Ηλεκτρικά, ανησυχητικά ανεπαρκής ο αριθμός σταθμών φόρτισης στην EE
Αντιμέτωπη με την αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ACEA ανησυχεί για την καθυστέρηση στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη.
Πριν από λίγες μέρες, η οργάνωση «Transport & Environment» ανέφερε ότι πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν επιτύχει τους στόχους τους για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Όμως η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί γρήγορα, όπως υποδηλώνει ανάλυση που δημοσιεύτηκε από την ACEA, την ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Η Ελλάδα διαθέτει 5.653 δημόσια σημεία φόρτισης σε 2.304 τοποθεσίες, με τα 2/5 από αυτά να βρίσκονται στην Αττική
Η έκθεση της ACEA υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης σε ευρωπαϊκή κλίμακα εξελίσσεται πολύ πιο αργά από την εξέλιξη των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεταξύ 2017 και 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατακόρυφα και πολλαπλασιάστηκαν 18 φορές -για να φτάσουν τα 1,5 εκατομμύρια EV το 2023. Την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης έχει εξαπλασιαστεί, σε λίγο πάνω από 600.000 μονάδες. Συνεπώς, οι πωλήσεις αυξήθηκαν τρεις φορές περισσότερο από τους φορτιστές.
Σε δελτίο Τύπου, η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA, δήλωσε ότι ανησυχεί γι’ αυτή την κατάσταση. Επεσήμανε δε ειδικότερα, προσθέτοντας ότι, «επιπλέον, αυτό το έλλειμμα υποδομής κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – πολύ περισσότερο απ’ ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Σύμφωνα με την ACEA, θα πρέπει να λειτουργούν οκτώ φορές περισσότερα δημόσια σημεία φόρτισης το 2030 σε σύγκριση με τον τρέχοντα αριθμό, εάν η Ευρώπη θέλει να επιτύχει τους στόχους μείωσης του CO2.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά την ανάγκη εγκατάστασης 3,5 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης. Ωστόσο, για την ACEA, για να έχει ο χρήστης EV εύκολη πρόσβαση στη φόρτιση που θα επιτρέψει στους οδηγούς να αλλάζουν εύκολα το θερμικό τους με ηλεκτρικό, θα πρέπει να γίνουν 8,8 εκατομμύρια! Το οποίο σημαίνει εγκατάσταση 1,2 εκατ. φορτιστών ετησίως, τη στιγμή που το 2023 εγκαταστάθηκαν μόλις 150.000!
Αυτό το κενό εξηγείται ιδίως από το γεγονός ότι η Κομισιόν βασίζεται σε στοιχεία χαμηλότερης μέσης κατανάλωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κατανάλωση που θεωρείται μη ρεαλιστική, καθώς είναι κάτω από τις 15 kWh ανά 100 km και υποτιμά, σύμφωνα με την ACEA, τον αριθμό των επαναφορτιζόμενων υβριδικών που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη το 2030. Η Κομισιόν επικεντρώνεται στα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μη λαμβάνοντας υπόψη τα ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης και τα plug-in hybrid.
Ωστόσο, δεν βρίσκονται όλες οι χώρες στην ίδια βάρκα. Με τη Γαλλία να πρωτοστατεί, με περισσότερα από 120.000 τερματικά δημόσιας πρόσβασης στο έδαφός της. Η Ελλάδα, σύμφωνα με το στοιχεία του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης διαθέτει 5.653 σημεία φόρτισης κατανεμημένα ατάκτως σε 2.304 τοποθεσίες, με τα 2/5 από αυτά να βρίσκονται στην Αττική.