Η νέα και η πρώτη Ford Mustang δίπλα-δίπλα, κυριολεκτικά!
Να o ιδανικός τρόπος για να δει κανείς τις ομοιότητες και τις διαφορές δύο μοντέλων με χρονική απόσταση μισού αιώνα!
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να συγκρίνεις την πρώτη Mustang του 1965 με την τελευταία, του 2015; Τις κόβεις στη μέση και ενώνεις τα δύο μισά!
Αυτό ακριβώς έκαναν η Ford και το μουσείο National Inventors Hall of Fame Museum (NHIF): Έκοψαν τα δύο αυτοκίνητα στο 60% τόσο του πλάτους όσο και του μήκους τους, για να φτιάξουν ένα μόνιμο έκθεμα στο United States Patent and Trademark Office Campus (τις εγκαταστάσεις του αμερικανικού γραφείου ευρεσιτεχνιών), στην Alexandria της Virginia. Ο λόγος όμως που το έκαναν ήταν διαφορετικός.
Eνώ οι περισσότεροι από εμάς θα επικεντρωνόμασταν στις σχεδιαστικές και τεχνολογικές αλλαγές ανάμεσα στα δύο μοντέλα –όπου το νέο μοντέλο (βλ. video) φέρνει περισσότερο προς τα πιο «βαριά» της δεκαετίας του 1970– η Ford και το NHIF ήθελαν να δείξουν πώς τα κατατεθέντα σήματα, οι πατέντες και άλλες μορφές κατοχύρωσης της πνευματικής ιδιοκτησίας διευκολύνουν τα πράγματα τη σύγχρονη εποχή.
Η Ford λέει πως όταν λανσαρίστηκε η πρώτη Mustang πριν μισό αιώνα, το 1964, δεν εξασφάλισε καμία σχεδιαστική πατέντα. Όμως, όταν το μοντέλο αποδείχτηκε τεράστια εμπορική επιτυχία με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις τους πρώτους 18 μήνες, η εταιρεία άρχισε να υποβάλλει σταδιακά αιτήσεις ευρεσιτεχνίας. Προς το τέλος του 1965, η πρώτη Mustang είχε εξασφαλίσει περισσότερες από 100 από τις υπάρχουσες λειτουργικές πατέντες της Ford, όπως το πίσω ηχείο, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη σκεπή και τα αυτόματα απενεργοποιούμενα φλας.
«Όλα έγιναν τόσο γρήγορα κατά τη σχεδίαση και την προετοιμασία παραγωγής της πρώτης Mustang, που δεν εξασφαλίσαμε πατέντες για τη σχεδίασή της», λέει ο Chris Danowski, διευθυντής του τμήματος τεχνολογικής εμπορευματοποίησης και αδειοδότησης πνευματικής ιδιοκτησίας της Ford. «Δείτε τώρα το σημερινό μοντέλο: Μόνο η ανοιχτή Mustang Convertible του 2015 έχει εξασφαλίσει 36 σχεδιαστικές πατέντες οι οποίες εγγυώνται τη διατήρηση της μοναδικής της εμφάνισης. Έχει επίσης πολλές λειτουργικές πατέντες για πράγματα όπως οι δομές των αερόσακων, το σύστημα αυτόματης ειδοποίησης για ατύχημα “911 Assist” και πολλές άλλες τεχνολογίες που ενσωματώνει».
Πρέπει να σημειώσουμε ότι, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με άλλα μουσειακά εκθέματα, οι επισκέπτες επιτρέπεται να καθίσουν μέσα στα (μισά) αυτοκίνητα ώστε να μπορούν να συγκρίνουν απευθείας τη σχεδίαση και τα άλλα τους χαρακτηριστικά στοιχεία.