνά ξεχνάς ότι αυτό που ακούς δεν είναι η παραφορά του, αλλά ένα προσεκτικά σκηνοθετημένο κονσέρτο γερμανικής ακριβείας. Στην AMG GT R 2018, ο κινητήρας ανεβάζει. Και έπεται συνέχεια;  








Porsche 4λιτρος Ε6 (MA176)
Μέγιστη ισχύς 500 PS
Mέγιστη ροπή 46,9 kgm
Διαθέσιμος σε 911 GT3 RS, 911 R
Ο «φαρδύς» μπόξερ της Porsche ακούγεται τόσο υγιής στις 8.500 rpm που δεν μπορεί να ξεκολλήσεις την ευχαρίστηση από το πρόσωπό σου. Και είναι μάλιστα ατμοσφαιρικός. Η Porsche στα καλύτερά της που θα είναι το τελευταίο μοτέρ του είδους σε μια 911 με προσδόκιμο ζωής ακόμα δύο χρόνια. Θα μας λείψει.






[Πηγή Car and Driver]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube